Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ساوه گفت: تقویت گفتمان مقاومت و افشای ماهیت فتنه‌گران و منافقین از دیگر کارکردهای تعزیه است، با مطالعه دغدغه‌مند و دقیق،  پیام‌های نهضت عاشورا را باید صحیح بشناسیم و با شیوه‌های هنرمندانه آنها را به جامعه منتقل کنیم. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره تعزیه ساوه با اشاره به اهمیت تعزیه اظهار داشت: کار در قالب هنر ماندگاری دارد و هنر تعزیه نیز همانند یک رسانه، درحال انتقال پیام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابعاد مختلف و تاثیرگذار واقعه کربلا باید بیش از گذشته واکاوی شود و چهره حماسی و شجاع ائمه در برخورد با ظالمان زمان آنها، به وسیله هنر تعزیه به جامعه انتقال داده شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: هنرمندان این عرصه وظیفه دارند تا با انتقال پیام امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای این مسئولیت همگانی در جامعه شوند.

 حسینی بیان کرد: تقویت گفتمان مقاومت و افشای ماهیت فتنه‌گران و منافقین از دیگر کارکردهای تعزیه است، با مطالعه دغدغه‌مند و دقیق،  پیام‌های نهضت عاشورا را باید صحیح بشناسیم و با شیوه‌های هنرمندانه و برای پاسداشت ارزش‌ها در جهت مصونیت انقلاب اسلامی، آنها را به جامعه منتقل کنیم.

پروژه «سوگ آزادگی» آغازی برای بازگشت اصالت تعزیهسومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شودنمایشگاه جلوه‌های تعزیه در اردبیل گشایش یافت

7 گروه تعزیه‌خوان در چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان ساوه ایفای نقش کردند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: این سوگواره با هدف تحریف‌زدایی از متون نسخ شبیه‌خوانی، تبادل تجربیات گروه‌های تعزیه، توجه به تعزیه‌هایی که در طول سال اجرا نمی‌شود و همچنین بسترسازی برای ارتقاء تعزیه شهرستان برگزار شد.

حسین محمودی‌فر افزود:در این سوگواره 7 گروه تعزیه شرکت داشتند که از تاریخ 9 مهرماه به مدت 7 شب در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) روستای احمدآباد با استقبال پرشور مردم به اجرای تعزیه پرداختند.

وی تصریح کرد: نمایش تعزیه با عشق و اخلاص تعزیه خوان‌ها اجرا می‌شود و مورد توجه اقشار مختلف جامعه است و ضرورت دارد تعزیه‌خوان‌های کهنه‌کار در حفظ این فرهنگ عظیم کمک کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بیان کرد: در پایان با اهدا لوح و جوایزی از گروها، نفرات برتر و هیئت داوران چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان ساوه تجلیل شد.

محمودی‌فر ادامه داد: مرتضی قربان زمانی  سلیجرد  نقش دختر یزید، امین محمد قربانحسینی  سلیجرد  شبیه‌خوانی حضرت رقیه(س)، علیرضا خلج بابایی سلیجرد  موسیقی ساز نی، حیدرحسینی نوری  نورعلیبیک  شبیه خوانی شاهچراغ، داود عباسی  نورعلیبیک  شبیه خوانی علاء الدین، اسماعیل نجفی  نورعلیبیک  شبیه‌خوانی شاه ابراهیم(ع)، ناصر پردل  نیوشت  نقش عایشه، حسن قنبری نیوشت  شبیه خوانی حضرت زینب(س)، مصیب ذاکری  نیوشت  شبیه‌خوانی حضرت امام حسین(ع)،  عباس غلامی احمدآباد  نقش قانیا فرنگ، علی غلامی  احمدآباد  نقش زن عزادار، مجید والی  احمدآباد  موسیقی نی، حسن سرخوش  خان‌آباد  شبیه‌خوانی حضرت رسول(ص)،  ایرج سرخوش  خان‌آباد  شبیه خوانی حضرت علی(ع)، کاظم ولیئی  باغشیخ  شبیه خوانی حضرت زهرا(س)، معراج ولیئی  باغشیخ  شبیه‌خوانی حضرت زینب(س)، محسن رسولی  باغشیخ  نقش فضّیه،  مرتضی مقدسی  عباس آباد ساوه  شبیه خوانی حضرت امام رضا(ع)،  حمزه اوتادی  عباس آباد ساوه  نقش جوانی سلمانی،  محمد اوتادی  عباس آباد ساوه  شبیه خوانی حضرت معصومه‌(س) برگزیدگان چهارمین سوگواره تعزیه بودند.

انتهای پیام/ز

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست هیات اندیشه ورز، استاد یاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت نقش استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین سپاه قدس گفت:تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی‌های مردم در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سیاسی مهم‌ترین رسالت حلقه‌های صالحین است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن امروز با استفاده از ابزار رسانه تلاش می‌کند تا جنگ رسانه‌ای راه بیندازد و از اتفاقات اخیر نیز سو استفاده کرده افزود: باید هوشیار بود و در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن جوانان را آماده کنیم.
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: اجرای درست این طرح نیازمند همکاری همه مسوولان و مردم است وباید طبق قانون با نا هنجاری‌ها برخورد شود. 
 نماینده ولی فقیه در گیلان از همه مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین خواست نسبت به وظایف خود جدی عمل کرده و اهتمام داشته باشند تا جوانان با قهرمانان دینی و ملی خود بیشتر آشنا شوند.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با تقدیر از تلاش‌های حلقه‌های صالحین گفت: تربیت ۸ میلیون جوان در طراز انقلاب ومومن در کشور از اهداف اجرای برنامه‌های حلقه‌های صالحین است و سهم گیلان در این حوزه ۲۵۰ هزار جوان است که باید این امر جدی گرفته شود.
سردارحمید دامغانی همچنین آموزش و توانمند سازی ارکان شبکه تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت را مهم برشمرد و ازمربیان حلقه‌های صالحین خواست برای این امر اهتمام داشته باشند. 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در این نشست بر افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های حلقه‌های صالحین تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم این تغییر در میدان عمل مشهود باشد. 
دراین نشست همچنین احکام ۱۲ نفراز استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین گیلان به آنان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد