Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@13:14:24 GMT

حذف صد‌ها حساب ضد ایرانی توسط فیسبوک و توئیتر

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۳۳۳۶

پایگاه خبری بازفید در تحقیقی، شبکه‌ای از وب سایت‌ها و حساب‌های کاربری را که در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی بر ضد ایران و قطر فعالیت داشتند، افشا کرد.

اخبار سیاسی- این حساب‌ها که در حال حاضر فعالیت آن‌ها به حالت تعلیق درآمده، به طور حرفه‌ای از محلی در خاورمیانه و آفریقا اداره می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه اوت فیسبوک اعلام کرد بیش از ۳۵۰ صفحه و حساب کاربری را که درگیر فعالیت‌های غیرمجاز بودند و از سوی شرکت‌های بازاریابی در مصر و امارات اداره می‌شدند، حذف کرده است.

اکنون فیسبوک در تماس با بازفید اعلام کرده این حساب‌ها جزئی از شبکه‌ای از صفحات، حساب‌های کاربری و وب سایت‌های مرتبط با موارد پیشتر حذف شده بوده اند و حساب‌هایی که در ماه اوت حذف شده بخشی از عملیات بزرگتری بوده که از سوی شرکت‌هایی در امارات و نیجریه هدایت می‌شدند.

در ماه سپتامبر نیز توئیتر اعلام کرد ۲۴۱ حساب کاربری دیگر که از مصر و امارات هدایت می‌شدند را حذف کرده است. در مجموع شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به حذف ۲۱۱ حساب کاربری، ۱۰۷ صفحه، ۴۳ گروه و ۸۷ حساب کاربری اینستاگرام کرده است.

همچنین در گزارش بازفید آمده است ۶۲ حساب توئیتری و ۱۲ حساب در یوتیوب نیز حذف شده اند. گفته می‌شود این حساب‌ها از امارات و مصر هدایت می‌شدند.

فیسبوک اعلام کرد این حساب‌ها را به خاطر انتشار مطالبی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، فعالیت‌های امارات در یمن و انتقاد از قطر، ترکیه و ایران حذف کرده است.

شرکت فیسبوک پیش‌تر نیز صد‌ها حساب کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام مرتبط با امارات متحده عربی، عربستان و مصر را حذف کرده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توئیتر خاورمیانه شبکه های اجتماعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای خبرساز کریمی قدوسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتشار پستی در توئیتر ادعایی عجیب مطرح کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس با انتشار پستی در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت:

در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)
  • ادعای عجیب و مبهم کریمی قدوسی در شبکه ایکس؛ خبریه؟ | تصویر
  • ادعای خبرساز کریمی قدوسی
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • درخشش عزت‌اللهی و قایدی در امارات؛ نمایش درخشان ایرانی‌ها
  • نبرد سخت قایدی با تیم اصلی خود در امارات!
  • پخش شبانگاهی «چهارگاه» در شبکه چهار