Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@11:28:41 GMT

مصری‌ها رییس جمهوری خود را به مزایده گذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۳۹۴۵

"محمد علی" با راه اندازی هشتک «السیسی فقط نیم پوند» در شبکه اجتماعی توییتر ویدیویی نیز در این باره منتشر کر؛ او در این ویدیو می گوید: «السیسی بیش از نیم پوند نمی ارزد و من با این قیمت او را به مزایده می گذارم، امیدوارم که خداوند راضی باشد»!

اخبار بین‌الملل- برخی کاربران فعال توییتر در مصر نیز با همراهی محمد علی در توییتر هر یک به شیوه خود و با بازنشر این هشتک به سیاست های السیسی و دولت وی اعتراض کرده و نارضایتی خود را از مدیریت وی در دولت نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از کاربران دیگر نیز با نشر توییت و ویدیو، السیسی را به سخره گرفتند و این هشتک را به طور گسترده بازنشر کردند.

"ابو اسامه الصلاح" کاربر مصری توییتر در این خصوص نوشت: ملتی را گرسنه، دولتی را فاسد و امتی را به حاشیه برده است، چه کسی او را می خرد؟  فقط نیم پوند!

در مقابل، دولت مصر نیز شکایت خود از محمد علی مخالف سرسخت السیسی را به دادگاه اسپانیا برده است تا بتواند از این طریق مانع ادامه انتقادهای وی علیه السیسی شود.

محمد علی مقیم اسپانیا است، اگر دادگاه اسپانیا صلاحیت این شکواییه را تایید کند محمد علی باید به اتهام فرار مالیاتی برای پاسخ به این شکواییه در دادگاه اسپانیا حاضر شود.

پیمانکار پیشین ارتش مصر طی هفته های گذشته با نشر چندین هشتک در توییتر و افشاگری علیه ارتش و دولت مصر توانست نگاه های زیادی را به خود جذب کند، اولین فراخوان محمد علی برای حضور معترضان در خیابان های مصر با پاسخ مثبت مردم این کشور همراه شد و در نخستین هفته اعتراضات، شمار زیادی از مردم با تجمع در میدان "التحریر" قاهره و دیگر استان های این کشور  نارضایتی خود را از عملکرد دولت نشان دادند.

با تشدید روند اعتراضات، چندین حزب و گروه سیاسی مصری از جمله گروه اخوان المسلمین، حزب سوسیال دموکرات مصر، حزب سوسیالیست‌های انقلابی و حزب الاستقلال مصر نیز به حرکت معترضان پیوسته اند.

پیشتر هم مراکز حقوق بشری مصر اعلام کرده بودند، به دنبال تظاهرات مصری‌ها با هدف مطالبه برکناری السیسی، نیروهای امنیتی حدود دو هزار تن از شهروندان معترض را بازداشت کردند.

دادستانی مصر نیز چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات از حدود یکهزار تن به  اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در این کشور ادامه دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر اسپانیا نیروهای امنیتی مصر السیسی هشتک توییتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان گفت: دولت نسبت به رفع دغدغه مردم در زمینه تأمین آب بخش‌های مختلف دغدغه جدی دارد و در استان سمنان نیز طرح‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان تامین آب است که نیاز آبی استان را برطرف کنیم. برای سه شهرستان ایوانکی، گرمسار و آرادان طرح‌هایی در حال انجام است. در شاهرود و دامغان هم اقداماتی پیگیری می‌شود.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: با این خط انتقال که امروز بهره‌برداری شد بخشی از نیازهای آبی استان برطرف ‌می‌شود و امیدواریم که در گام‌های بعدی هم بتوانیم مساله آب استان اعم از آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را حل کنیم.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان است.

آیت الله رئیسی عصر امروز در سفر به شاهرود، دیدار مردمی در استادیوم این شهر دارد.

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • رایزنی السیسی با مقام روس
  • پاسخ جالب توییتر رسمی باشگاه بایرلورکوزن به پیام تبریک کارلو آنچلوتی
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • آمادگی همزمان سه تیم عربستانی برای مذاکره با محمد صلاح