Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی کمیته اخلاق آموزشی در وزارت علوم گفت: یک کمیته تحت عنوان کمیته اخلاق کاربردی برای بررسی خلاءهای اخلاق آموزشی با کمک چند نفر از اساتید این حوزه و انجمن اخلاق کاربردی ایران که متشکل از اساتید خوب ایران هستند، تشکیل شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: یک کمیته نیز تحت عنوان «کمیته اخلاق زیستی» درحوزه دفتر برنامه ریزی آموزشی فعال شده که مربوط می شود به رشته های مرتبط با زیست، برای اینکه اطمینان حاصل شود که جریانات آموزش در دانشگاه ها به موضوع زیست لطمه نزده و در جهت حفظ پایدار سازی محیط زیست کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، ضرورت توجه به مقوله اخلاق در آموزش توسط معاون آموزشی وزارت علوم مطرح شد.

وی عنوان کرد، اخلاق در پژوهش و مواردی چون تقلب های علمی در پایان نامه نویسی  در سال های گذشته مورد توجه بوده اما به همان اندازه به اخلاق در آموزش پرداخته نشده است.

وی معتقد است، باید دانشجویان در آموزش به اخلاق آموزشی توجه داشته و مدیران آموزش نیز رفتار اخلاق مدارانه داشته باشند و حتی سیاست گذاران آموزش نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

کد خبر 4739879 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری تکمیل ظرفیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی اربعین 98 دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش پزشکی کنکور 98 دانشگاه پیام نور دانشگاه تهران دانشگاه های ایران سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی