Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@11:44:20 GMT

هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۷۳۶۹

هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری برگزار می شود

بصیری با بیان اینکه رویکرد هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری ، ادبیات تطبیقی است، گفت: ۵۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  «محمد صادق بصیری» صبح امروز در نشست خبری هفتمین کنگره سراسری ادبیان پایداری که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، گفت: در سال 1388 ضرورت نگاه علمی به آثار دفاع مقدس تشخیص داده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حمایت بنیاد حفظ آثار استان کرمان ، انجمن پایداری در کرمان تاسیس شد. در گام دوم در نظر گرفته شد که رشته ادبیات پایداری در دانشگاه ها لحاظ شود. در گام سوم نخستین کنگره ادبیات پایداری در 17 و 18 اسفند سال 1384 در کرمان برگزار شد.

 

یکی از موسسان انجمن پایداری در دانشگاه کرمان ادامه داد: در گام چهارم کرسی نظریه پردازی در دانشگاه باهنر کرمان شکل گرفت. نظریه ادبیات پایداری برای نخستین بار در این کرسی مطرح شد. در گام پنجم پس از برگزاری نخستین کنگره ادبیات پایداری، سرفصل پیشنهادی کارشناسی ارشد زبان فارسی با گرایش ادبیات پایداری تهیه و به وزارت علوم ارایه شد. در حال حاضر 31 دانشگاه کشور این رشته را دارند. در گام ششم با تاسیس انجمن ادبیات پایداری در دانشگاه باهنر کرمان، احساس نیاز به مجله علمی پژوهشی مطرح شد و مجوز آن از وزارت علوم اخذ شد . اولین مجله علمی پژوهشی ادبیات پایداری در سال 1388 منتشر شد و تاکنون 19 شماره آن منتشر شده است.

 

وی اظهار داشت: در گام هفتم مقرر شد که کنگره های ادبیات پایداری مستقر شوند و محصول آنها تحت عنوان نامه پایداری شامل مجموعه مقالات منتشر شود. کتابخانه تخصصی در دانشگاه شهید باهنر را راه اندازی کردیم. میزگردهای تخصصی در فواصل برگزار کنگره ها برگزار شد. گروه پژوهشی ادبیات دفاع مقدس در پژوهشکده اسلام و ایران دانشگاه باهنر ایجاد شده است. همچنین رشته ادبیات پایداری در مقطع دکتری ایجاد شد.

 

بصیری با بیان اینکه هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در 17 مهر امسال برگزار می شود، تصریح کرد: رویکرد تخصصی این دوره از کنگره ، ادبیات تطبیقی است یعنی زمینه مقایسه ادبیات پایداری کشورما با ادبیات پایداری سایر کشورها فراهم شده است. 50 مقاله به این دوره از کنگره رسیده است که 15 مقاله برای سخنرانی و 25 مقاله هم برای چاپ انتخاب شده است. 16 مدخل و محور نیز برای مقالات گذاشتیم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد بیرجند موکب اربعین اردبیل بصیری مریم داوری ستاد مرکزی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم احیاء شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم رمضان در قریب به ۳۶۰۰ مسجد و حدود چهار هزار محل در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محسن عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به آمادگی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر، اظهار کرد: مراسم احیا شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم رمضان در قریب به ۳۶۰۰ مسجد و حدود چهار هزار محل در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محور برپایی مراسم شب‌های قدر در تمام شهرها، مساجد جامع، مصلی‌ها و گلزارهای شهداست، افزود: مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی، عزاداری و سینه‌زنی در تمام شب‌های قدر از حدود ساعت ۲۲ تا سه بامداد برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هم‌زمان با ماه رمضان، نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ روحانی در مساجد حضور پیدا کردند و با همراهی سخنرانان و مداحان به اجرای برنامه برای روزه‌داران و نمازگزاران پرداخته‌اند.

وی در ادامه به استقبال گسترده و ثبت‌نام بیش از ۱۸ هزار نفر از طرح «زندگی با آیه‌ها» خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری سپاه، پایگاه‌های بسیج، اداره اوقاف، شهرداری، دارالقرآن، مؤسسات و خانه‌های قرآن اجرا شده است و پایان فروردین آزمون سراسری برگزار و به برگزیدگان به قید قرعه جوایزی تقدیم می‌شود.

حجت‌الاسلام عارفی ادامه داد: مراسم ویژه روزه‌اولی‌ها در کرمان بعد از شب‌های قدر در تاریخ بیست‌ودوم فروردین و به همت مجموعه جهادی و مردمی با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 739967

دیگر خبرها

  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس/ روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری