Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز دوشنبه از مقامات دولت خواستند تا برای ارائه شهادت در خصوص تصمیم رئیس‌جمهور در ارتباط با سوریه در مقابل کنگره حاضر شوند.

سناتور کریس مورفی و میت رامنی امروز در بیانیه مشترکی اعلام کردند مقامات دولت باید برای ارائه توضیحات در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مورفی و رامنی آمده است: دولت باید در مقابل کمیته روابط خارجی سنا حاضر شود و به مردم آمریکا توضیح دهد که چگونه خیانت به یک متحد، تسلیم شدن در مقابل نفوذ تروریست‌ها و دشمنان برای منافع ملی ما فاجعه بار نیست. به عنوان رئیس و عضو ارشد کمیته خاورمیانه ما با ریاست این کمیته همکاری کرده تا اطمینان حاصل کنیم که مقامات دولت در اسرع وقت در این کمیته حاضر می‌شوند.

همچنین تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا اعلام کرد کمیته روابط خارجی سنا و کمیته خدمات مسلح سنا لازم است با شهودی از وزارت خارجه و ورازت دفاع برای حضور در کنگره تماس بگیرند تا این موضوع را فورا توضیح دهند.

افزایش فشار‌ها از سوی سنا برای احضار مقامات دولت ترامپ برای ارائه توضیح درباره تصمیم خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه، همزمان با تلاش جمهوری خواهان برای تغییر نظر رئیس‌جمهور در این باره صورت می‌گیرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت گسترده در آمریکا و حتی از سوی هم حزبی‌های او همراه شد. قانونگذاران آمریکا هشدار دادند این تصمیم خیانت به کرد‌های سوریه است.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی پایان سوریه خارج شود.

او در حساب توییتری خود نوشت: زمان آن برای ما فرا رسیده که از این جنگ‌های بی پایان مسخره که بیشتر آن‌ها قبیله‌ای بوده خارج شویم و سربازان خود را به خانه بیاوریم. ما در جایی خواهیم جنگید که برای ما منفعتی داشته باشد و تنها برای پیروزی خواهیم جنگید. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کرد‌ها نیز هم‌اکنون باید چنین کنند و اوضاع را بسنجند و اینکه چه می‌خواهند با داعشی‌های بازداشت شده در همسایگی شان انجام دهند. تمامی آن‌ها از داعش متنفرند و سالهاست که با آن دشمنی دارند.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر

 به گزارش تابناک، سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: ایسنا
 

دیگر خبرها

  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • تکلیف حضور هواداران در بازی پرسپولیس- آلومینیوم مشخص شد | توضیح در مورد حکم محرومیت
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند