Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@17:11:34 GMT

بانکی‌ها در بورس اول شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۹۴۰۳

بانکی‌ها در بورس اول شدند

خبرگزاری آریا - امروز در بورس تهران شاهد رشد 701 نماگر اصلی بودیم؛ به طوری که شاخص کل به مرز کانال 321 هزار واحدی رسید. در این میان بانکی‌ها با 265 میلیارد تومان ارزش معاملات، بیشترین ارزش را از آن خود کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، امروز (پانزدهم مهر) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 701 واحد رشد کرد و به رقم 320 هزار و 909 واحدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل هم وزن با 53 واحد افزایش رقم 95 هزار و 477 واحدی را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور نیز با 282 واحد افزایش تا رقم 373 هزار و 560 واحدی بالا رفت. اما شاخص بازار اول با 27 واحد کاهش رقم 231 هزار و 774 واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار دوم با 3834 واحد رشد رقم 659 هزار و 114 واحدی را تجربه کرد.
بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک تجارت و بانک صادرات ایران هر کدام به ترتیب 281، 129، 116 و 105 واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهشی داشتند.
پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت اصفهان نیز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند هر کدام از نمادهای یاده شده 220، 203 و 189 واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر افزایشی داشتند.
امروز در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری حجم معاملات به رقم 2 میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم 265 میلیارد تومان را تجربه کرد.
پس از بانک‌ها گروه خودرو، فلزات اساسی و مواد دارویی بیشترین تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.
امروز در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها را رشد قیمت مواجه شدند به عنوان نمونه نفت سپاهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، نفت پارس و پالایش نفت تبریز بیش از 3 درصد در قیمت پایانی رشد کردند.
در بورس تهران امروز 148 سهم با رشد قیمت و 201 سهم با افت قیمت رو به رو شدند. همچنین تعداد نمادهای مثبت در فرابورس به 105 و تعداد نمادهای منفی به 89 رسید.
امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو کمتر از یک درصد در قیمت پایانی رشد کردند. همچنین گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، الکتریک خودرو شرق، لنت ترمز ایران و ریختگری تراکتور سازی ایران با بیش از 3 درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.
در عین حال رادیاتور ایران، فنر سازی زر و بهمن دیزل در کنار محورسازان ایران خودرو جزو نمادهای بودند که بیش از 3 درصد در قیمت پایانی کاهش یافتند.
در گروه بیمه وصندوق‌های بازنشستگی نیز بیمه ملت، بیمه میهن، بیمه سامان، بیمه معلم، بیمه کوثر و بیمه نوین از نمادهای بودند که با رشد قیمت مواجه شدند اما در عین حال بیمه دانا، البرز، دی، پارسیان، ماه و اتکای امین با کاهش قیمت رو به رو بودند.
ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم 1939 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 5.9 میلیارد سهم و اوراق مالی شد. تعداد معاملات این بازار به رقم 474 هزار و 943 رسید.
به گزارش ایسنا، آیفکس نیز با رشد 23.6 مواجه شد و تا رقم 4211 افزایش یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 1098 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 1.9 میلیارد سهم و اوراق مالی بود تعداد معاملات این بازار نیز به 336 هزار و 975 رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نماد‌های پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نماد‌ها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی ـ کارشناس بورس - با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی در گفتگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • بورس تل‌آویو لرزید | اثر پاسخ نظامی ایران بر بورس اسرائیل
  • بورس قرمز شد
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟