Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: شوراهای معتمد پلیس که توسط این معاونت ساماندهی می‌شوند نقش خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش تخلفات دارند. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ساماندهی شوراهای معتمد پلیس توسط معاونت اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: کارشناسان آموزش همگانی پلیس در مدارس، مساجد، اصناف و جوامع هدف شیوه استفاده ایمن از فضای مجازی و مخاطرات آن را به اقشار مختلف مردم آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه فضای مجازی از حیث نوع استفاده تهدیدها و فرصت‌های زیادی را در خود دارد عنوان کرد: با توجه به این موارد یاد شده و خطراتی که در فضای مجازی نهفته است آگاه‌سازی مردم به ویژه آموزش مسائل مربوط به فضای مجازی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

رسول‌زاده فرساد مشارکت مردم را لازمه برقراری امنیت پایدار در یک جامعه دانست و تصریح کرد: از تمام خانواده‌ها و والدین انتظار داریم نظارت بیشتری بر روی عملکرد و رفتار فرزندان خود به ویژه در فضای مجازی داشته باشند زیرا در صورت عدم نظارت درست و دقیق آنان فضای مجازی به یک عامل تهدید برای آنان تبدیل می‌شود.

ایجاد پلیس هوشمند در ایران تا سال 1400 / صدور برگ تردد برای زائران اربعین با هماهنگی عراقدانش آموزان پای ثابت همیاری پلیس در خراسان رضوی + فیلمسردار اشتری: ‌توطئه‌های دشمن در عراق ‌به‌همت مردم خاموش شد / تلاش پلیس ‌برای کاهش مشکلات زائران اربعین

وی آلوده شدن فرزندان به علت فعالیت بدون آگاهی آنان در فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منحرف را از پیامدهای منفی عدم نظارت خانواده‌ها دانست و افزود: کارشناسان آموزش همگانی در معاونت اجتماعی و پلیس فتا نیز در همین راستا مرتباً تهدیدهای موجود در فضای مجازی را برای مردم تشریح می‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان فضای مجازی را فضایی بسیار گسترده خواند و با بیان اینکه خوب و بد در آن به هم آمیخته شده است اظهار داشت: بسیاری از جرایم، کلاهبرداری‌ها و هتک حرمت‌ها در فضای مجازی اتفاق می‌افتد بنابراین آگاهی در مورد نحوه استفاده از این فضا برای همه امری ضروری است.

رسول‌زاده فرساد رشد فزاینده فناوری‌های نوین و تغییر در رویکرد مجرمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به این موارد لازم است پلیس نیز برای مقابله با جرایم هوشمندانه‌تر از همیشه ظاهر شود و ارائه 90 درصد خدمات به مردم در قالب خدمات الکترونیکی از جمله اقدامات پلیس برای تحقق این هدف مهم به شمار می‌رود.

وی شوراهای معتمد پلیس را ظرفیتی برای مشارکت مردم در تأمین امنیت مردم دانست و با بیان اینکه این شوراها همکار و همیار پلیس در اجرای مأموریت‌های انتظامی هستند افزود: این شوراها به عنوان همکار و همیار رده‌های انتظامی در تمام کشور و استان گیلان وجود دارند و از طریق معاونت اجتماعی پلیس ساماندهی می‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ضمن اشاره به فرهنگ بالا و غنی مردم این استان لازمه برقراری امنیت پایدار را مشارکت بالای مردم اعلام کرد و گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با آن و کاهش تخلفات از نفوذ و همکاری اعضای شوراهای معتمد پلیس استفاده می‌شود که تاکنون نیز بازخورد خوبی داشته است.

رسول‌زاده فرساد برخی از برنامه‌های هفته ناجا که در گیلان برگزار شده است را نیز برشمرد و ابراز داشت: بازدید دانش آموزان از مرکز فوریت‌های پلیس 110، بازدید آنان از کلانتری‌های نمونه، برگزاری همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، فرهنگیاران و همیاران پلیس از جمله این برنامه‌ها است.

وی از برگزاری تئاتر خیابانی در رشت با موضوع پیامدهای منفی آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد به مواد مخدر، فضای مجازی، سرقت، خودکشی خبر داد و تصریح کرد: اجرای تئاتر با موضوعات اجتماعی از دیدگاه متخصصان روانشناسی به عنوان شیوه‌ای پیشرو، خلاق و مفید در کاهش جرائم محسوب می‌شود. 

رسول‌زاده فرساد برگزاری نمایشگاه فضای مجازی و میزگرد علمی با محوریت آسیب‌های اجتماعی با حضور اساتید دانشگاه و پلیس‌های تخصصی را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های پلیس با مشارکت سایر ادارات و افتتاح دفتر پلیس محله از دیگر برنامه‌های امسال هفته ناجا در استان گیلان است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به این که در بیشتر شهر‌های صنعتی شاهد بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فعالیت‌های صنایع و معادن هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین و متولیان صنایع و معادن بزرگ شهرستان به تناسب نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان اظهار داشت:ضرورت دارد تمامی مسئولین شهرستان نیز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون مکان اورژانس اجتماعی رفسنجان مناسب نیست، اظهار داشت: جابجایی محل استقرار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان قرار گرفته است.

او اظهار داشت:با توجه به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به جابجایی و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مراجعین و اشخاص مددجو می‌باشد، با پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان این امکان فراهم شد که خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به محل دیگری موقتا انتقال یابد.
 
وی افزود: این اقدام بزودی با همکاری مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مجموعه شهرداری و شورای شهر رفسنجان و با پیگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان انجام و محقق خواهد شد. 

او در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد با پیگیری مجموعه‌های متولی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان رفسنجان در اسرع وقت موضوع ساخت مکان مناسب به صورت دائمی و متناسب با نیاز‌های شهرستان صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد