Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:50:08 GMT

همایش سه ساله های حسینی در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۷۵۱۲

همایش سه ساله های حسینی در قزوین برگزار شد

همایش سه ساله های حسینی در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا وارثی» در مراسم همایش سه ساله های حسینی که امروز (دوشنبه ۱۵ مهر) در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: کودکان آینده سازان کشور در تمامی عرصه ها هستند و آموزه های اسلامی می تواند در تربیت صحیح آنها راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برگزاری چنین برنامه ها و همایش هایی با هدف آشناسازی کودکان با سیره ائمه اطهار انجام می شود و اینگونه مراسم ها کلاس تربیتی به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: واقعه عاشورا و زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیانگر ایثار و فداکاری هایی است که می توان از این فرهنگ عظیم برای تعلیم مهارت های مختلف به کودکان بهره برد.

 

وارثی اعلام کرد: با توجه به اثرات منفی آسیب های اجتماعی و تأثیر تعالیم تربیتی بر کاهش این آسیب ها، تربیت معنوی و آشنایی با معارف اسلامی برای نسل جدید از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) می تواند به عنوان الگوهای رفتاری در بین نسل امروز تبیین و ترویج شود و برگزاری چنین برنامه هایی هم می تواند در تحقق این امر اثرگذار باشد.

 

گفتنی است همایش سه ساله های حسینی با حضور کودکان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی قزوین برگزار شد.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد بیرجند خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد مواکب الاتحاد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد مدیرکل بهزیستی استان قزوین تعالیم دینی همایش سه ساله های حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد

یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد ۲۸ فروردین‌ماه در این همایش اظهار کرد: با اجرای این همایش باید بتوان فعالیت‌های بعدی را به خوبی اجرا کرد، به طوری که ثمره آن برای استان و کشور ملموس باشد و نتیجه مذاکرات و تعاملات به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: از محیط زیست انتظار می‌رود در راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی در سطح کشور در چهارمحال و بختیاری تلاش کند.

پیرعلی افزود: چهارمحال و بختیاری بین دو استان صنعتی بزرگ کشور قرار گرفته که نباید نگاه‌ها به سمت و سوی صنعتی شدن این استان پیش رود، در حقیقت باید بحث محیط زیست استان و اکوتوریسم گردشگری برای چهارمحال و بختیاری باقی بماند.

به گفته پیرعلی، قطع به یقین دبیرخانه دائمی در این دانشگاه فعال خواهد شد تا از این طریق بتوان از نتایج آن در سطح کشور و استان بهره لازم را برد.

در ادامه رسول زمانی، دبیر علمی همایش با اشاره به آغاز به کار هفت وبینار علمی و صدور ۷۰۰ گواهی برای شرکت کنندگان وبینار، اظهار کرد: از ۹۵ نفر عضو هیئت علمی ۵۰ نفر در بحث داوری کمک‌های خود را انجام دادند

وی بیان کرد: حدود ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۱۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۱۳ مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی طی دو روز ارائه خواهند شد، همچنین در بخش ایده‌پردازی ۳۰ ایده دریافت شد.

به گفته زمانی، این همایش می‌تواند بستری برای تبادل دانش و انتقال تجربیات باشد.

در ادامه سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دانش بومی و سنتی برای ما در ابتدای امر مبهم بود، طی یک سال اخیر زحمات بسیار کشیده و جلسات زیادی برگزار شد، به طوری که دبیرخانه دائمی دانش سنتی در استان مستقر شد.

وی بیان کرد: می‌توان گفت که این برنامه به عنوان اولین تجربه قطعاً کاستی‌هایی به همراه دارد گرچه تلاش می‌شود گام‌ها را در راستای دانش بومی موثرتر و محکم‌تر برداریم، نتایج این همایش به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد و تلاش می‌شود که این نتایج در حوزه محیط زیست موثر واقع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد