Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی جدید در شش ماهه نخست امسال توسط مددجویان روستایی و عشایری تحت حمایت به مرحله اجرا در آمده است، گفت: بیش از ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در اختیار مددجویان روستایی و عشایری قرار گرفت تا بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حدود ۱۳ هزار خانوار روستایی و عشایری در قالب ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند که با توجه به اقدامات گسترده کمیته امداد در مناطق محروم و کم برخوردار، در اولویت رسیدگی قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد از خانوار تحت حمایت روستایی و عشایری هستند، بیان کرد: با توجه به اقدامات گسترده کمیته امداد در مناطق محروم و حاشیه‌نشین، رسیدگی به امور مددجویان روستایی و عشایری را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا علاوه بر رفع مشکلات آنها، به توسعه منطقه نیز کمک کنیم.

دشتی با بیان اینکه ارائه خدمات به خانوار تحت حمایت روستایی و عشایری با هدف پیشگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها صورت می‌گیرد، گفت: کمیته امداد استان اردبیل با ارائه خدمات مختلف به مددجویان روستایی و عشایری ضمن توسعه این مناطق، تلاش دارد زمینه‌های مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها به محل سکونت خود را نیز فراهم کند.

او با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال مناسب و پایدار با توجه به بافت روستایی و جغرافیایی روستاها، یکی از مهم‌ترین راهکار‌های کمیته امداد استان اردبیل در توسعه این مناطق است، اعلام کرد: از جمله عوامل مهاجرت روستاییان، بیکاری و نبود امکانات مناسب است که در این زمینه با اجرای طرح استعدادسنجی مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت در هر روستا، تلاش داریم با اجرای طرح‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و زنبورداری به رونق اقتصادی این مناطق کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خانوار روستایی و عشایری تحت حمایت از تمامی خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند تا بخش مهمی از مشکلات آن‌ها برطرف شود، افزود: پرداخت مستمری، رفع مشکلات درمانی، دارویی و بهداشتی، جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، آموزش‌های فنی و تخصصی، تسهیلات اشتغال‌زایی و تأمین مسکن مناسب از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد به مددجویان روستایی و عشایری تحت حمایت است.

دشتی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان روستایی و عشایری رویکرد مهم این نهاد برای توانمندسازی آن‌ها و ایجاد رونق تولید در منطقه محل سکونت‌شان است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل، بیشترین اشتغال ایجاد شده برای مددجویان روستایی و عشایری در زمینه دامپروری بوده است.

او با بیان اینکه تلاش داریم با بهره‌گیری از صنایع تبدیلی بتوانیم لبنیات حاصل از دسترنج مددجویان روستایی و عشایری را به بهترین نحو در بازار عرضه کنیم، افزود: به دلیل هزینه‌های سنگین دستگاه‌های تبدیلی، این امر یاری دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد تا با همکاری‌های گسترده‌تر علاوه بر خودکفایی مددجویان، بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ساخت ۶۵ واحد مسکونی برای مددجویان روستایی در شش ماهه نخست سال‌جاری از دیگر اقدامات مهم کمیته امداد استان اردبیل است، اعلام کرد: ۱۹۰ مورد تعمیر و ساخت حمام و سرویس بهداشتی نیز از خدمات عمرانی این نهاد به مددجویان روستایی است.

دشتی با اعلام اینکه بهره‌مندی مددجویان روستایی و عشایری استان اردبیل از بیمه اجتماعی روستا از خدمات مهم کمیته امداد به این قشر بی‌بضاعت جامعه است، افزود: ۱۳۰۰ مددجوی حائز شرایط از بیمه اجتماعی روستا بهره‌مند هستند که سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تومان برای هر نفر توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم با گسترش همکاری‌ها شاهد توسعه و پیشرفت در روستا‌ها و مناطق محروم استان اردبیل باشیم، بیان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا شرایط توانمندسازی را برای خانوار تحت حمایت که دارای استعداد هستند فراهم کند و همیاری‌های هر چه بیشتر در این زمینه به رونق اقتصادی و پیشرفت همه‌جانبه روستا و مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل خواهد انجامید.

دشتی با اعلام اینکه به منظور رفع مشکلات مددجویان روستایی و عشایری نیاز مبرم به یاری خیران داریم، افزود: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار تحت حمایت ساکن در روستا‌ها و مناطق محروم برسانند تا بخش مهمی از مسائل آن‌ها رفع شود.

انتهای پیام/ح

ساخت ۶۵ واحد مسکونی برای مددجویان روستایی در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»