Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: رعایت نکات بهداشتی و امنیتی برای مقابله با تهدید‌های احتمالی در مباحث پدافند غیرعامل مورد تاکید است و در آستانه اربعین حسینی تمامی رویکرد‌ها برای اعزام امن‌تر زائران به کربلا باید مورد تاکید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ارزیابی و نظارت بر موکب‌هایی که مسئولیت اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارند در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ابراز داشت: در ماه‌های گذشته نشست‌های مختلفی در ارتباط با اهمیت پدافندغیرعامل و مقابله با تهدید‌های زیستی در استان سمنان برگزار شد که مصوبه‌های این نشست‌ها در گام اجرایی قرار گرفت.

کارخایی بیان داشت: بررسی کیفیت آب آشامیدنی برای مقابله با هرگونه تهدید زیستی در اربعین حسینی به صورت شفاف و دقیق ارزیابی شود و تمام احتمال‌ها باتوجه به حضور میلیونی زائران در آیین معنوی باید لحاظ شود.

او اظهار داشت: نباید از کینه‌توزی‌های دشمنان غفلت کرد و باید با اتخاذ راهبرد‌های امنیتی در بخش‌های مختلف سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

تهدید‌های حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدید‌های فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و ساز‌ها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهاد‌های نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام / م

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نخستین عکس از عامل تهدید کنسولگری ایران در پاریس
  • عامل تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس دچار اختلال روانی بود + جزئیات حادثه
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود