Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان و حق آبه داران شرق و غرب استان اصفهان امروز دوشنبه - ۱۵ مهرماه - در اعتراض به طرح‌های برداشت آب جدید از زاینده رود به ویژه پروژه بن – بروجن و برگرداندن خط مرزی دو استان اصفهان و چهارمحال به خط مرزی قبل از سال ۱۳۷۰ در محل سد تنظیمی زاینده رود، تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعتراضات امروز به دلیل برداشته شدن فنس کشی های (حصار کشی) مرز دو استان توسط پیمانکار طرح بن- بروجن برای ادامه اجرای این طرح در استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که سال گذشته این طرح به خواست نمایندگان و کشاورزان اصفهان در این استان متوقف شده بود.

کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان امروز با حضور در محل برداشت آب بن- بروجن اقدام به کور کردن مسیر کرده و این کانال را با خاک پر کردند.

در همین ارتباط حسین محمدرضایی، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: به تازگی پیمانکار پروژه بن- بروجن برای ادامه این طرح و اجرای پروژه در استان اصفهان اقدام به برداشتن فنس کشی های محدوده این طرح کرده است. در حالی که پروژه بن بروجن با اعتراض نمایندگان و کشاورزان استان اصفهان از سال گذشته در این استان متوقف شده بود.

وی اظهار کرد: پروژه بن – بروجن و ۴۲ طرح برداشت آب جدید چهارمحال و بختیاری طبق مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب ( مصوبه ۹ ماده ای) و مصوبات شورای امنیت ملی و شورای هماهنگی زاینده رود غیر قانونی، غیر کارشناسی و خلاف مصوبات است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان اعلام کرد: خواسته و اعتراض این جمع عظیم از کشاورزان و مردم اصفهان متوقف کردن بارگذاری جدید بر حوضه زاینده رود است زیرا این طرح ها مغایر با مصالح عمومی کشور و همچنین مغایر با مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب برای احیای این حوضه آبریز است.

زاینده رود قربانی سوء مدیریت و حسادت های بیجا شده است

محمدرضایی با بیان اینکه وزیر نیرو باید ملی بیندیشد و ملی عمل کند، گفت: آیا جایگزین آب‌های اختصاص داده شده از حق آبه کشاورزان و محیط زیست تامین شدهاست که می خواهند آب جدید از این حوضه برداشت کنند؟!

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۷۸ یعنی ۲۰ سال قبل آب زاینده رود به اسم شرب و بکام صنعت به استان یزد انتقال یافت، در صورتی که قرار بود بعد از افتتاح تونل سوم کوهرنگ این آب انتقال یابد ولی هنوز بعد از ۲۰ سال این پروژه نیمه کاره مانده است و برای آن اقدامی نمی شود.

وی گفت: چرا باید از حوضه بی آب زاینده رود با وجود اینکه هزاران میلیارد تومان هزینه شده که آب حوضه کارون را به آن انتقال دهند، می خواهند با هزینه بسیار و با خط انتقال به طول ۲۵۵ کیلومتر و به ارتفاع ۶۰۰ متر دوباره به حوضه کارون و به شهر بروجن که خود در حوضه کارون قرار دارد، برگردانند؟

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان ادامه داد:  درحالی که می توان از سبزکوه آب را بصورت ثقلی و با کمتر از یک دهم طول طرح بن- بروجن آب کارونی که مازاد آب دارد و سالانه میلیارد ها متر مکعب آب آن به خلیج همیشه فارس می ریزد، استفاده کنند.

محمدرضایی تصریح کرد: قانون توزیع عادلانه آب صدای پنج میلیون ساکنان استان که شرب آنها از رودخانه زاینده رود تامین می شود و بیش از ۶۰۰ هزار بهره بردار کشاورزی که معیشت آنها از این آب تامین می شود را در آورده است.

کد خبر 392401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تجمع کشاورزان طرح بن بروجن سد زاینده رود وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

شبکه فاضلاب شهری در کوچه مشتاق سوم واقع در شهرک زاینده رود شهرستان اصفهان مدتی است انجام شده است، اما این شبکه به ساختمان‌های مسکونی در این کوچه داده نشده و این موضوع موجب شده تا فاضلاب برخی از خانه‌ها در معابر جاری شود. بوی نامطبوع ناشی از آب فاضلاب ساکنان را رنج می‌دهد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)