Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین گفت: سامانه سیار انتقال خون قزوین برای نخستین بار در کشور با اعتباری ۱ میلیارد تومانی درحالی رونمایی شد که پیگیری‌ها برای دریافت مجوز نهایی فعالیت آن ادامه دارد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین؛ مهدی اکبری مدیرکل انتقال خون استان قزوین عصر امروز در آئین رونمایی از نخستین سامانه سیار انتقال خون کشور که با حضور علی‌اکبر پور فتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل گران بودن امکانات و تجهیزات انتقال خون و عدم امکان ایجاد پایگاهی در همه شهرستان‌های استان قزوین ایده راه اندازی سامانه سیار انتقال خون در قزوین شکل گرفت و با اعتباری نزدکی به یک میلیارد تومان نخستین سامانه سیار انتقال خون کشور در قزوین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این سامانه با دریافت استانداردهای سازمان انتقال خون کشور راه‌اندازی شده است و پیگری‌ها برای دریافت مجوز نهایی سامانه ادامه دارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه سیار انتقال خون استان قزوین رونمایی و آماده بهره‌برداری است و به محض صدور مجوزها فعالیت این سامانه در قزوین آغاز می‌شود.

پروژه احداث مرکز جامع انتقال خون خراسان جنوبی 30 درصد پیشرفت فیزیکی داردآزمایشگاه‎های انتقال خون منطقه غرب کشور در کرمانشاه مجتمع می‌شودانتقال خون استان مرکزی روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است

اکبری تصریح کرد: متاسفانه استان قزوین به دلیل استقرار در مسیر ارتباطی استان‌های کشور هر ساله شاهد تعداد زیادی از حوادث و تصادفات جاده‌ایست که موجب شده تا نیاز به خون و اهدای خون در استان بیشتر از استان‌های مشابه باشد از این رو ایجاد این سامانه می‌تواند میزان اهدای خون در استان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات بخشی از مردم به پایگاه‌های انتقال خون دسترسی ندارند و همین مسئله موجب شده تا نتوانیم به اندازه علاقمندی مردم دریافت خون داشته باشیم که با راه‌اندازی این سامانه سیار این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون قزوین همچنین بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 20 هزار اهداکننده خون توانستند به بیماران نیازمند اهدای خون داشته باشند.

کیفیت بانک خون بیمارستان‌های قزوین افزایش پیدا کرده است

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به افزایش کیفیت بانک خون بیمارستان‌های استان قزوین گفت: رعایت استانداردها، همراهی مردم در اهدای خون و فعالیت سازمان انتقال خون استان قزوین موجب شده تا کیفیت بانک‌های خون بیمارستان‌های استان قزوین افزایش داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز کمبودی در حوزه خون در استان قزوین وجود ندارد و بیمارستان‌ها برای تامین خون مورد نیاز بیماران خود مشکلی ندارند و قطعا با راه اندازی سامانه سیار انتقال خون قزوین  کیفیت این خدمات افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: بخشی از تجهیزات این سازمان امروز باید نوسازی شود و به تجهیزات جدیدی نیز نیاز است که باید با همراهی مسئولین استانی برای تهیه آن اقدام کرد.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی مهرانگیز با بیان اینکه در شماری از استان‌های کشور این سامانه راه اندازی شده است افزود: هم استانی برای دریافت پاسخ حقوقی خود می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت کنند و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان هم داشته باشیم، زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.

رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ در مرکز استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری، هیئت مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف تحقق سند تحول قضایی راه اندازی و افتتاح شده است.

عزالدین سلیمانی افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۲ وکیل در کشور در این طرح مشارکت دارند اضافه کرد: وکلا به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری می‌کنند که همگی از مرکز وکلای قوه قضائیه هستند.

نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره خود را دریافت کرده اند و درصد بالایی از پرونده‌های ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار