Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:07:20 GMT

برخی دهه غارت و چپاول کشور را داشتند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۳۳۵۷

برخی دهه غارت و چپاول کشور را داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته نیروی انتظامی، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان علیه السلام، اظهار داشت: جریان سید الشهدا یک دستور عبادی دارد و یک دستور سیاسی و نظامی؛ شعار رسمی ما در این ایام این است که «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اجورکم بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(عَلَیهِ السَّلَام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ»، بخش اول این شعار، همان بخش عبادی است که نشان می دهد ما مصیبت‌ زده‌ایم و برای آن حضرت سوگواریم، که اجر آن محفوظ است اما این جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» یعنی خدایا آن توفیق را به ما مرحمت کن که ما خونبهای حسین‌بن‌علی(ع) را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همان بخش سیاسی و نظامی این جریان است.

وی در ادامه گفت: گرفتن خون‌بها حق فرزندان مقتول است، اینکه ما این مطالبه را داریم در واقع تفسیر آن حدیث وجود مبارک پیغمبر(ص) است که فرمود «أنا و علی ابوا هذه الامة»، حضرت رسماً بیان کرد ما حاضریم شما را به عنوان فرزندی قبول کنیم، بیایید فرزند ما بشوید و ما نیز این دعوت را پذیرفتیم در نتیجه ما نه تنها شیعه ایم، بلکه فرزندان این حضراتیم.

استاد سطوح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی اظهار داشت: همین افتخار برای نیروی انتظامی بس، که راه شهادت برای نیروی انتظامی همچنان باز است و ما هنوز شاهد این هستیم که چه در مرزها و چه در دیگر بخش ها این نیرو، شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور می‌کند.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که آن مأمور نیروی انتظامی که در ابتدای وقوع جرم، پرونده را تنظیم می‌کند، در رسیدن قضات به حقیقت، سهم مهم و تعیین کننده دارد. به عبارت دیگر آن مامور نیروی انتظامی می‌تواند مسیر قضای قاضی را راهبری کند، لذا این عزیزان ما باید بسیار در کار خود و نوشتن گزارش‌ها حساس و مراقب باشند و تا چیزی برای آنها مسلم و کاملاً روشن نشده است گزارش خود را ننویسند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که نیروی انتظامی باید پیگیر گزارش‌های خود باشد و این نباشد که به صرف گزارش کردن جرم، اکتفا کنند بلکه بعد از آن باید نظارت کنند و نتیجه گزارش خود را رصد کنند تا حق به حق دار برسد. اگر آن کسی که مأمور نیروی انتظامی است تلاش و کوشش عالمانه کند و پرونده درستی را تنظیم و ارائه کند اما ثمره و نتیجه گزارش خود را رصد نکند، در واقع زحمت نیروی انتظامی را هدر داده است.

وی تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی این توان را دارد که مطالبه‌گر باشد، که اگر گزارش تخلفی را داده چرا پیگیری و رسیدگی نشده است؟! در نتیجه کار را تا انتها دنبال کنید و پرونده شما برای شهادت باز است لذا در این مسیر هراسی نیز نداشته باشید.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: در کشور دهه‌های مختلف فرهنگی همچون دهه کرامت، دهه ولایت و امثالهم وجود دارد، ولی برخی در مقابل این دهه‌ها، دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود و شما می‌توانید جلو این افراد را بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سربلند است و می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را در بالاترین سطح یعنی در سطح کارگزاران و مسئولین نظام انجام دهد و کسی نمی‌تواند در مقابل فداکاری شما بایستد، چرا که خون پاک شهدا و عنایت اهل بیت علیهم السلام حامی شماست.

در ابتدای این دیدار سردار اشتری گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی و برنامه‌های این نیرو برای هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در راستای ارتقاء توان خود و همچنین گزارشی از خدمت رسانی نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی(ع) خدمت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

کد خبر 4740195

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی مراجع تقلید قم سردار حسین اشتری نیروی انتظامی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین مرز مهران گرگان گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد هفته دفاع مقدس آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است