Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله بهمنش روز سه شنبه به مناسبت هفته دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین توصیه ای که همه مصرف کنندگان گوشت قرمز باید مد نظر داشته باشند نیاز به منجمد کردن گوشت به مدت زمان یک شبانه روز پیش از مصرف است.

وی توضیح داد:بروسلوز (تب مالت)، هاری، آنفلوانزای فوق حاد طیور، شاربن (سیاه زخم)، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مردم بر این باورند که گوشت باید به صورت تازه مصرف شود در صورتی که مصرف گوشت قرمز پس از منجمد شدن ضمن پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام  باعث ترد شدن گوشت نیز می شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امسال حداقل ۱۰۰ کارگاه آموزشی برای بهره برداران و پرسنل استان در راستای نگاه علمی به تولید و مصرف فراورده های دامی اجرا شده است.

بهمنش عنوان کرد: شماره تلفن ۱۵۱۲  آماده پاسخگویی به سوالات مردمی درباره دامپروری و مصرف فراورده های دامی است.

وی اضافه کرد: مساله مهم دیگری که نیازمند توجه جدی دامداران است مراقبت های پس از تزریق واکسن به ویژه قرنطینه دام است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام رعایت نکات بهداشتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی استفاده مردم از لبنیات پاستوریزه و فرآورده های خام دامی مورد تایید دامپزشکی که در مراکز مجاز عرضه می شود از جمله این نکات است.

بهمنش گفت: کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی و خارج از محیط کشتارگاه از دیگر مسائلی است که عرضه کنندگان و مصرف کنندگان فراورده های دامی به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت برخی واحدهای عرضه دام به صورت غیرمجاز در استان گفت: این واحدهای صنفی در حالی که فقط پروانه فعالیت فروش دارند اما در محیط غیربهداشتی کشتار نیز انجام می دهند که تهدید کننده سلامت مصرف کنندگان هستند.

وی با یادآوری مشارکت ۱۲ دستگاه اجرایی و قوه قضائیه برای ساماندهی واحدهای عرضه گوشت غیرمجاز در استان گفت: براساس برنامه ریزی قرار است در نشستی با حضور تمام دستگاه های متولی برای این واحدهای متخلف تصمیم گیری شود.

بهمنش با بیان اینکه معدوم کردن فراورده های دامی غیرمجاز با هدف پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف مهم دامپزشکی است افزود: آگاهی بخشی تحقق رعایت اصول بهداشتی برای به حداقل رساندن امحا با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقدامی است که همه مسئولان و بهره برداران باید برای آن تلاش کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری از مراکز دامپروری کشور محسوب می شود.

۸۱۴۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از همکاری و مشارکت این اداره کل در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان در سطح استان خبر داد.




به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: معلمان در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند که تکریم آنان وظیفه‌ای همگانی است.

وی از مکاتبه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ومناطق جهت مشارکت در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان خبر داد وگفت: در برنامه استانی نیز بخشی از آیتم‌های فرهنگی و هنری را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت می‌کند تا لحظات شاد و مفرحی برای معلمان خوب این دیار فراهم نماییم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر و تشکر از پیشگامی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در برنامه‌های تکریم و تجلیل از معلمان در سطح استان گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در هفته معلم برنامه‌هایی در خور شان معلمان که بر گردن همه حق دارند به نحو شایسته‌ای اجرا نمایند.

محمد جمالی افزود: معلمان از تأثیرگذارترین افراد در زندگی هستند و نقش مؤثری در رشد تربیتی و شخصیتی افراد ایفا می‌کنند که تکریم منزلت و مرجعیت آنان در جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند