Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@12:17:25 GMT

اخلاق پدرانه و سبکِ پدر روزنامه‌نگاری آنلاین

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۴۲۳۹

اخلاق پدرانه و سبکِ پدر روزنامه‌نگاری آنلاین

این فیلم را بس که دوست داشتم بارها و بارها دیدم و در آن سالهای آغازین دهه هفتاد هر بار در سکانس روزنامه آن روزنامه نگار عینکی دوست داشتنی با آن ریش بلند مشکی را می دیدم. بی آن که بشناسم و بدانم کیست!
یکی دو سال بعد که جدی تر به روزنامه هایی مثل کیهان و اطلاعات باز شد باز هم در تحریریه کیهان همان روزنامه نگار دوست داشتنی را- بی آن که بشناسم- دیدم تا نیمه دهه هفتاد که درگیر تأسیس "خانه روزنامه نگاران جوان" شدیم و در گفتگو با دکتر حسام الدین آشنا -آقا حسام آن روزها- نامی از آقای یونس شکرخواه به میان آمد و مشتاقانه به سراغش رفتیم و از همان روزها باب آشنایی و ارادتی گشوده شد که به شاگردی و همکاری انجامید و بعدها به دوستی و برادری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر یونس شکرخواه که او را بیشتر به عنوان روزنامه نگار می شناسند، مترجمی توانا، معلمی کم نظیر و دانشمندی عمیق است که اکنون در پایان یک دوره حرفه ای کار در روزنامه همشهری بازنشسته شده و همچنان در سنگر مدیریت علمی خود در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران مشغول خدمت است.
از نظر من البته جنبه های اخلاقی و شخصیتی دکتر شکرخواه بسیار ارزشمندتر و مهمتر است که معمولا کسی از دور چندان با آن ویژگی ها آشنا نیست.
در طول حدود بیست و چهار پنج سال مسایلی را در سلوک فردی و سجایای اخلاقی ایشان دیده ام -که می دانم به نقل آنها راضی نیستند- که گواهی می دهد دکتر شکرخواه ریشه ای پنهان و بسیار عمیق تر از این شاخ و برگ آشکار و پرثمر و سایه گستر دارند.
تنها شاگردپروری و معلمی پدرانه و محبت آمیز ایشان که در آن از استاد خود مرحوم محمدکاظم معتمدنژاد الگو گرفته اند می تواند یک سبک و شیوه قابل توجه در پرورش نیروی انسانی حرفه ای و علمی به شمار آید.
در طول همه این سالها و همچنان دکتر یونس شکرخواه هر روز با تاکسی و اتوبوس در سطح شهر تردد می کند و از دانشگاه به روزنامه همشهری -که برای آن همشهری آنلاین را تأسیس کرد و به عنوان پدر روزنامه نگاری آنلاین شناخته شد- می آید و می رود و شهروندان از کنار او -بی آنکه او را بشناسند- می گذرند.
شاید یکی از همین رهگذران که امروز ناشناس از کنار او می گذرد بعدها که بفهمد از کنار چه استوانه ای گذشته است برای صدسالگی او بنویسد!

* دکتر محمدرضا زائری، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل دینی

کد خبر 1308126

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یونس شکرخواه محمدرضا زائری محمدرضا زائری یونس شکرخواه رسانه روزنامه نگاری نخبگان باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا سوریه ترکیه عراق باشگاه استقلال اربعین لیگ برتر نوزدهم دونالد ترامپ سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اکبر نصراللهی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصرالهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

دیگر خبرها

  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • به همه بزرگان باختی و دوست داری برگردی؟ | اینجا هم دوستت دارند یا نه!
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان جعلی است (+عکس)
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن