Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال البرز با بیان اینکه مشکل تأخیر در صدور کارت‌های ملی هوشمند تا حدودی رفع شده است، گفت: به نظر می‌رسد با روند فعلی تا پایان سال ۹۸ بتوانیم برای همه واجدین شرایط فعلی ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند را انجام دهیم.

محمدعلی رفیع‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس آخرین آمار، تعداد واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان البرز به دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۸۴ نفر می‌رسد که از این تعداد یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۴۰۴ نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند؛ از بقیه شهروندان هم که تاکنون برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند درخواست داریم هر چه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیع‌پور در ادامه به تأخیر در صدور کارت هوشمند برای متقاضیان اشاره و اعلام کرد: طولانی شدن مدت زمان صدور کارت هوشمند به دلیل مشکل مقطعی بود که مشکل تأخیر تا حدودی مرتفع شده است و به نظر می‌رسد با روند کنونی، تا پایان سال ۹۸ برای همه واجدین شرایط فعلی در استان البرز ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام و کارت به متقاضیان تحویل داده شود.

وی در خصوص کارت‌های هوشمندی که صادر شده اما صاحبان آنها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند هم خاطرنشان کرد:  حدود ۱۳ هزار کارت هوشمند ملی وجود دارد که تاکنون صاحبان آنها جهت دریافت مراجعه نکرده‌اند، برای این افراد در چندین مرحله پیامک ارسال شده و خواهشمندیم هر چه سریعتر برای دریافت کارت مراجعه کنند تا در سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان دچار مشکل نشوند.

مدیرکل ثبت احوال البرز در پاسخ به اینکه متقاضیانی که برای دریافت کارت ثبت نام کرده اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند چگونه می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها بهره‎مند شوند گفت: پس از هماهنگی سازمان ثبت احوال با دستگاه‌های خدمات دهنده از جمله بانک‌ها، مقرر شد رسید کارت هوشمند تا زمان دریافت کارت جایگزین شود، بنابراین دستگاه‌ها با رویت رسید ثبت نام کارت هوشمند و شناسنامه باید خدمات مد نظر را به مردم ارائه دهند.

وی در پاسخ به اینکه در صورت مفقود شدن رسید کارت ملی هوشمند شهروندان چه اقدامی باید انجام دهند هم گفت: متقاضیان می‌توانند در صورت مفقود شدن رسید کارت ملی هوشمند به همان دفتری که ثبت نام اولیه آنها ثبت شده مراجعه نموده و به صورت رایگان مجدداً رسید دریافت کنند.

رفیع‌پور در خصوص هزینه ثبت نام و دریافت کارت هوشمند خاطرنشان کرد: هزینه کارت هوشمند ملی برای اولین بار ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و برای کارت المثنی این هزینه بیشتر می‌شود، در ضمن هزینه‌هایی که از متقاضی جهت واریز به حساب دولت دریافت می‌شود از هزینه تولید و صدور کارت هوشمند کمتر است.

وی در پایان اعلام کرد: استان البرز در حوزه صدور کارت هوشمند ملی در سال ۹۸ رتبه اول و از ابتدای پروژه تاکنون رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارت ملی هوشمند ثبت احوال منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • اطلاع‌نگاشت دریافت نسخه چاپی و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳