Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه دیجیتالی شدن نشریات دانشجویی اظهار کرد: طبیعتاً از جمله مواردی که باید در شیوه‌نامه ناظر بر نشریات به آن توجه شود، دیجیتالی شدن نشریات است. هم‌کنون تمهیدات و سیاست‌های زیادی در بخش‌های مختلف در این راستا صورت گرفته است. به عنوان مثال در حوزه آموزش به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان باید به صورت دیجیتال ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای نشریات نیز سیاست دیجیتالی شدن مورد توجه قرار گرفته است،‌ هر چند نمی‌توان از اهمیت نشریات کاغذی غافل شد؛ اما باید در نظر داشته باشیم که نشریات در بخش دیجیتال نیز گسترش پیدا کنند.

لزوم افزایش تعامل خانواده و دانشگاه

غفاری با اشاره به اقدامات وزارت علوم درخصوص ارتباط دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان گفت: تعامل دانشگاه و خانواده یکی از مباحثی است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود،‌ و در برخی از دانشگاه‌ها حتی به مرحله عملیاتی رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بنا نیست تعامل بین دانشگاه و خانواده نقش سلبی داشته باشد و اگر مسئله و مشکلی از سوی دانشجویان وجود داشته باشد، فقط آن‌ را با خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: برنامه داریم که خانواده‌های دانشجویان با نهاد دانشگاه بیشتر آشنا شده تا دستاوردهای دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف به خانواده‌ها معرفی شود. این اقدامات می‌تواند در دیدگاه خانواده‌ها نسبت به دانشگاه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در حال حاضر خانواده‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی با دانشگاه ارتباط داشته باشند و از وضعیت تحصیلی و آموزشی دانشجویان مطلع شوند. معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه‌ای فراتر از این موارد در نظر گرفته است، به طوری که دانشگاه بتواند از نگاه، نظر و منابعی که خانواده‌ها در اختیار دارند، استفاده کند.

غفاری اظهار کرد: به گونه‌ای دیگر می‌توان گفت در نظر‌داریم خانواده‌ها به صورت داوطلبانه با دانشگاه‌ بیشتر تعامل داشته باشند، این تعامل می‌تواند به صورت داوطلبانه در قالب انجمن یا شورا باشد تا پیوند خانواده‌ها و نسل جدید و دانشگاه حفظ شود.

انتهای پیام/

31 / 320 غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم خانواده دانشگاه تعامل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزارت علوم خانواده دانشگاه تعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.

در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه انتخابات اعتراض دارد، می‌توانند تا روز شنبه اول اردیبهشت ماه به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات مراجعه کند.

محمدصادق رهبانی (مدیرمسئول نشریه تاغ) و محمدآراد زندیه (مدیرمسئول نشریه مراقبت) به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتخب شدند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد