Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس روز دوشنبه در این مراسم ضمن قدردانی از توجه ویژه دولت به توسعه پایدار روستایی اعم از سرمایه‌گذاری در زمینه تولید و اشتغال و خدمات امور زیربنایی گفت: تعداد ۴هزار و ۷۹۵ طرح به اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۳ هزار و ۹۲ طرح با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است که تعداد ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت الله رحیمی افزود:  هزار و ۳۳۰ طرح به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رحیمی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید در زمینه گردشگری و ایجاد بومگردی روستایی هیچ طرحی وجود نداشت، از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۱۰۵ واحد بومگردی روستایی در فارس تاسیس و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان امروز در مناطق روستایی و عشایری استان فارس بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد  ادامه داد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به حساب دو هزار دهیاری استان واریز شده تا در جهت بهبود و بهسازی محیط روستاها اختصاص یابد. 

رحیمی در خصوص طرح های فارس که امروز بصورت همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد نیز اضافه کرد: از این تعداد ۵ پروژه در حوزه امور عشایر ، ۲۵ پروژه در حوزه نوسازی مدارس، ۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۲ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳۹ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۷ پروژه در زمینه برق رسانی، ۲ پروژه در زمینه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و ۵ پروژه در حوزه دهیاری ها به بهره برداری رسید. 

وی درباره اهمیت اشتغال زایی در روستا ها نیز گفت: از ابتدای سال ٩۶ تاکنون مبلغ ٧١٠ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ٩٩ طرح اشتغالزایی روستایی فارس پرداخت شده است .

 بر اساس سرشماری سال ٩۵ جمعیت روستایی فارس بیش از یک میلیون و ۴٣٢ هزار نفر است و ١٧ هزار نفر عشایر در فارس حضور دارند. جمعیت روستایی در استان فارس بالغ بر ٣٠ درصدجمعیت استان را شامل می شود و جمعیت عشایر فارس نیز ٧درصد از جامعه عشایری کشور را تشکیل داده است.

۱۵ مهرماه در تقویم ملی روز روستا نامگذاری شده است.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری توسعه روستایی استانداری فارس اعتبار عمرانی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین گفت: مخزن ذخیره جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره‌برداری شده است.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تأمین آب آشامیدنی ساکنان شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی مخزن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی میزان هزینه صرف شده برای احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵ میلیارد تومان دانست و افزود: برنامه‌ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تأمین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین با بیان اینکه شهر مهرگان هم‌اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی است، خاطرنشان کرد: پروژه مخزن جدید به عنوان زیرساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلندمدت تأمین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی گفت: برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تأمین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود. با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی‌های پیاپی امیدواریم که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه‌های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

کد خبر 745163

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان