Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام آذرپی روز دوشنبه در همایش ایمنی و ترافیک که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن همایش‌های فرمانداری تیران و کرون برگزار شد و افزود: شمار متوسط ۳۰ نفره تلفات جاده ای در هر یک سال و تعداد بالای واژگونی و تصادف در مسیرهای مواصلاتی این منطقه نگران کننده است که باید برای کاهش آن تدبیر و برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمار تصادفات در کل کشور نگران کننده است و این موضوع یک چالش اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما شده که باید نهادهای مختلف فرهنگی و متولیان امر اقدامات راهبردی جدی را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تیران‌ و کرون با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت فراموش شده در کشور است، خاطر نشان‌کرد: ایمنی در حمل و نقل عمومی به دلیل نظارت‌های پلیس و راهداری و حمل و نقل افزایش یافته و اگر این بستر تقویت شود علاوه بر تسهیل تردد و جابه جایی مسافر، کیفیت سفر نیز افزایش خواهد یافت.

وی از فعالان حمل و نقل عمومی خواست تا با تلاش برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اصول رانندگی را به دیگر رانندگان بیاموزند و بستر ساز ترویج فرهنگ ترافیک باشند.

آذرپی وجود نقاط پر تصادف در هر منطقه را تهدیدی علیه ایمنی در ترافیک بیان‌کرد و گفت: برای رفع این چالش نباید منتظر اعتبارات دولتی بود بلکه باید خیرین و همچنین بودجه‌های محلی به این حوزه‌ها اختصاص یابد تا اینکه اصلاح این دسته از نقاط جاده ای سریع تر انجام و حوادث کاهش یابد.

وی کیفیت بخشی به تولید خودرو در کشور را نیز ضروری بیان‌کرد و افزود: افزایش نظارت ها و همچنین بکارگیری ایده و نظرات کارشناسان و دانشگاهیان در تولید خودرو ایمن مهم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران‌ و کرون در این نشست با اشاره به کاهش تصادفات ترافیکی در حوزه شهری این شهرستان خاطرنشان‌کرد: اصلاح نقاط پرحادثه و فرهنگ سازی در کاهش حوادث نقش داشته است.

مهدی پاکی ادامه داد : نظارت های پلیس بر ناوگان حمل و نقل عمومی در زمان‌های مختلف وجود دارد و قانون‌مداری از شروط اساسی در پیشگیری از تصادفات خواهد بود که رانندگان سرویس های مدارس، مینی بوس، تاکسی و اتوبوس می‌توانند الگویی برای دیگران باشند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از ۷۶ فعال فرهنگی، راننده نمونه و افراد قانون‌مدار تجلیل می شود، خاطرنشان‌کرد: تجلیل و معرفی این افراد سهم موثری در الگوسازی برای کاهش تصادفات دارد.

همایش ایمنی و ترافیک در محل سالن فرمانداری تیران‌وکرون با حضور رانندگان، فعالان فرهنگی و معتمدین محلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

تیران و کرون یکی از نقاط پرتردد استان اصفهان محسوب می‌شود.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون تصادفات جاده ای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل