Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@13:00:26 GMT

رابطه‌ی علم و رسانه زیر ذره‌بین «چرخ»

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۸۵۹۷

رابطه‌ی علم و رسانه زیر ذره‌بین «چرخ»

سی‌وششمین قسمت از فصل ششم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۵ مهر، با موضوع علم و رسانه روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر مسعود کوثری، دکترای جامعه‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره‌ی رابطه‌ی علم و رسانه‌ها گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال‌های اخیر عمومی‌سازی علم در پیوندی ناگسستنی با رسانه و قواعد آن قرار دارد و عرضه‌ی علم برای عموم مردم از انقلاب دیجیتال و ظهور رسانه‌های نوین تاثیرات فراوانی گرفته است. تحول پرشتاب فناوری رسانه، عرصه‌های جدیدی را در برابر فعالیت‌های عمومی‌سازی علم گشوده است. سیاست‌گذاران دریافته‌اند برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع خود ناچار به عمومی‌سازی علم هستند و برای بسط و گسترش علم در جامعه بهترین، کارآمدترین و در دسترس‌ترین ابزار را رسانه دانسته‌اند.

در بخش روایت خبری «چرخ»، مائده گیوه‌چین، مهم‌ترین اخبار این روز‌های دنیای دیجیتال را بررسی خواهد کرد. گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از موزه‌ی جانورشناسی دانشگاه تهران یکی دیگر از بخش‌های سی‌وششمین قسمت «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویداد‌های علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه چرخ شبکه چهارم سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پلیس آمریکا با حمله به تحصن «همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا» شمار زیادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد