Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: همانگونه که خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهدای مظلوم‌ مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در هفتمین جلسه هماهنگی خاطره گویان نهضت خاطره گویی دفاع مقدس که در محل ستاد فرماندهی کل سپاه که با حضور فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به فلسفه راه اندازی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس، گفت: در اجرای نهضت خاطره گویی دفاع مقدس بیش از یکصد فرمانده  از عزیزان ارتش و سپاه و جهاد سازندگی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس و در سطوح عالی فرماندهی حضور داشتند، مشارکت دارند و از نظر من فرهنگ نهضت خاطره گویی دفاع مقدس که به امر مقام معظم رهبری به اینجانب ابلاغ شده است، بدنبال  اتصال فلسفه نهضت حسینی به فلسفه نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تحرکات آمریکا را از مدیترانه تا اقیانوس هند رصد می‌کنیم/ به دنبال سرزمین گشایی نیستیم

وی افزود: هنر خاطره گویان در آن است که نشان دهند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محصول نهضت حسینی و شعاعی از آن است و همانگونه که خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهدای مظلوم‌ مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: حدود سی میلیون نفر از جمعیت کنونی کشور سنی بین 15 تا 40 سال دارند و سالانه حدود 400 هزار سرباز به مراکز آموزشی سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ناجا می آیند و این جمعیت جوان کشور اتفاقات و معارف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را بخوبی نمی دانند؛ اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به این جمعیت جوان منتقل کنیم، بزرگترین خدمت را برای روحیه معنوی و حماسی جوانان و تضمین بنیه دفاعی آینده کشور کرده ایم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: امروز و در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی، وظیفه بزرگی بر عهده ما است که باید آموزه های دفاع مقدس را به جوانان این مرز و بوم منتقل کرده و عطر جهاد و شهادت را در فضای چهل سالگی  دوم انقلاب منتشر کنیم.

وی با اشاره به برکات فلسفه دفاع مقدس و تاثیرات جهانی آن، افزود: با فلسفه نهضت دفاع مقدس می‌توان فلسفه شکست ناپذیری ملت ایران به جهانیان را نشان داد و همانگونه که در دفاع مقدس مکتب مقاومت را ایجاد کردیم و این مکتب به لبنان  و سوریه و فلسطین منتقل شد، میتوان این مکتب را علاوه بر جهان اسلام به تمام ملت های آزادیخواه جهان منتقل و انتشار داد و علاوه بر آن در همین فلسفه دفاع مقدس می‌توانیم مقاومت اقتصادی را شکل دهیم و به پیروزی برسیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به ظرفیت‌های دفاع مقدس برای نسل آتی انقلاب، اظهار داشت: دستاورد دفاع مقدس تنها شکست یک دشمن خبیث و قداره‌کش نبود، بلکه حاکم شدن تفکر مقاومت و تشکیل هندسه جدید قدرت و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی  را باید از دستاوردهای آینده دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری ولایت فقیه دانست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دارای ظرفیتی است که طول و عرض و عمق آن  ناپیدا است ،اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به نسل بعدی مان منتقل کنیم می توانیم تهدیدات فعلی و آینده پیش روی جمهوری اسلامی ایران را با این فلسفه تبدیل به فرصت کنیم و نه تنها تهدیدات نظامی بلکه انواع تهدیدات فرهنگی، اقتصادی را می توانیم برای یکصد سال آینده تبدیل به فرصت کرده و ملت و کشورمان را بیمه و امنیت ملی مان را تضمین کنیم.

وی با اشاره به مدیرت جنگ و صحنه دفاع مقدس، گفت: جوانان ما باید بدانند جنگ بعنوان یکی از نمادهای تصاعد بحران، چگونه و با چه ابزاری مدیریت شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونه توانست در مدیریت این بحران نقش آفرینی کند و ارتشی که در دوران پیش از انقلاب در وضعیت خاصی بود، چگونه به ارتشی مومن و مقتدر و سرافراز و در خدمت اسلام و ایران و مردم تبدیل شد. ارتشی که در حقیقت با انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره)، ارتش حزب الله و ارتش جند الله شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو تحولات عراق تحولات یمن سرلشکر صفوی سوریه بیت المقدس شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در پیامی سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب و ثبت آن به عنوان روز تأسیس این نهاد انقلاب و مردمی در تاریخ کشور را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم

دوم اردیبهشت ماه؛ سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب و ثبت آن به عنوان روز تأسیس این نهاد انقلاب و مردمی در تاریخ کشور را به جنابعالی، فرماندهان، مسئولین، مدیران، کارکنان و خانواده‌های مکرم آنان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

خدای بزرگ را خاضعانه حمد و سپاس می‌گوئیم از سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز و با گذشت بیش از ۴۵ سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حافظه تاریخی ایران و ایرانی گواهی می‌دهد، سپاه مقتدر و قهرمان در خیمه ولایت و تبعیت از مقام معظم ولایت فقیه و فرمانده کل قوا در اوج شکوه، عظمت، بصیرت و هوشمندی؛ حماسه‌ساز عرصه‌های انقلاب و میهن اسلامی بوده است و در این مسیر مبارک با اهدای هزاران شهید تاریخ‌ساز همچون سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی و سرلشکر پاسدار شهید محمدهادی حاجی رحیمی بر تارک آن می‌درخشد، افتخارات ماندگار و غرورانگیزی برای این سرزمین ثبت کرده است.

نقش‌آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگامه تشکیل سپاه تا ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم‌یاری همواره برای ملت ایران آرامش‌بخش، امیدآفرین و غرورانگیز و برای علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام‌بخش و منشأ تولید ظرفیت و قدرت برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیسم بوده است که جلوه‌های معنادار آن در سالیان اخیر در جبهه مقاومت اسلامی منطقه غرب آسیا و در طریق آزادی قدس شریف پدیدار شده است.

بی‌شک عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان ناشی از اقتدار و تأثیرگذاری این نهاد انقلابی و با اراده در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم آنان علیه این میهن اسلامی است که بر پیشانی آن درخشش عملیات «وعده صادق» در لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و مطالبه ملی در تنبیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی تبلور ویژه‌ای دارد. به ارواح طیبه و نورانی شهیدان عالیقدر و همیشه جاوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درود می‌فرستم و دوام توفیق آن سازمان را تحت عنایات حضرت بقیه الله‌الاعظم (عج) و تدابیر، منویات، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را از خدای قادر متعال مسالت می‌جویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه
  • سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • سپاه پاسداران مولودِ مبارک انقلاب است