Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان نظام پرستاری، حیدرعلی عابدی روز دوشنبه درباره معوقات پرداختی پرستاران افزود: در حال حاضر بار بیمه ها بیش از توان آنها افزایش یافته و بیمه ها توان پرداخت بدهی های خود را ندارند.  بنابراین نقدینگی در وزارت بهداشت در گردش نیست و شاهد انباشت مطالبات پرسنل از محل های کار آنها هستیم و این نشات گرفته از بسیاری رفتارهای حساب نشده است که در چند سال گذشته اتفاق افتاده و در راس آن افزایش ناگهانی و غیرقابل قبول تعرفه های پزشکی در کتاب ارزش های نسبی خدمات بود که باز هم جزء پرستاری در آن نادیده گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نابه‌سامانی بین تخصص های مختلف هم قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: مشکلات نظام پرداخت باعث ایجاد معوقات بیش از یک ساله در پرداختی پرستاران شده است.  معوقات پرستاران به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن اضافه کار محسوب می شود.  از دو سال پیش طی مکاتباتی از وزیر بهداشت دستورات لازم را اخذ کردم که طی این مکاتبات بنا شد معاونت پرستاری درصدد تفکیک اضافه کار از کارانه برآید و اگر این کار انجام نشود، پرستاران می توانند از طریق دیوان عدالت اداری به حقوق خود دست یابند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: محاسبه اضافه کار با کارانه برای پرستاران کار کاملا اشتباه و غیر قانونی است.  مراکزی که کارانه و اضافه کار پرستاران را با یکدیگر محاسبه می کنند، قوانین را به درستی اجرا نکرده اند، زیرا کارانه به درآمد بخش و بیمارستان باز می گردد،  اما اضافه کار حضور فیزیکی فرد در محیط بیمارستان را مد نظر قرار می دهد و جمع این دو کار کاملا غلطی خواهد بود.

عابدی اظهار داشت: فیکس پیمنت کردن حقوق و مزایا جایگزین مناسبی برای نظام پرداخت فعلی در وزارت بهداشت خواهد بود، اما متاسفانه افرادی که درآمدهای بالا دارند از اجرای این طرح جلوگیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سازمان نظام پرستاری ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896544

دیگر خبرها

  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان