Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پایان وس با زمان‌بندی اجرایی می‌شود

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ایران نوشت: «روزانه شکایت‌های مردمی بسیاری در خصوص کلاهبرداری و عضویت‌های ناخواسته آنها در سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی می‌شود. مردم به خصوص سالمندان نمی‌دانند که چگونه عضو این سرویس‌ها شده‌اند...

همین موجب یک بازار فاسد با ارزش چندین هزار میلیاردی می‌شود که وضعیت احراز هویت و اثبات رضایت مشترکین در آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان تنظیم مقررات هم بارها با تصویب مصوبه‌های مختلف و اعمال ضوابط مختلف سعی کرده تا جلوی این روند را بگیرد اما هر بار شیوه جدیدی برای کلاهبرداری و دزدی از مردم می‌سازند. حتی سامانه ستاره هشتصد مربع را به دستور مهندس آذری جهرمی راه‌اندازی کردیم که مردم به راحتی بتوانند از سرویس‌های عضو شده خود مطلع شوند و تنها با چند‌ کلیک عضویت خود را در تمامی آن‌ها لغو کنند.

اکنون نیز پس از آن که شیوه‌های فنی را به کار بردیم و بارها اخطار دادیم و جریمه کردیم، جهت جلوگیری از کلاهبرداری از مردم و حمایت از تولید محتوای فاخر و ارزشمند در نظر داریم با یک زمان بندی مشخص، سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی را تعطیل کنیم. این‌کار را خیلی از کشورهای توسعه یافته پیش از این انجام داده‌اند. این کار و مبارزه با مافیای پشت پرده جز با حمایت مردم موفق نخواهد شد.»

***

پرسش عبدی از اصولگرایان درباره تتلو

امیر تتلو مدتی پیش از هوادارانش خواست رکورد ۱۳میلیون کامنت در اینستاگرام را بشکنند و طرفدارانش هم این دعوت را لبیک گفتن و ۱۶میلیون کامنت در پای یکی از مطالبش گذاشتند. عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی با طرح پرسشی از اصولگرایان درباره این اتفاق در اعتماد نوشت: « چرا الان يك جمله درباره اين پديده از آنان[اصولگرایان] سخني نمي‌شنويم؟ با اطمينان مي‌توان گفت كه همه اين ۱۶ ميليون نفر در آموزش و پرورش رسمي پس از انقلاب تحت آموزش بوده‌اند. همه آنان تحت نظارت نهادهاي رسمي و نيز تبليغات صداوسيما قرار داشته‌اند. قريب به اتفاق آنان در داخل كشور هستند. به علاوه همه آنان از فرهنگ و رفتار و گفتار و كردار و نوع ادبيات و پوشش تتلو نيز مطلع هستند، چگونه اين تعداد شهروند ايراني خواسته او را اجابت كرده‌اند؟ اين را چگونه تحليل مي‌كنيد؟...

مسكوت گذاشتن مسائل، يا پاك كردن صورت مساله، موجب حل آنها نمي‌شود. اگر اين واقعيت را نبينيم، به معناي آن نيست كه آن را از بين برده‌ايم، دير يا زود با ابعاد بزرگ‌تري از آن مواجه خواهيم شد. غيرممكن است تاكيد مي‌كنم، غيرممكن است كه در ميان ۲۰۰ كشور جهان، كشوري را پيدا كنيم كه تا اين حد ميان فرهنگ رسمي آن با فرهنگ واقعي و كف خيابان آن شكاف و حتي تناقض وجود داشته باشد. اين حد از تعارض و تناقض آثار رواني گسترده‌اي در جامعه دارد.

متاسفانه سياست فرهنگي و آموزشي در ايران بيش از اندازه وجه ايدئولوژيك پيدا كرده به اين معنا كه فقط به آرمان‌هاي خودش نگاه مي‌كند و نسبت به واكنش‌هاي محيط بي‌توجه است. اين همه علائم چرا بازتابي در سياست فرهنگي نمي‌يابد؟ سياست فرهنگي به تكرار تبليغاتي آرمان‌ها تقليل پيدا كرده است. براي همين رابطه‌اش با واقعيت جامعه قطع شده است. جامعه راه خود را مي‌رود و سياست فرهنگي راه خود را. ولي اين وضعيت تا ابد قابل دوام نيست.

نكته ديگر اينكه كنترل فرهنگي دامن فرهنگ نخبگاني را گرفته است. مثلا كتاب كودكي كه خودكشي را تبليغ مي‌كند در سال ۱۳۸۹ و اوج محدوديت‌هاي فرهنگي، مجوز انتشار مي‌گيرد ولي مميز سرگرم پيدا كردن كلمه خوك و سگ و رقص و شراب در كتاب‌هاست.»

***

احتمال بازداشت کارگران هفت‌تپه

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته، تعدادی از کارگران نیشکر هفت‌تپه برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قصد آمدن به تهران را داشتند که در میانه راه، ظاهراً بازداشت شده‌اند.

در بین این کارگران اعضای شورای اسلامی کار این واحد صنعتی بودند که قصد داشتند در ارتباط با مشکلات این واحد تولیدی با نمایندگان مجلس دیدار و رایزنی نمایند. کارگران هفت‌‌تپه در مورد این کارگران ابراز نگرانی کردند.

ظاهراً امروز نیز اعتراضات کارگران هفت‌تپه با خواسته بازگشت به کار همکاران تعدیلی‌شان ادامه دارد؛ بیش از ده روز است که این کارگران خواستار بازگشت به کار بیش از بیست نفر از همکاران اخراجی خود هستند.

***

پیش‌بینی روزنامه اصلاح‌طلب از سرنوشت سیاسی لاریجانی

شرق نوشت: «پیش‌بینی می‌شود در انتخابات سال جاری اصولگرایان مجبور خواهند بود بین لاریجانی و طیف او و جبهه پایداری و نزدیکانشان یکی را انتخاب کنند. انتخابی که صف‌کشی‌های انتخابات ۱۴۰۰ را هم شفاف‌تر خواهد کرد. هیچ بعید نیست روندی که در دورافتادگی ناطق از جریان اصولگرایی به لحاظ نقشی و هویتی رخ داد برای لاریجانی هم تکرار شود.

آنها آن زمان بین ناطق و احمدی‌نژاد طرف دومی را گرفتند؛ حالا هم بعید نیست جانب جبهه پایداری را بگیرند. با این تفاوت که آن زمان و بعد از آن ناطق نسبت به باقی‌ماندن در قدرت بی‌میل بود و شد اما این میل هنوز در علی لاریجانی خاموش نشده است.

تفاوت دیگر این است که به نظر می‌رسید ناطق اهل عده و عُده در سیاست نبود و فردی عمل می‌کرد. علی لاریجانی اما حلقه و طیف خاص خودش را دارد. اگرچه در روزهای اخیر حضور ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز را برخی تعبیر به بازگشت او به دامان اصولگرایی کرده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد که ناطق دوباره به روزهای اوج خود بازگردد و بتواند نقشی محوری در جریان اصولگرایی بازی کند. جریانی که این روزها بیش از همه درگیر اختلاف است و کمتر از همیشه امکان جمع‌شدن آن ذیل یک رهبری واحد ممکن است.

لاریجانی یک دشمن قسم‌خورده دیگر هم دارد؛ احمدی‌نژاد و نزدیکانش. آنها اگرچه این روزها با طیف جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان زاویه دارند اما حداقل در یک چیز یعنی لاریجانی‌زدایی اشتراک منافع دارند. احمدی‌نژاد بارها به صراحت جلو دوربین گفته است که با این خاندان مشکل دارد.»

***

روحانی و جهانگیری برای حل مشکلات معیشتی و بیکاری صرفا ابراز امیدواری کردند!

اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه گفته است: تصور آمریکایی‌ها این بود که اقتصاد کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فشارها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که طرح آمریکایی‌ها با همت مردم عزیز سراسر کشور و پیگیری مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است. در همه بخش‌ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام‌های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

حسن روحانی هم یک روز قبل از آن مسئله اشتغال را از موضوعات اساسی و مهم کشور دانست و بر تلاش همه مسئولان در این راستا تاکید کرد.

به موازات این گفته‌ها خبر دیگری هم منتشر شد: سبد معاش از ۸ میلیون تومان گذشت. در شهریور ماه برای اولین بار، نرخ سبد معاش خانوار از مرز ۸ میلیون تومان گذشته و به ۸ میلیون و ۷۴ هزار تومان در هر ماه رسیده است؛ به عبارت ساده‌تر، یک خانوار ۳.۳ نفره اگر بخواهد همه مولفه‌های زندگی را در حد نسبتاً قابل قبولی فراهم آورد، در شهریورماه ۹۸ نیاز به ۸ میلیون و ۷۴ هزار تومان درآمد دارد.

در برخورد با این سه خبر آنچه به ذهن هر مخاطبی می‌رسد فقدان عملکرد موثر از سوی دولت است. رئیس‌جمهور و معاون اول او پس از ۶ سال برای حل مشکل معیشت مردم ابراز امیدواری می‌کنند و بر تلاش مسئولان برای حل مشکل اشتغال تاکید می‌کنند. سوالی که از این دو عزیز باید پرسید این است که بالاخره چه کسی باید برای حل مشکی معیشت و اشتغال کاری کند؟ آن مسئولانی که رئیس‌جمهور مدنظر دارند چه کسانی هستند؟

آیا وظیفه معاون اول رئیس‌جمهور صرفا ابراز امیدواری یرای حل مشکل معیشت است یا اقدام عملی؟ انتظار مردم این است که رئیس‌جمهور و معاون اول او پس از ۶سال اقدام عملی برای رفع مشکلات انجام دهند و از ابراز امیدواری و تاکید خودداری کنند.

***

انتقادات تند یک جامعه‌شناس از قالیباف

ابراهیم فیاض، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران درباره احتمال سرلیستی قالیباف در لیست اصولگرایان مجلس به نامه‌نیوز گفت: «نسل انقلاب و نسل جنگ جای خود را به نسل تمدن ساز داده اند؛ به عبارت دیگر یک نسلی انقلاب کرد و کشور را به استقلال رساند، یک نسل جنگ کرد و کشور به قدرت جهانی تبدیل شد. حالا رسیدیم به جایی که یک نسل می خواهد تمدن سازی کند و چون رویکردش با نسل جنگ و نسل انقلاب قبل از فرق دارد آن دو نمی خواهند نسل تمدن ساز را به رسمیت بشناسند بنابراین در این بین گسل ایجاد شده است.

حالا آیا آقای قالیباف می تواند پاسخگوی خواسته های نسل تمدن ساز باشد؟ خیر او نمی تواند. چون او همیشه فرمانده بوده است. زمان شهرداری هم در واقع فرمانده تهران بود نه شهردار تهران. سال ۹۲ هم دیدیم که او انتخابات ریاست جمهوری را در تهران باخت. در واقع او دارد راه احمدی نژاد می رود البته به شدت بدتر.

احمدی نژاد یک شخصیت فنی بود و اصلا علوم انسانی متوجه نمی شد، نتیجه اش را هم دیدیم که انفجاری عمل می کرد اما اسمش را انقلابی می گذاشت. حالا قالیباف بدتر از احمدی نژاد شده است اسم اقدامات خود را هم گذاشته جهادی. قالیباف هرگز نخواسته نیروهای متفکر و نخبه را به رسمیت بشناسد. او همیشه سخت افزاری کار کرد، پل، تونل و اتوبان در تهران ساخت اما هیچ وقت کار فرهنگی انجام نداد. به همین دلیل هم مردم او را در حد ریاست جمهوری ندیدند و رأی به او ندادند.»

***

بلاتکلیفی بنزین در پاستور و بهارستان

جهش قیمت ارز در ابتدای سال ۹۷ باعث شد سود قاچاق بنزین به کشورهای همسایه چند برابر شود و طبعا قاچاق بنزین گسترش پیدا کند. از حدود یک سال پیش بحث افزایش قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن چندین و چند بار مطرح شده است. حتی یک بار انتشار خبر افزایش قیمت بنزین باعث شلوغی پمپ‌ بنزین‌ها شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در حاشیه جلسه امروز مجلس گفت: در نشست امروز در خصوص سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی اتخاذ نشد، ولی یکی از راه ها این است که سهمیه سوخت رانندگان به میزان سهمیه تعیین شده در شرایط کنونی باشد، یعنی نرخ آن در همین سطح باشد، البته راه های بدیل دیگری نیز مطرح است، اما تاکنون مجلس در این رابطه تصمیمی نگرفته و مباحث در حال بررسی و پخته تر شدن است، در این رابطه دولت مطالب و مباحثی دارد که ان شاالله در زمان بررسی بودجه به آنها پرداخته می شود.

به نظر می‌رسد عزم جدی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف مسئله بنزین وجود ندارد؛ شاید پای انتخابات در میان باشد.

***

سازمان امور مالیاتی می‌خواهد خود را از شمول قوانین مالیاتی استثنا کند

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتشار تصویر زیر در حساب توییتری خود نوشت:«سازمان امور مالیاتی که باید مروج قانون‌مداری و فرهنگ مالیاتی باشد با ارائه و اصرار بر ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده می‌خواهد خود را از شمول قوانین مالیاتی استثنا کند! امروز نماینده‌ی سازمان با توزیع اوراقی در صحن، نمایندگان را به رأی مثبت به ماده ۲۶ لایحه ترغیب می‌کرد. سازمان امور مالیاتی که باید مروج قانون‌مداری و فرهنگ مالیاتی باشد، معافیت مالیاتی خود را لازمه‌ی پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری می‌داند!»

***

ماجرای بازداشت خبرنگار روس چیست؟

ایرنا نوشت: چند روزی است که ماجرای بازداشت یک خبرنگار روس در برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های کشور روسیه مطرح شده است. روس‌ها، با محوریت خبرگزاری دولتی اسپوتنیک و بخش فارسی آن بیش از ۱۰ خبر را ظرف دو روزی که از زمان بازداشت این خبرنگار می‌گذرد منتشر کرده است. در این شرایط این سوال به وجود می‌آید که ماجرا چیست؟..

خانم یوزیک به خاطر روزنامه‌نگار بودن خود بازداشت نشده است. این خانم اساسا با ویزای خبرنگاری وارد ایران نشده و تکیه بر عنوان خبرنگار توسط رسانه‌های روسی و حتی به میان آوردن پای نهادی مثل اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه در واقع نوعی سوء استفاده از عنوان خبرنگاری است.

در عین حال، این خانم شهروند روسیه، اقدام و رفتار غیر قانونی داشته بلافاصله بعد از پایان تحقیقات؛ آزاد خواهد شد. این موضوع پیش از این نیز توسط سفیر ایران در مسکو بیان شده است.»

***

در مسئله فساد، پدرها مهم هستند نه آقازاده‌ها

عماد افروغ جامعه‌شناس و نماینده سابق مجلس به تسنیم گفت: «مدتی است که موضوع آقازادگی در جامعه مطرح شده است. من بارها گفته‌ام که ابتدا باید آقا را تعریف کرد و بعد دید که آیا آن فرد مصداق آقازادگی است یا خیر؟ ما به فردی آقازاده می‌گوییم که مسئولیتی دارد، یا ارتباطاتی دارد یا اینکه امکانات و فرصت‌هایی دارد. همچنین به افرادی آقازاده می‌گوییم که از جایگاه خود برای منافع خودشان سواستفاده‌ای کرده باشند یا حتی برای بهره‌مند شدن فرزندشان از موقعیتشان استفاده کرده باشند.  آن وقت آقایی که هیچ کدام از این‌ها را نداشته است یا اینکه در گذشته مسئولیتی داشته و کارنامه‌اش سالم و روشن و آن ارتباطات آلوده را نداشته است، هیچ توصیه‌ایی هم برای فرزندش نکرده است، هم آقازاده است؟ این بحث‌ها احساسی و عاطفی است.

من معتقدم در فساد بیش از آنکه آقازاده مهم باشد، خود آن پدر مهم است. زورشان شاید به پدر نمی‌رسد، یقه آقازاده را می‌گیرند. من نمی‌گویم یقه فرزند گرفته نشود. یقه آن فرزند به عنوان شخص حقیقی باید گرفته شود، اما اگر سرنخش به پدرش رسید، باید با پدرش هم برخورد شود. آقازادگی باید مصداق بالفعل و نه به گذشته باشد. حرف بنده این است که هر فردی مصداق آقازادگی نیست و اکنون مشکل اصلی پدرها هستند تا آقازاده‌ها.

آقازادگی اگر پدیده‌ای مذموم است، به این دلیل است که آن آقا مکنت و جایگاه‌ای دارد و غالباً بالفعل است و از این جایگاه استفاده غلط کرده یا برای فرزندش توصیه کرده و فرصت‌هایی از دیگران سلب کرده است. این معمای چند وجهی است و باید توجه داشت که به اسم جوان‌گرایی نباید برخی فرصت را در اختیار ایل و تبار خود قرار دهند.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

کد خبر 6088228

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین