Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: حدود ۱۳ هزار خانوار روستایی و عشایری تحت حمایت این نهاد هستند که با توجه به اقدامات گسترده کمیته امداد در مناطق محروم و کم‌برخوردار، در اولویت رسیدگی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، حسین دشتی به گرامیداشت روز روستا و عشایر اظهار کرد: این تعدا خانوار در قالب ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد از خانوار تحت حمایت روستایی و عشایری هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات گسترده کمیته امداد در مناطق محروم و حاشیه‌نشین، رسیدگی به امور مددجویان روستایی و عشایری را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا علاوه بر رفع مشکلات آنها، به توسعه منطقه نیز کمک کنیم.
دشتی با بیان اینکه خانوار روستایی و عشایری تحت حمایت از تمامی خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند، تا بخش مهمی از مشکلات آنها برطرف شود، افزود: پرداخت مستمری، رفع مشکلات درمانی، دارویی و بهداشتی، جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، آموزش‌های فنی و تخصصی، تسهیلات اشتغال‌زایی و تأمین مسکن مناسب از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد به مددجویان روستایی و عشایری تحت حمایت است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان روستایی و عشایری رویکرد مهم این نهاد برای توانمندسازی آنها و ایجاد رونق تولید در منطقه محل سکونت‌شان اشاره و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل، بیشترین اشتغال ایجاد شده برای مددجویان روستایی و عشایری در زمینه دامپروری بوده است.
وی با بیان اینکه تلاش داریم با بهره‌گیری از صنایع تبدیلی بتوانیم لبنیات حاصل از دسترنج مددجویان روستایی و عشایری را به بهترین نحو در بازار عرضه کنیم، گفت: به دلیل هزینه‌های سنگین دستگاه‌های تبدیلی، این امر یاری دستگاه‌‌های اجرایی را می‌طلبد تا با همکاری‌های گسترده‌تر علاوه بر خودکفایی مددجویان، بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
دشتی با اعلام اینکه ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی جدید در شش ماهه نخست سال‌جاری توسط مددجویان روستایی و عشایری تحت حمایت به مرحله اجرا در آمده است، بیان کرد: بیش از ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در اختیار مددجویان روستایی و عشایری قرار گرفت تا بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از ارائه خدمات به خانوار تحت حمایت روستایی و عشایری با هدف پیشگیری از مهاجرت آنها به شهرها خبر داد و گفت: کمیته امداد استان اردبیل با ارائه خدمات مختلف به مددجویان روستایی و عشایری ضمن توسعه این مناطق، تلاش دارد زمینه‌های مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود را نیز فراهم کند.
وی ایجاد اشتغال مناسب و پایدار با توجه به بافت روستایی و جغرافیایی روستاها را یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در توسعه این مناطق دانست و اظهار کرد: از جمله عوامل مهاجرت روستاییان، بیکاری و نبود امکانات مناسب است که در این زمینه با اجرای طرح استعدادسنجی مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت در هر روستا، تلاش داریم با اجرای طرح‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و زنبورداری به رونق اقتصادی این مناطق کمک کنیم.
دشتی ساخت ۶۵ واحد مسکونی برای مددجویان روستایی در شش ماهه نخست سال‌جاری را از دیگر اقدامات مهم کمیته امداد استان اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: 90 مورد تعمیر و ساخت حمام و سرویس بهداشتی نیز از خدمات عمرانی این نهاد به مددجویان روستایی است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همچنین بهره‌مندی مددجویان روستایی و عشایری استان اردبیل از بیمه‌ اجتماعی روستا را یادآور شد و گفت: خدمات بیمه‌ای مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد برای یاری رساندن به این قشر بی‌بضاعت جامعه است، به طوری که یک هزار و 300 مددجوی حائز شرایط از بیمه اجتماعی روستا بهره‌مند هستند که سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تومان برای هر نفر توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
دشتی با اشاره به اینکه امیدواریم با گسترش همکاری‌ها شاهد توسعه و پیشرفت در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل باشیم، بیان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا شرایط توانمندسازی را برای خانوار تحت حمایت که دارای استعداد هستند فراهم کند و همیاری‌های هر چه بیشتر در این زمینه به رونق اقتصادی و پیشرفت همه‌جانبه روستا و مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل خواهد انجامید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روستاييان كميته امداد استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار جام جم، با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان است. الهی راد با تشریح اقدامات کمیته امداد در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان افزود: توزیع 1500 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع 4500 اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد. وی ادامه داد: همچنین این نهاد 600 کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و 500 عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است. مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار بویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است. گفتنی است؛ کمیته امداد خراسان شمالی در راستای ایجاد آمادگی لازم برای مجریان طرح کلاس های آموزشی را ویژه این افراد در سطح استان برگزار می کند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد