Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و دومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به ریاست معاون گردشگری کشور و به میزبانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این نشست که در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و نیز 28 صفر برگزار شد، برافزایش تقویت همکاری‌های دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در خصوص ارائه خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی در استان‌های مختلف کشور تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ولی تیموری»  در این نشست با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: خدمات‌رسانی به مسافران در تمام حوزه‌ها از وظایف ستادهای اجرایی خدمات سفر در هر استان است و در این میان زمانی که صحبت از ارائه خدمات به زائران حسینی است به‌طور حتم اجر معنوی این خدمت دوچندان است.

 

معاون گردشگری کشور افزود: باید از تمام ظرفیت‌های ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌های مختلف خصوصاً استان‌هایی که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارند، برای خدمت‌رسانی شایسته و هرچه بهتر به زائران حسینی بهره برد.

 

تیموری اضافه کرد: بعد از اربعین، به مناسبت فرارسیدن 28 صفر و ایام شهادت امام رضا (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر اکرم (ص)، شاهد حضور میلیونی زائران و مسافران در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد هستیم، لذا بلافاصله بعد از اربعین باید تمرکز ستادهای اجرایی خدمات سفر به ارائه خدمات شایسته به زائران رضوی معطوف شود.

 

وی به تشریح طرح «ساب» (سفر ارزان برنامه‌ریزی‌شده) پرداخت و با اشاره به اهمیت ترویج سفرهای گروهی و سفر با تور گفت: سفر با تور علاوه بر این‌که به کاهش هزینه‌های سفر کمک می‌کند، امنیت در سفر را به دنبال دارد و می‌تواند یک سفر برنامه‌ریزی‌شده باشد و گردشگر نهایت استفاده را از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی،تاریخی را در طول سفر می‌برد و باعث ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در حوزه گردشگری خواهد شد.

 

معاون گردشگری کشور به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت: یکی از اجزای اصلی بسته سفر، موضوع حمل‌ونقل است و در این میان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری در توسعه، ترویج و رونق گردشگری دارد.

 

وی افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی از سوی شرکت راه‌آهن برای توسعه سفر و گردشگری صورت گرفته است و با همکاری این شرکت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شاهد اتفاقات خوب در حوزه گردشگری داخلی و نیز خارجی هستیم.

 

تیموری به موضوع قطار گردشگری اشاره کرد و افزود: درخواست و پیشنهاد من این است که موضوع قطار گردشگری با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی اجرایی شود، در این طرح سیاست‌گذاری می‌تواند با شرکت راه‌آهن باشد و اجرای کار را دفاتر خدمات مسافرتی بر عهده داشته باشند.

 

«سعید رسولی» نیز با تشریح مهم‌ترین اقدامات این شرکت در حوزه گردشگری گفت: «از سال 93 تاکنون 28 قطار گردشگری وارد ایران شده‌ است.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهنافزود: راه‌اندازی مسیرهای ثابت گردشگری، راه‌اندازی قطارهای بین‌المللی، راه‌اندازی قطارهای مناسبتی و ... از مهم‌ترین اقدامات شرکت راه‌آهن ایران در خصوص توسعه و رونق گردشگری است.

 

در این نشست، نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ارائه پرداختند.

 

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان زائران اربعین حسینی کانون های مساجد سپاه پاسداران مواکب الاتحاد زائرین اربعین خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرماندار یزد در حاشیه این جلسه گفت:پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

سید محمدرضا مدرسی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب می‌باشند و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی