Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:18:16 GMT

کنترل بیماری های واگیر در مرزهای هوایی و زمینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۹۲۶

کنترل بیماری های واگیر در مرزهای هوایی و زمینی

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، روز دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به مرزهای غربی کشور، اظهار داشت: کار خودمان را از مرزهای شرقی کشور که میزبان زائران کشورهای همسایه است آغاز کردیم و تمام محورهای مواصلاتی کشور از شرق تا غرب تحت پوشش خدمات سلامت و فوریت های پزشکی است.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار نیروی اورژانس در ایام اربعین بدون وقفه و خالصانه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند و تعدادی هم به عراق اعزام می شود همچنین نیروهای پزشکی، پرستاری و متخصصین و کارشناسان بهداشت محیط نیز برای تامین سلامت زائران، خدمت رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استقرار ۴ بیمارستان ویژه حوادث بیوتروریسم توسط نیروهای مسلح در مرزهای غربی کشور، گفت: ۸ بیمارستان توسط دانشگاه های علوم پزشکی در مرزهای غربی مستقر می شوند و گروه های بهداشتی نیز برای کنترل بیماری های واگیر، در مرزهای هوایی و زمینی حضور دارند.

کولیوند با بیان اینکه بالگردهای سازمان اورژانس برای پوشش خدمات، در مرزهای غربی کشور مستقر هستند، افزود: ظرفیت و امکانات و نیروی پزشکی و پرستاری بیمارستانهای شهرهای مرزی در غرب کشور تقویت شده و وزیر بهداشت نیز به ما تاکید کرده  است که با همه توان به زائران خدمت رسانی کنیم.

کد خبر 4739626 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 وزارت بهداشت وزارت بهداشت اربعین 98 سالمندی پاتولوژی دارو تجهیزات پزشکی دانش آموزان آزمایشگاه بیماری های قلبی و عروقی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روماتولوژی بیماری های کودکان داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

 به گزارش تابناک، سنگ‌ها بیشترین بار بیماری مرتبط با دستگاه ادراری را دارند و سنگ کلیه همراه با سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی در کشور هستند.
یک سوم جراحی‌های اورولوژی در کشور هم برای سنگ کلیه انجام می‌شود. ابتلا به سنگ کلیه جزو بیماری‌هایی است که به ژن ارتباط ندارد، اما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط جهانی به آن مبتلا می‌شوند؛ موضوعی که دیروز در بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران مطرح شد.

همچنین در باره اینکه چه عاملی بیشترین دلیل سنگ‌ساز شدن کلیه‌ ایرانی‌هاست یا با کنترل 2 بیماری بسیار رایج در کشور به راحتی می‌توان جلوی نارسایی کلیه‌ها و هزینه‌های قابل توجه به نظام سلامت را گرفت، صحبت شد. البته ایران در رشته جراحی‌های مختلف دستگاه و مجاری ادراری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیشگام است و بسیاری از جراحی‌های نوین این حوزه در کشور انجام می‌شود.

 

بیماری‌های مهم اورولوژی

برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری 2 رشته مهم وجود دارد؛ نفرولوژی مربوط به بخش داخلی کلیه و اورولوژی هم برای بیماری‌های مرتبط با دستگاه‌ ادراری که در بخش سلامت، پیشگیری، کاهش خطرپذیری، همچنین درمان دخالت دارد. در این حوزه بیماری‌های مختلفی وجود دارد که بسیار مهم هستند، ازجمله کاهش فعالیت کلیه و نارسایی این عضو، بیماری‌های مادرزادی، عفونت‌ها و سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه، پروستات و...

 

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

بسیاری از بیماری‌ها با غربالگری قابل پیشگیری و حتی درمان در همان مراحل اولیه هستند. این مسئله درباره کنترل بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری هم اهمیت دارد چون 2بیماری‌ مهم وجود دارد که می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود؛ دیابت و فشار خون. اگر غربالگری به موقع درباره آنها انجام شود بسیاری از بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. درصورت ابتلا هم اگر شرایط بیماران کنترل شود، منجر به نارسایی کلیه نخواهد بود. بیماری‌های کلیوی بار عظیمی برای دولت و نظام سلامت دارد، به‌ویژه در بحث دیالیزو پیوند.

 

عامل مهم بروز سنگ

یکی از عوامل مهم شیوع سنگ‌ کلیه در ایران درجه حرارت است، چون در منطقه نیمه خشک قرار گرفته، در استان‌هایی که گرما بیشتر است سنگ کلیه شیوع بیشتری دارد. یک سوم جراحی‌های اورولوژی برای سنگ کلیه، یک سوم مرتبط با سرطان‌ها و یک سوم هم سایر اعمال جراحی مرتبط با دستگاه ادراری است.

 

همه بیمار می‌شوند

بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری به نوع بیماری بستگی دارد و دو نوع آن در کشور ما مشابه دیگر کشورها شایع‌تر است. پروستات و سنگ کلیه. نکته مهم اینکه بیماری‌های کلیه همه طیف‌های جامعه را دربرمی‌گیرد از نوزادان تا سالمندان. یعنی از همه گروه‌های سنی به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند.

 

روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد