Web Analytics Made Easy - Statcounter

انقلاب نه مفید و نه ممکن است/ به این نتیجه رسیدم هیچ انقلابی نتوانسته به اهداف خودش برسد/ انقلاب، دخالت خارجی و اصلاحات است که تقریبا از سال ۷۶ به یک خرده تئوریزه تبدیل شده/ اصلاحات حرکت لاک پشتی و تدریجی است/ مجلس ششم چه کار کرد که اینها نکردند؟ تفاوت این دو مجلس در مشت‌های گره کرده و تند و تیز حرف زدن است؟

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به این نتیجه رسیدم هیچ انقلابی نتوانسته به اهداف خودش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بهزاد نبوی در سلسله نشست‌های حزب ندای ایرانیان با عنوان "اصلاح طلبان و انتخابات مجلس شورای اسلامی" اظهار کرد: من بیش از سه راه برای تغییر وضع موجود کشور به وضع مطلوب نمی‌شناسم. انقلاب، دخالت خارجی و اصلاحات است که تقریبا از سال ۷۶ به یک خرده تئوریزه تبدیل شده است.

 انقلاب نه مفید و نه ممکن است

وی در ادامه از حاضران پرسید آیا برای تغییر وضع موجود به مطلوب کسی به تغییرات ساختاری باور دارد و گفت: من جرات دارم و حاضرم هزینه بدهم ولی آیا این حرکت مفید است؟ معتقدم انقلاب نه مفید و نه ممکن است. به این نتیجه رسیدم هیچ انقلابی نتوانسته به اهداف خودش برسد.

انقلاب کار خوب و نتیجه‌بخشی نیست

وی با یادآوری تجربه بهار عربی خاطرنشان کرد: غیر از تونس هیچ یک از انقلاب‌های کشورهای عربی به تغییرات موثر منجر نشد. پس انقلاب کار خوب و نتیجه‌بخشی نیست اگر چه انقلاب اسلامی یکی از بهترین‌ها بود.
نبوی با اشاره به راه دوم یا مداخله خارجی، گفت: کسی را داریم که برای ایجاد تغییرات دنبال دخالت خارجی باشد؟ پس از تجارب عراق، سوریه، یمن و... بعید است کسی معتقد به دخالت خارجی باشد. دخالت خارجی راه مناسبی برای تغییر وضع موجود به مطلوب نیست.
وی افزود: می‌ماند راه اصلاحات که از طریق برهان خلف به اصلاحات می‌رسیم. وقتی انقلاب و مداخله خارجی را نفی می‌کنیم راه دیگری باقی نمی‌ماند مگرآنکه راه چهارمی را معرفی کنید.
نبوی تاکید کرد: اصلاحات یعنی تغییر وضع موجود به مطلوب با حفظ چارچوب وضع موجود. انقلاب در پی فروپاشی این چارچوب است. انقلاب‌ها با خراب کردن چارچوب موفق هستند ولی موقع ساختن به مشکل بر می‌خورند.
وی  افزود: اشکال کار انقلاب در قسمت اول یا خراب کردن نیست ولی وقتی می‌خواهیم بسازیم به مشکل بر می‌خوریم. پس از انقلاب، باتجربه‌ترین فرد در حوزه اجرا داشتیم مهدی بازرگان بود که رئیس سازمان آب تهران زمان محمد مصدق بود. 
این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: اصلاحات می‌گوید با حفظ حاکمیت و نظام موجود می‌خواهد اشکالات را با روش‌های مسالمت آمیز و تدریجی برطرف کند. نمی‌گویم حرکت اصلاحی توفیقات بزرگی به دست آورده یا معجزه می‌کند. من همه مشکلات را می‌دانم اما با این توصیفات اینکه اصلاحات چه ضرورتی دارد جواب آن به همان برهان خلف باز می‌گردد. اصولا تصور اینکه اصلاحات راه بی هزینه و مشکلی است بیهوده است. اصلاحات میان راه‌های موجود "منطقا" ممکن است باید سراغ آن رفت. تنها راه اصلاح طلبی برای تغییر وضع موجود به مطلوب صندوق رای است.

وی سپس گفت : دوستان صحبت‌هایی می‌کنند که عملیاتی شدنش قابل تصور نیست بنابراین قهر با صندوق رای برای یک اصلاح طلب قابل تصور نیست مگر آنکه امکان سیاست‌ورزی وجود نداشته باشد.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: اگر شرایط مانند وضعیت پانزده خردادماه ۴۲  رهبران جبهه ملی باشد کرکره را پایین بکشیم و بگوییم امکان سیاست ورزی وجود ندارد. همین که اینجا نشسته‌ایم نشان می‌دهد که فضایی است که می‌شود تنفس کرد و در انتخابات حضور داشت و رای داد.

نبوی در ادامه گفت: من جزو افرادی هستم که به حضور بی قید و شرط و پرشور در انتخابات معتقدم. کسانی که می‌گویند شرکت نمی‌کنیم اصلاح‌طلبی را جوری دیگر می‌فهمند و معتقدان به مشارکت مشروط این شرط را برای چه کسی می‌گذارند؟ مخالفان اصلاحات در ظاهر از حضور گسترده استقبال می‌کنند اما از حضور نیافتن ما خیلی خوشحال می‌شوند چون در این صورت امکان پیروزی دارند در حالی که حضور پرشور موجب پیروزی طیف اصلاحات می‌شود.
وی مدعی شد: بعضا برخی به اصطلاح اصلاح‌طلبان ته دل بدشان نمی‌آید در انتخابات حضور کمتر شود و مشروعیت نظام کاهش یابد. بدانیم حداقل مشارکت در انتخابات مجلس زیر ۵۰ درصد نبوده است. در دور هفتم مجلس به رغم تحصن نمایندگان میزان  مشارکت ۵۰ و اندی بود که در استاندارد جهانی، درصد بسیار خوبی است. غیر از چند شهر بزرگ چون تهران، در برخی شهرها رقابت‌های محلی و قومی به قدری بالاست که آنها کاری به نظارت استصوابی ندارند.

نبوی همچنین گفت: حداقل مشارکت در انتخابات مجلس  ۵۰ درصد، حداکثر هم  ۷۰ درصد و حدود ۳۰ درصد هم در انتخابات شرکت نمی‌کنند بنابراین ۲۰ درصدی که مخاطب شما هستند طبقات متوسط شهری است که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند بنابراین شرط گذاشتن برای طرف مقابل نتیجه‌بخش نخواهد بود. طرفداران مشارکت مشروط معتقدند این مجلس ضعیف است. این آقایان (نمایندگان) که خودشان نیامدند، ما آنها را نامزد کردیم.

این فعال سیاسی گفت: مجلس ششم چه کار کرد که اینها نکردند؟ تفاوت این دو مجلس در مشت‌های گره کرده و تند و تیز حرف زدن است؟ آیا مشکل مملکت با این سخنرانی‌ها حل می‌شود؟ اصلاحات حرکت لاک پشتی و تدریجی است. نمی‌شود گفت اصلاح‌طلبان مجلس همه چیز را زیر و رو کنند.
نایب رئیس مجلس ششم افزود: با این اوصاف پیشنهادم این است که حضور بی قید و شرط در مجلس داشته باشیم. روی صحبتم از انتخابات پرشور حاکمیت است که باید فضایی ایجاد کند که انتخابات پرشور شود و مردم امیدوار شوند و احساس کنند می‌توانند تاثیری در ترکیب مجلس بگذارند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم

دبیرکل حزب سبز گفت: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنار بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از اختلاف افکنی و ستیزه‌گری در مجلس دوازدهم اظهار کرد: قطعاً سخنان رهبر معظم انقلاب هم بشارت و هم انذار بود، زیرا انتخابات بر خلاف تمام دسیسه‌ها و تبلیغات دشمن کام مردم را شیرین کرد، دشمن به دنبال این بود که مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد. اما ملت ایران از ندای رهبری تبعیت کردند.

کنعانی مقدم گفت: کسانی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند که به وحدت مجلس آسیب خواهند زد، درصورتی که انتظار جامعه رسیدگی به مشکلات و معیشتی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنا بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلبان، منافقین و همه معاندین همواره در تلاش هستند تا انتخابات و سلامت آن را زیر سوال ببرند و بر موج آن هم سوار شوند، اما مردم سیلی محکمی بر چهره منافق‌گونه ضد انقلاب زدند.

کنعانی مقدم عدم حضور برخی از سیاسیون در انتخابات و اقدام بر خلاف بیانات و تأکیدات رهبر انقلاب را به منزله حذف خود از سپهر سیاسی ایران دانست.

وی افزود: کسی رأی نمی‌دهد و به رأی دادن خود افتخار می‌کند و ۲۵ میلیون رأی دهنده را دروغ‌گو فرض می‌کند، نمی‌تواند در سپهر سیاسی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. فلذا این افراد میت سیاسی تلقی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند