Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@07:03:05 GMT

میزبانی 40 ساله از افغانستانی های مقیم ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۵۵۳۰

وزیر کشور در دیدار وزیر مهاجران افغانستان در ژنو، گفت: ایران 40 سال است در اسکان و پذیرش افغانستانی های مقیم ایران، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر کشور گفت: تا زمانی که امنیت، آرامش، توسعه، اشتغال و صلح در افغانستان حاکم نشود، امکان حل مشکلات پناهندگان افغانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور در نشست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هم گفت: علیرغم تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا، ایران به خدمات خود به پناهندگان ادامه داده است. آقای رحمانی فضلی گفت: تحصیل بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز پناهنده و اتباع فاقد مدرک، خدمات بهداشتی و تحصیل بیش از ۱۶ هزار دانشجو از جمله خدمات ایران به پناهندگان است.

وزیر کشور در حاشیه نشست اکسکام با انتقاد از نحوه همکاری این سازمان با ایران گفت: فقط 6 درصد هزینه افغانستانی های مقیم ایران را سازمان های بین المللی تامین کرده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رحمانی فضلی افغانستان وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد

معاون وزیر دفاع بریتانیا ده روز فرصت یافت تا اسامی افرادی را که به وی در مورد دست داشتن نیروهای بریتانیایی در کشتار غیرنظامیان افغانستانی اطلاعات داده‌اند به یک کمیته تحقیق ارائه کند.

این کمیته گفت در صورت عدم همکاری، مرسر با زندان مواجه خواهد شد.

مرسر که مسئول امور کهنه سربازان در وزارت دفاع بریتانیا است، ماه گذشته در برابر کمیته تحقیق در مورد اتهام دست داشتن نیروهای ویژه ارتش در کشتار غیرنظامیان افغانستانی گفت که به باور وی، کماندوهای بریتانیایی در قتل چندین غیرنظامی افغانستانی بین سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ در هلمند دست داشتند.

مرسر گفت «چندین افسر نظامی» به او زمانی که سمتی در حکومت نداشت و تنها عضو پارلمان بود، در مورد اتهام قتل غیرنظامیان افغانستانی و مخفی کردن آن از سوی کماندوهای بریتانیایی اطلاعاتی ارائه کردند.

مرسر به رغم درخواست مکرر از افشای هویت این افسران خودداری کرده است.

چارلز هادون کیو، رئیس کمیته تحقیق گفت که مرسر تا پنج اپریل، یعنی ده روز دیگر فرصت دارد تا اسامی منابعش را در اختیار کمیته قرار دهد.

وی گفت که خودداری از ارائه اطلاعات مهم مربوط به تحقیق درباره جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان یک تخطی جنایی است که می تواند منجر به جریمه یا زندان شود.

روزنامه گاردین به نقل از لوی درستیز سابق ارتش بریتانیا گزارش داد که مرسر در حال صحبت با منابعش است تا آنها با افشای هویت شان در کمیته تحقیق موافقت کنند.

معاون وزیر دفاع بریتانیا تا ۱۵ حمل فرصت دارد که درخواست تجدیدنظر کند و دلایلش را برای فاش نکردن هویت منابعش به کمیته تحقیق، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد
  • محفل انس با قرآن کریم افغانستانی‌های مقیم‌ قم + فیلم