Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیار خدری روز دوشنبه در مراسم روز روستا و عشایر با عنوان «روستا شو» در روستای پیاوین اظهار داشت: طرح بومگردی این روستا در چند فاز از جمله کف سازی، سنگ فرش، احداث دیوار حائل، جدول گذاری، فاضلاب کشی، نصب درب و پنجره ها، اجرای فضای باز، احداث میدان با نماد بومی منطقه و طراحی چشمه است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده و با توجه به اینکه این طرح جزء پروژه های ملی است به لحاظ تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد و اعتبارات آن تا پایان طرح تامین میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدری افزود: اجرای طرح بومگردی روستای پیاوین به همکاری مردم روستا نیاز دارد چون ساخت و سازها باید با هماهنگی بنیاد مسکن انجام شود چرا که اجرای این طرح نیازمند حفظ بافت قدیمی و معماری سنتی است که باید در همه ساخت و سازها این موارد رعایت شود.

وی ادامه داد: روستای هفتاش، سونج و بیاندره برای اجرای طرح بومگردی معرفی شده‌اند که این طرح ها در آینده با حفظ بافت با ارزش و قدیمی در این روستاها اجرایی میشود.

رئیس بنیاد مسکن بانه گفت: برای حفظ بافت ب اارزش این روستا ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هر یک از متقاضیان پرداخت می شود همچنین هزینه پروانه ساخت و نقشه از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

مجوز بوم گردی برای منازل روستایی صادر می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی بانه هم در این مراسم گفت: در راستای ایجاد اشتغال و رشد و توسعه گردشگری در شهرستان مجوز طرح بومگردی برای منازل روستایی صادر میشود.

سعدالله رحیمی خواه افزود: این مجوز برای منازل روستاهایی که دارای بافت قدیمی و سنتی هستند و برای این طرح منازل مقاوم سازی شده باشند و همچنین تمام شرایط لازم برای بومگردی و جذب گردشگر را داشته باشد، صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بومگردی باعث رونق و توسعه روستاها میشود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح آموزش های لازم به روستاییان داده و منازل آنها نیز استاندارد سازی می شود.

رحیمی خواه به نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از روستاهای شهرستان به دلیل داشتن طبیعت بکر، وجود جاذبه های گردشگری خاص و بافت سنتی برای اجرای طرح بومگردی مناسب هستند اما روستای پیاوین بافت بسیار قدیمی و سنتی دارد که به لحاظ گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح بومگردی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی و بنیاد مسکن انجام و در اجرای این طرح بافت با ارزش و سنتی روستا حفظ میشود.

روستای پیاوین در ۳۵ کیلومتری شهر بانه و در بخش نمیشر واقع شده و ۴۰ خانوار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، در سال های گذشته این روستا ۷۰ خانوار بود که با دلیل کمبود امکانات ۳۰ خانوار مهاجرت کردند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تسهیلات توسعه روستایی اعتبارات بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل

محبوب حیدری گفت: محلات هدف بازآفرینی شده شامل ۴۰۶ هکتار در پارس آباد، ۲ هزار و ۱۷۳ هکتار در اردبیل ، ۱۸۲ هکتار در نمین و ۲۰۵ هکتار در گرمی است که با تامین اعتبار لازم عملیات بازآفرینی شهری در این شهر ها انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طی سال‌های اخیر در اردبیل ۱۸ طرح باز آفرینی با زیر بنای ۵۹ هزار و ۲۲۹ متر مربع و با اعتبار ۶۱۷ میلیار ریال ، در مشگین شهر پنچ طرح بازآفرینی با زیر بنای هفت هزار و ۸۸۲ متر مربع و با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار ، در پارس آباد مغان پنج طرح با زیر بنای ۱۴ هزار و ۹۵۸ متر مربع و ۶۱ میلیارد ریال اعتبار و سه طرح بازآفرینی در خلخال با پنج هزار متر مربع و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به برنامه ابلاغ شده در بافت فرسوده شهری استان گفت: طی سال‌های اخیر ساماندهی و نوسازی ۶ هزار و و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان ابلاغ شده بود که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به ۷۵ درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از مساعدت و کمک‌های دولتی در بازآفرینی و نوسازی مسکن، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اردبیل خبر داد و افزود: این حمایت‌ها جزو حقوق مالکان املاک و سازندگان در بافت‌های فرسوده و ناکار آمد شهری بوده و آنها حق دارند از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند که لازمه آن واقع شدن ملک افراد در محدوده بافت‌های فرسوده می‌باشد.

حیدری گفت: در گام اول شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی مربوط به تسهیلات بافت فرسوده به آدرسwww.facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده مطلع و در صورت تایید از حمایت‌هایی همچون صدور مجوزها و انشعابات، وام و تسهیلات بانکی، کمک‌های کالبدی (شهرسازی) و یا واحد مسکونی در مقابل زمین بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: در قالب مشوق‌های اعمال شده با هماهنگی و هدایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل صدور پروانه ساختمانی (با تخفیف)، انشعابات شامل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن و همچنین ارائه پایان کار ساختمان در کوتاه‌ترین زمان و خارج از نوبت توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

حیدری افزود: همه مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان استان شامل شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت گاز، شرکت برق و شهرداری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی کار مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام نمایند.

او به ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرکز استان ، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سایر شهرها با سود ۲۳ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله در قالب وام نهضت ملی (ساخت)، همچنین یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال وام بدون سود در دوران مشارکت و بازپرداخت در زمان اتمام دوران مشارکت و مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال با سود ۲۳ درصد با زمان بازپرداخت هفت ساله در قالب وام نوسازی مسکن (ساخت) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان