Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اروپایی انتقاد شدیدی به تصمیمات ترکیه برای دخالت نظامی در شمال سوریه وارد کرده‌اند. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، بعد از افشای تصمیمات ترکیه برای حمله نظامی به منطقه کرد نشین شمال سوریه بسیاری مقامات و مسولین اروپایی و آلمانی به این مسئله واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب سبز آلمان در واکنش به این مسئله خواستار تجدید نظر آلمان در ادامه عملیات ارتش آلمان در ائتلاف ضد داعش در شمال سوریه شد. این حزب اعلام کرد که تصاویر شناسایی که توسط تورنادوهای آلمانی مستقر در اردن برای ناتو گرفته می شود نباید دیگر در اختیار ترکیه قرار گیرد.

ترکیه تصمیم دارد با دخالت نظامی در شمال سوریه یک منطقه حفاظت شده در این منقطه تاسیس کرده و پناهندگان سوری را از ترکیه به این کشور بازگرداند.

"امید نوری پور"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم در این باره گفته است که حداقل اکنون زمان آن است که ما تحویل تصاویری به ترکیه را که با آن  این کشور می تواند جنگی تشدید کننده و غیر قانونی را در سوریه هدایت کند خاتمه دهیم.

وی تاکید کرد که در صورت عدم کنترل برای دسترسی ترکیه به تصاویر شناسایی گرفته شده توسط تورنادوهای آلمانی این عملیات باید لغو شود.

البته دولت ائتلافی آلمان نظر دیگری دارد و "نیلز اشمیدت"، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که شرایط فعلی بسیار نگران کننده است اما تاثیری بر عملیات ارتش آلمان در منطقه ندارد. به گفته وی قواعد برای ارزیابی داده ها از پروازهای شناسایی ارتش آلمان همچنان معتبر است.

"یورگن هاردت"، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم در این باره گفته است من هیچ اختلافی بین این شرایط با عملیات ارتش آلمان در منطقه نمی بینم. از طریق یک فرآیند دو مرحله‌ای اطمینان حاصل می شود که داده های به دست آمده از پروازهای شناسایی آلمان بر فراز سوریه تنها برای مبارزه با داعش به کار برده می شود.

در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بازگشت نیروهای آمریکایی از شمال سوریه حمایت کرده است.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، معاون رئیس فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان هم در این باره ابراز نگرانی کرده و گفته است که دولت ترکیه باید حالا هر چه سریع تر تصمیمات خود را شفاف کند. وی در عین حال ابراز اطمینان کرد که یک عملیات نظلمی ترکیه در این منطقه خلاف قوانین بین‌المللی است.

"ین آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم از رئیس جمهور ترکیه درخواست کرده است که در تصمیمات خود در این باره بازنگری کند.

نوربرت روتگن، از نمایندگان بلند پایه پارلمان آلمان هم در این باره گفته است که با بازگشت نیروهای آمریکایی از شمال سوریه ما شاهد یک تغییر ناگهانی و بی ثبات کننده در سیاست خارجی ایالت متحده هستیم. آمریکا متحدان کرد خود که نقش اساسی در مبارزه با داعش داشته اند را تنها گذاشته و این به اعتبار ایالات متحده و ثبات منطقه آسیب می رساند.

"دیوید مک لیستر"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا هم اظهارات مشابهی را ایراد کرده و ضمن ابراز نگرانی در این باره گفته است که اتحادیه اروپا باید حالا هر گونه تلاش دیپلماتیک برای تاثیر گذاشتن بر راه حل سیاسی در این راستا را در پیش گیرد.

واکنش فرانسه به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای نظامی از سوریهانتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریهعقب‌نشینی آمریکا از شمال سوریه؛ ضربه‌ای سمّی به کُردها و هدیه‌ای «مین‌گذاری شده» به اردوغان

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در دیداری که هفته آینده برگزار خواهد شد به این موضوع خواهند پرداخت.

یک سخنگوی دولت آلمان هم به ترکیه درباره دخالت نظامی در سوریه هشدار داده و گفته است که مداخله نظامی در سوریه به تشدید بیشتراوضاع این کشور منجر می شود. وی در عین حال منافع امنیتی ترکیه در منطقه را قابل درک دانسته است.

اتحادیه اروپا هم از همه طرفهای درگیر در سوریه خواست تا خصومت ها را کنار بگذارند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت که اتحادیه اروپا به منافع امنیتی و قانونی ترکیه احترام می گذارد، اما ما بر این باوریم که هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد.

وزارت کشور آلمان هم اخیرا این مسئله را برای ترکیه آشکار کرده بود که دولت آلمان با تصمیمات ترکیه برای تاسیس یک منطقه امن و حفاظت شده در سوریه برای اسکان پناهندگان سوری مسئله دارد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار سوریه اتحادیه اروپا اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران