Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان ها:  مرز مهران این روزها و زودتر از سال های شاهد خیل عظیم جمعیت زوار اربعین حسینی است، از اول ماه صفر تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر تردد در این مرز صورت گرفته است.

طبق بررسی های انجام شده تاکنون بیش از ۷۰ درصد زوار اربعین حسینی در کشور از این مرز تردد کرده اند.

شرایط در مرز مهران بسیار آرام و ترددها روان گزارش شده است، همچنان جاده های استان و منتهی به مرز مهران شاهد حجم زیاد تردد خودروها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران همچنان انتخاب اول زائران اربعین

استاندار ایلام گفت: به رغم بازگشایی مرز خسروی و فعالیت مرزهای دیگر کشور، همچنان ۷۰ درصد از تمام ترددهای زائران اربعین به کشور عراق از طریق مرز و پایانه مهران انجام می‌شود.

قاسم سلیمانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ظرف یک تا دو روز آینده، در مرز مهران به جمعیت ۱۰۰ هزارنفری در روز برسیم که حجم بسیار بالایی در پذیرش زائران است.

اهتزاز پرچم امام حسین‌(ع) و امام رضا(ع) در مرزهای مهران و زرباطیه

مراسم برافراشته شدن پرچم مقدس حرم مطهر امام حسین‌(ع) و حضرت امام رضا(ع) با حضور فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مرزهای مهران و زرباطیه برگزار شد.

فرمانده مرزبانی ناجا نیز در این مراسم با اشاره به افزایش ۳ برابری تردد زائران اربعین حسینی (ع) در مرزهای چهارگانه، گفت: تاکنون هیچ موردی از ناامنی در مرزها مشاهده نشده است.

سردار قاسم رضایی اظهار داشت: شهر مرزی مهران، محلی است که از آن بهترین ها عازم مرقد مطهر سیدالشهدا (ع) هستند، جایی که در جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام جانانه مبارزه کردند و امروز زائران اباعبدالله الحسین (ع) از آن طی طریق می کنند.

۷۰ موکب در مهران برپا شد

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز مهران بابیان اینکه شرایط اسکان زائران اربعین در مرز مهران فراهم‌شده است، گفت: ۷۰ موکب در مرز مهران به زائران خدمت رسانی می کند.

احمد کرمی درباره شرایط مرز مهران و اسکان مسافران، بیان کرد: مساجد، مدارس، محل‌های اسکان و ورزشگاه‌ها، سایت‌های جمعیت هلال‌احمر و سپاه پاسداران در کنار ۷۰ موکبی که در مرز مهران برپاشده‌اند همگی در زمره ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند به زائران خدمات اسکان را در این مرز ارائه کنند لذا مردم نباید نگران اسکان باشند.

شرایط اسکان زائران اربعین در مرز مهران فراهم‌شده است

رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران بابیان اینکه شرایط اسکان زائران اربعین در مرز مهران فراهم‌شده است، گفت: مسافران در صورت معطلی برای عبور از مرز می‌توانند شب را در مهران اسکان یابند.

وی اظهار داشت:مایحتاج مورد نیاز برای زائران در مرز مهران طی روزهای قبل ساماندهی شده است.

وی افزود: هم اکنون اتوبوس‌های شهری به صورت رایگان مردم را از پایانه برکت به سمت مرز مهران منتقل می‌کنند.

آغاز عملیات انتقال خودروهای پارک شده در حاشیه معابر عمومی شهر مهران به پارکینگ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام   اظهارداشت: به منظور روان سازی ترافیک و افزایش ظرفیت معابر،آندسته از خودروهای که درسطح خیابان ها رها شده اند به دو پارکینگ سیدالشهدا (ع) و انتظام منتقل می شوند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی  افزود: در راستای تسریع در انتقال وسایل نقلیه پارک شده به پارکینگ ، از ۱۵ دستگاه جرثقیل  مخصوص حمل خودرو بصورت شبانه روزی استفاده می شود.

تردد کامیون ها در استان ممنوع شد

رئیس پلیس راه ایلام نیز اظهار داشت:تردد تمامی تریلر ها، کامیون و کامیونت ها به استثنای مواد حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز دوشنبه ۱۵ مهرماه الی ساعت ۷ روز شنبه ۴ آبان ماه در تمامی محورهای مواصلاتی استات ممنوع است.

وی گفت: از همه رانندگان تقاضا می شود رعایت سرعت مطمئنه را در دستور کار خود در کل محورهای مواصلاتی استان مد نظر قرار دهند.

آماده سازی جاده های استان ایلام برای تردد زوار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز اظهار داشت: تمامی نقاط حادثه خیز جاده‌ای در استان ایلام شناسایی شده و دید حدود ۳۰ نقطه کور حادثه ساز باز شده تا از بروز حوادث جاده‌ای در این ایام جلوگیری گردد.

نورالله دلخواه بیان کرد: تاکنون ۶۳ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های استان ایلام صورت گرفته و ۲۶۰ هزار متر مربع لکه گیری روکش آسفالت نیز به منظور بهبود کیفیت جاده‌های استان در این ایام انجام شده است.

وی مطرح کرد: به منظور افزایش دید رانندگان در تمام تونل‌های استان که منتهی به مرز مهران می‌شوند ، شرایط روشنایی در آن‌ها به طور کامل بهبود پیدا کرده است و حدود ۲۵ کیلومتر از شبکه راه‌های آنان نیز تعمیر و نگهداری گردیده است.

زائران در برگشت غربالگری می‌شوند

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز اظهار داشت: تعدادی پایگاه سلامت در مسیر تردد زائران درمرز مهران در نظر گرفته شده است که در مسیر رفت با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط این پایگاه‌ها ، علائم بیماری‌ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی به زائران اربعین حسینی آموزش داده می‌شود .

راضی ناصری فر بیان کرد: در مسیر برگشت نیز زائران با عبور از گیت‌های سلامت غربالگری می‌شوند و برنامه‌هایی نیز به منظور جلوگیری از انتشار بیماری در بین زائران صورت می‌گیرد.

کد خبر 4740231

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز مهران اربعین 98 ایلام اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران قزوین گرگان گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر تخریب پل رودخانه فیض‌آباد پیشکوه

دریافت 2 MB

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم مربوط به پل رودخانه روستای فیض آباد پیشکوه از توابع بخش مرکزی تفت است که در بارش‌های اخیر دچار آسیب‌هایی شده و در معرض تخریب قرار گرفته است.

اگر این پل تخریب شود، امکان امدادرسانی در بحران و عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و امدادی به مناطقی بالا دست غیرممکن می‌شود زیرا فقط یک مسیر دیگر وجود دارد که از زیر پول عبور می‌کند که محدودیت ارتفاع دارد.

استاندار یزد چندی پیش از این پل بازدید کرده بود و برای مرمت آن قول مساعد داده بود اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

کد خبر 6063650

دیگر خبرها

  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در دهمین روز فروردین
  • تداوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • ادامه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • خطر تخریب پل رودخانه فیض‌آباد پیشکوه
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • تردد بیش از ۱۵۵ هزار نفر از مرز مهران