Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رفیعی روز دوشنبه در جلسه تبیین برنامه عملیاتی یک ساله و برنامه راهبردی سه ساله آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه استان برگزار شد افزود: لایه های نظری و برنامه ای سند تحول آموزش و پرورش باید در سطح عملیاتی اجرا شود.

وی اضافه کرد: این مایه افتخار است که تمام برنامه های اجرایی و زیر نظام های سند در دولت تدبیر و امید تدوین شده و هدف تربیت دانش آموزان کشورمان در ۶ ساحت و به صورت متوازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه پیرو ارشادات رهبر معظم انقلاب اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، ادامه داد: مبانی تئوریک سند تحول استخراج شده از مبانی و تئوری های اسلامی و شیعی است و کلید واژه اصلی ما دستیابی به حیات طیبه است تا دانش آموزان به زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: دانش آموز در سند تحول بنیادین مشارکت جو، کارآمد، عدالت جو و اثربخش است و برای تربیت مطلوب باید دولت اسلامی(حاکمیت)، خانواده، نهادها و سازمان های غیر دولتی و رسانه ها مشارکت و یاریگر باشند.

رفیعی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید هوشیار بود تا عده ای مغرض آموزش و پرورش را بی اعتبار نکنند، افزود: به همان اندازه که آموزش و پرورش مهم است، باید مورد توجه ویژه هم قرار گیرد و مشکلات مالی را نباید مصداق بی توجهی آن دانست.

وی اظهار داشت: این نهاد مهم پیوند ارزشمند مدرسه، مسجد و منزل را عملیاتی خواهد کرد و در این راستا از تمامی توانمندی ها و ظرفیت های موجود دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و افکار اندیشمندان استانی و ملی نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه با بیش از ۹ هزار کلاس درس در ۱۴ منطقه آموزشی از روستاهای کوچک با دانش‌آموزان سه یا چهار نفره تا مرکز استان، مشغول به تحصیل هستند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش زنجان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زنجان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال

وزیر آموزش‌وپرورش امروز پس از ماه‌ها غیبت در حیاط دولت به جمع خبرنگاران آمد تا از تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال انتظار از زمان تصویب این سند در هیئت دولت خبر دهد.

رضا مراد صحرایی با تأکید بر اینکه این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در دولت موضوع مهارت‌آموزی به‌عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی بابیان اینکه در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرارگرفته اظهار داشت: به‌زودی نیز دو آیین‌نامه دیگر انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت به دولت خواهد آمد تا به تصویب برسد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الآن ۳۹ درصد است. ضمن اینکه  ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیین‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد و معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به‌عنوان مشوق در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس کنند و  تأسیس هنرستان‌های  وابسته به دستگاه‌ها و مراکز غیردولتی و تیزهوشان نیز در این آیین‌نامه دیده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است. وزارت تعاون، نفت،  صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، وزارت کشور و ورزش حداقل ۵ هنرستان وابسته مبتنی بر ظرفیت‌های خود برای تقویت مهارت‌آموزی ایجاد کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین گفت که ۲۰درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد و وزارت آموزش‌وپرورش مکلف شده به دانش آموزان دوره دوم متوسطه غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی دهد.

صحرایی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است. اگر هنرستانی قابل‌استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش‌وپرورش امکان تغییر بهره‌برداری از آن‌ها ممکن است.

به گفته صحرایی موضوع تغییر تقویم آموزشی هم در قالب یک طرح در دولت تصویب‌شده و در حال بررسی است اما هنوز قطعی نشده است و مطابق راهکاری از تحول هستند، ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرارگرفته و امیدواریم این موضوع به‌زودی به ثمر برسد.

صحرائی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص درباره پرداخت هزینه کلاس‌های فوق‌العاده قبول‌شدگان آزمون آموزش‌وپرورش در سال گذشته هم با تأکید بر اینکه اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است، تصریح کرد:  ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است، این مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه است و مصوبات هیئت‌امنا در چارچوب ضوابط هیئت امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد