Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش طی روز‌های اخیر حملاتی را علیه مواضع نیرو‌های بسیج مردمی در عراق انجام دادند. تاریخ انتشار: 22:29 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۵۷۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از استان دیاله خبر می‌رسد، هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در روز‌های گذشته حملاتی را علیه مواضع نیرو‌های بسیج مردمی در ایستگاه دفاعی روستای «شیربیک» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات عناصر مخفی داعش شدند و در نهایت با عقب راندن تروریست‌ها موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته‌های خاموش داعش پس از ناکامی در این محور و متحمل شدن ضربات مهلک و سنگین از نیرو‌های بسیج مردمی به سمت منطقه «الودیان» عقب نشینی کردند.

روستای «شیربیک» در منطقه «حوض حلوان» در ۸۹ کیلومتری شمال شرق شهر بعقوبه واقع شده است و از محور شمالی به منطقه اقلیم کردستان متصل می‌شود و نقش ویژه‌ای را در تامین امنیت مناطق شمال شرق استان دیاله از جمله «خانقین و جلولاء» دارد.

از رشته کوه‌های حمرین خبر می‌رسد، نیرو‌های ویژه عراقی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند «ابو عثمان السنجاری» یکی از سرکرده‌های ارشد و خطرناک گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند و به هلاکت برسانند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای میزان، نیرو‌های عراقی پیشتر در روز‌های گذشته در یک عملیات موفقیت آمیز توانستند یکی دیگر از عناصر ارشد و خطرناک گروهک تروریستی داعش به نام «طالب جرو» را شکار کنند و از پای درآورند.

رشته کوه‌های «حمرین» از استان دیاله تا استان‌های کرکوک و صلاح الدین عراق امتداد دارند و به دلیل اشراف بر جاده‌های حساس از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل صعب العبور بودن و داشتن غار‌های متعدد به محلی مناسب برای رشد هسته‌های خاموش داعش تبدیل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های تیپ ۲۸ بسیج مردمی در روز‌های اخیر عملیات گسترده‌ای را در حومه مناطق «خانقین و امام ویس» برای شناسایی عناصر مخفی داعش و مقر‌های و انبار‌های سلاح آنان انجام دادند.

رزمندگان بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند امنیت را به مناطق «عرب سید حسین، عید السمک، ماسی الصغیر و...» به طور کامل بازگردانند؛ این مناطق در مسیر گذرگاه مرزی «المنذریه» واقع شده اند و همین مسئله اهیمت شان را چند برابر است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، خبر‌ها از شمال منطقه المقدادیه حاکیست، نیرو‌های یگان مهندسی در یک عملیات دقیق توانستند امنیت ۶ جاده زراعی را در عمق منطقه «حوض الزور» تامین و راه برای پاکسازی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده را در این محور باز کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق داعش استان دیاله عراق اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس بسیج ورزشکاران: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی نشان داد با هیچ‌کس شوخی ندارد

مهدی میرجلیلی گفت: این حرکت و اقدام ارزشمند سپاه پاسداران به استکبار جهانی نشان داد که جمهوری اسلامی با هیچ‌کس شوخی ندارد.

رئیس بسیج ورزشکاران در گفت و گو با ایسنا، در خصوص حمله ایران به اسرائیل اظهار کرد: من تشکر و خداقوت می‌گویم به رزمندگان شیرمرد جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و خانواده بزرگ نیروهای مسلح به خاطر پاسخ محکم و دندان شکنی که به این رژیم کودک کش دادند.

وی گفت: این پاسخ قاطع و کوبنده سبب عزت و شعف برای جمهوری اسلامی ایران شد، به ویژه برای جامعه ورزش، قهرمانان و پهلوانان عزیز که امروز بسیار خرسند از این اقدام اثرگذار و عالی جمهوری اسلامی ایران هستند و درس محکمی برای استکبار جهانی و ایادی آن در داخل و خارج شد تا بدانند که وقتی پای غیرت می آید جوان ایرانی در تمام عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد به ویژه در عرصه ورزش. ورزشکاران و قهرمانان ما در عدم رویارویی با ورزشکار منحوس رژیم صهیونیستی پرچمدارند و پرچمدار این نهضت عدم رویارویی در دنیا قهرمانان و ورزشکاران جمهوری اسلامی هستند و امروز همه آنها شاد و خوشحالند و از این اقدام تشکر می کنند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: این حرکت و اقدام ارزشمند سپاه پاسداران به استکبار جهانی نشان داد که جمهوری اسلامی با هیچ کس شوخی ندارد. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دوره بزن در رو به پایان رسیده است. این رژیم با اقدامی که انجام داد انزجار و نفرت جمهوری اسلامی ایران را برانگیخت، کما این که با اقدامات وحشیانه‌ای که در نوار غزه در ۶ - ۷ ماه اخیر انجام داد دنیا از این رژیم جعلی ناراحت است و انزجار و نفرت دارند.

وی در پایان افزود: امروز دنیا به خاطر پاسخ و سیلی محکمی که جمهوری اسلامی به این رژیم کودک کش زد، جشن گرفت. درست است دست و پا می‌زنند اما نتیجه‌ای نخواهند گرفت و این اقدام درسی شد برای استکبار جهانی و تمام کسانی که بدخواه جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در خصوص پاسخ قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • رئیس بسیج ورزشکاران: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی نشان داد با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • حمایت قاطع مردم همدان از پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • وعده صادق پاسخ قاطع به نسل‌کشی است
  • تحرکات اردن در جریان تنبیه صهیونیست‌ها را رصد می‌کنیم