Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:10:00 GMT

بخشی از وظایف امور اراضی البرز واگذار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۴۴۳

بخشی از وظایف امور اراضی البرز واگذار شد

به گزارش ایرنا، به منظور کاهش تصدی‌گری‌ دولت و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، تفاهم‌نامه‌ای  روز سهشنبه فی‌مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان البرز منعقد شد.

سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه تشکیل پرونده و تهیه گزارش فنی از طرح‌های تبصره یک و تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری در قالب فرم‌های ارسالی سازمان امور اراضی و گزارش فنی در خصوص زمان احداث مستحدثات متقاضیان انشعابات آب و برق و گاز طبق کاربرگ‌های ارائه شده توسط سازمان نظام مهندسی تکمیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این تفاهم‌نامه آمده است که مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی، تمام این اقدامات را رصد و بر حسن انجام این امور نظارت خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی نیز  در این تفاهم‌نامه، ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی و نظارت بر عملکرد این اعضاء، رسیدگی به تخلفات اعضاء در هیئت بدوی و ارسال فایل‌های مربوط به نظارت بر طرح‌های تبصره یک  و چهار را به صورت ماهانه به مدیریت شهرستان‌ها و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز متعهد شده است.

وی مدت زمان این تفاهم‌نامه را از زمان انعقاد قرارداد به مدت ۲ سال عنوان کرد و افزود: در صورت توافق طرفین بعد از طی این مدت، این تفاهم نامه تمدید خواهد شد و در صورت  تحقق نیافتن اهداف تفاهم‌نامه، این قرارداد به صورت یکطرفه توسط سازمان امور اراضی کشور فسخ خواهد شد.

استان البرز دارای ۶۸  هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور سازمان امور اراضی کشور اقتصاد تفاهم نامه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان