Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پس از آنکه ایالات متحده نتوانست یک قدرت دریایی بین المللی برای تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کند، ایران، روسیه و چین مانور‌های مشترکی را در برابر چشم‌های ناو ابراهام لینکلن انجام می‌دهند، تا پیام واضحی را به غرب برسانند مبنی بر اینکه پکن و مسکو، از سیاست تهران در منطقه و وتشکیل ائتلاف نظامی دریایی جدید، حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بعد از تجاوز به شش نفت کش در جنوب خلیج فارس، در آغاز تابستان امسال، که هیچ اتهام رسمی متوجه ایران نشد، کاخ سفید اعلام کرد قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای حمایت از تجارت نفت و تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان تشکیل دهد. در ادامه، برخی دولت‌ها با پیوستن به این ائتلاف موافقت کردند، اما دولت‌ها بزرگی نظیر روسیه و چین با آن همراهی نکردند و همین مساله باعث شد ائتلاف مذکور، تنها در حد جوهری روی برگه باقی مانده و به واقعیت تبدیل نشود.

در این میان، نکته غافلگیر کننده، مانور‌های نظامی است که توسط نیرو‌های سه دولت ایران، روسیه و چین انجام می‌شود، تا بیانگر ائتلاف دریایی بین این سه کشور قدرتمند، با هدف کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و تضعیف دلار بعنوان واحد فروش نفت در جهان باشد.  
با وجود مشخص نبودن حجم مانور‌های دریایی نظامی، این مانور به احتمال قوی ابعادی وسیع خواهد داشت؛ چرا که روسیه قصد دارد به این شکل نیروی نظامی خود را به همگان نشان دهد. علاوه بر این، هدف از اجرای مانور‌های عظیم، مقابله با دزدی‌ها و تهدیدات دریایی برای تجارت نفت و جلوگیری از ورود یک قدرت چهارم (ایالات متحده) برای سیطره بر تنگه هرمز و آزادی دریانوردی است.

این مانور‌ها از یک سال پیش برنامه ریزی نشده بود، بلکه به دنبال تنش ایجاد شده در خلیج فارس انجام شد، که همین مساله نشان دهنده اهمیت نظامی آن است. مانور‌های مذکور برای روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که این کشور مایل است بر هماهنگی بین کشتی‌های جنگی خود در دریای عمان اشراف کامل داشته باشد. این در حالی است که ایران روی هماهنگی بین نیرو‌های دریایی خود با چین و روسیه حساب باز کرده است و این مانور‌ها برای چین نیز حیاتی است. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایالات متحده آمریکا نفتکش های دریای عمان نفتکش های ایرانی رزمایش مشترک ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله

این سه دختر با وجود هشدار در مورد سیل استان کرمان به دلیل اصرار پدر خانواده گوسفندان را به چرا می‌برند. با جاری شدن سیل، گله گوسفندان گیر افتاده و تلف می‌شوند و این سه دختر نیز از ترس پدر به خانه بازنمی‌گردند. 

جست‌وجو‌ها برای یافتن دختران تا صبح و سپس تا عصر ادامه پیدا می‌کند که در یک مرحله دختر ۲۰ ساله و در مرحله دیگر ۲ دختر نوجوان ۱۲ و ۱۷ ساله سالم پیدا می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # کرمان ، سیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد