Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:40:04 GMT

یبوست دارویی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۹۴۴۵

یبوست دارویی چیست؟

 از جمله این دارو‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارو‌های مسکن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، استفاده بلند مدت ازدارو‌های مسکن حاوی مخدر می‌تواند احساس نفخ و یبوست را به همراه داشته باشد. دارو‌های ضد افسردگیدارو‌های ضد افسردگی ازجمله دلایل اصلی ابتلا به یبوست است. سه حلقه‌ای قدیمی مانع از انقباضات روده انسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارو‌های ضد تهوع

دارو‌های ضد تهوع مانند زوفران (Zofran) به واسطه اثر منفی بر سطوح سروتونین در بدن می‌تواند موجب ابتلا به یبوست شود.

دارو‌های ضد اسید

اگر برای تسکین سوزش سردل خود دارو مصرف می‌کنید، این احتمال وجود دارد که با دشواری در اجابت مزاج و یبوست مواجه شوید، به ویژه اگر در بلند مدت این کار را انجام دهید.

دارو‌های آلرژی

مصرف دارو‌های آلرژی می‌تواند با برخی عوارض جانبی مانند خشکی دهان و البته خشکی مدفوع و یبوست همراه باشد؛ بنابراین دارو‌های آلرژی را می‌توان از جمله دلایل پنهان ابتلا به یبوست دانست.

دارو‌های ملین

این که مصرف دارو‌های ملین می‌تواند به بروز یبوست منجر شود، عجیب به نظر می‌رسد، اما آغاز چرخه مصرف این دارو‌ها می‌تواند وابستگی ایجاد کند و در نهایت ممکن است فرد بدون مصرف دارو‌های ملین قادر به اجابت مزاج راحت و روان نباشد.

بهبود شرایط اجابت مزاج

میزان مصرف فیبر را افزایش دهید. فیبر نه تنها به بهبود شرایط اجابت مزاج کمک می‌کند، بلکه می‌تواند خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش دهد. از مصرف پتاسیم به میزان کافی اطمینان حاصل کنید تا مدفوع نرم باقی بماند. به جای قهوه عادی، از قهوه کاسنی استفاده کنید. کاسنی فیبر اینولین را در اختیار بدن قرار می‌دهد که از تولید طبیعی باکتری‌های مـفــیـددر روده بزرگ پشتیبانی می‌کند.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یبوست دارویی یبوست عوارض دارویی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳، از سوی رییس سازمان غذا و دارو، برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش مهر، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹،۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱،۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل دارو‌های OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰،۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱،۲۰۰ ریال تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • چرا نخود فرنگی سالم و مغذی است؟ / خواص نخود سبز