Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:11:40 GMT

انقلاب اسلامی زمینه توسعه روستاها را فراهم‌ کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۲۹۱۶

انقلاب اسلامی زمینه توسعه روستاها را فراهم‌ کرد

به گزارش ایرنا، محمود زمانی روز دوشنبه در همایش روز ملی روستا در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تکاب افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، زیرساخت‌های روستایی توسعه‌ یافته و بسیاری از آنها از امکانات زیربنایی مناسبی برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه نقش روستاییان در دوران دفاع‌مقدس ماندگار و ارزنده است اظهار داشت: روستاییان در تمام برهه‌های انقلاب اسلامی نقش مهم و موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روستاها محور تولید در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری هستند و این نقش تولیدگری باید با توجه به صنایع تبدیلی بیشتر و موثرتر شود.

وی با بیان اینکه اگر به مشکلات روستاییان توجه نشود مشکلات بیشتری در شهرها از جمله حاشیه‌نشینی بوحود می‌آید که رشد آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت افزود: روستاهای تکاب در بخش‌های مختلف زمینه ایجاد اشتغال برپایه ایجاد صنایع تبدیلی را دارد که می‌تواند بسترساز برچیده شدن خام‌فروشی و ایجاد کسب‌وکار و رفع بیکاری شود.

«زمانی»، با اشاره به ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی محصولات و تولیدات روستایی بیان کرد: روستاییان باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و توانمندی‌های مناطق خود به سمت رونق تولید داخلی و ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و گردشگری حرکت و ادارات نیز بسترهای لازم برای تحقق این امر را فراهم‌کنند.

فرماندار تکاب اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها و مناطق کم‌برخوردار دارد و در این شهرستان نیز تلاش می‌کنیم توسعه متوازن محقق شده و بهبود زیرساخت‌ها در روستاها تداوم یابد.

۱۵ مهرماه به نام «روز ملی روستا و عشایر» نامگذاری شده است.

تکاب با ۸۱ هزا نفر جمعیت از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۲ بخش مرکزی و تخت‌سلیمان و ۱۰۲ روستا دارد و ۳۶ هزار نفر از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

این شهرستان ۴۸۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۳۸۵ کیلومتر آن مربوط به محورهای مواصلاتی روستایی است که ا ۱۹۱ کیلومتر از این میزان جاده روستایی آسفالت شده‌است.

همچنین ۲۵ روستای تکاب با پنج هزار خانوار هم‌اینک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ۹۸ درصد روستاهای این شهرستان نیز دارای شبکه آب و برق پایدار هستند.

۷۵۱۴/6185/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب توسعه روستایی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه « saman.mrud.ir» بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 6081727 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است