Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کلات پور، مرز خسروی را نزدیکترین مرز امن به کربلای معلی خواند و گفت: کانون های مساجد علاوه بر پیش بینی ۹ ایستگاه اسکان زائران در مرکز استان و شهرستان مرزی قصرشیرین، مساجد و منازل شخصی خود را برای پذیرایی از زائران مهیا کرده اند.

حجت‌الاسلام افشین کلات پور، در تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد در اربعین حسینی امسال، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با تحقق آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه مبنی بر بازگشایی مرز خسروی امسال افتخار میزبانی از زوار اربعین حسینی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بهره گیری از تجارب سالهای قبل و عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) مواکبی را از مبادی ورودی استان به ویژه در مرزهای منتهی به کشور عراق دایر کرده اند.


وی گفت: در همین راستا جلسات متعددی را طی یکماه گذشته با استانداری، اداره کل کتابخانه های عمومی، فرمانداری، شهرداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار کرده ایم تا بتوانیم با هماهنگی لازم بین دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان؛ برنامه های فرهنگی محور و هنری محور خوبی را برای زائرانی که از مرز خسروی عبور کرده یا حتی مرز مهران در ایلام را برای عبور خروج انتخاب کرده و  از  استان کرمانشاه عبور می‌کنند، برگزار کنیم.


حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به این که روند اعزام زائران در مرز خسروی تا عصر ادامه دارد، اظهار کرد: به منظور اسکان زائران و رفاه حال آنان ۶ ایستگاه در شهر کرمانشاه و ۳ ایستگاه  در شهر مرزی قصرشیرین آماده شده است.


وی با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه از دیرباز به میزبانی و میهمان نوازی از زائران امام حسین(ع) شهره بوده اند، ابرازکرد: علاوه بر بهره گیری از ظرفیت مساجد با اعلام آمادگی جوانان و اهالی مسجد، تعدادی از منازل شخصی نیز به این امر اختصاص یافته و در این ایام در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه بهره‌گیری از روحانیون همراه با پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی زائران، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری همراه با اهدای جوایز، برگزاری مسابقه دلنوشته های اربعین حسینی، برپایی نمایشگاه مختلف( از پیاده‌روی اربعین در سالهای گذشته)، توزیع کتاب های جیبی آداب زیارت اربعین توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و استفاده از وسایل و ابزار تبلیغی مناسب برای برپایی نماز جماعت اول وقت را از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در مواکب الاتحاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برشمرد.


وی اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی و هنری همراه با جذابیت و ظرافت‌های خاص کودکانه برای مخاطبان کودک و نوجوان که همراه با والدین خود در این همایش عظیم شرکت دارند نیز به صورت ویژه در قالب برپایی ایستگاه نقاشی، قصه گویی و بازی های کودکانه در این مواکب تدارک دیده شده است.


حجت الاسلام کلات پور، توزیع زیارت نامه های اربعین، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی کرسی‌های تلاوت، اقامه نماز جماعت در هر سه وعده با حضور ائمه محترم جمعه و جماعات، تصحیح قرائت حمد و سوره با بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه، اجرای فعالیت های تبلیغی چهره به چهره و ارائه مشاوره های سبک زندگی اسلامی و برپایی ایستگاه های صلواتی کانون های مساجد در مسیر تردد زائران را از دیگر برنامه های اربعین امسال در استان کرمانشاه اعلام کرد.


وی از اجرای طرح زیارت به نیابت شهدا، نصب بنر و راهنمای زائران در مسیرهای ورودی شهر کرمانشاه تا مرز خسروی برای دستیابی هرچه راحت تر زائران به مواکب و محل های اسکان، هماهنگی لازم به منظور حضور پزشکان جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در موکب های کانون های مساجد و همچنین پوشش خبری این رویداد عظیم با استقرار جایگاه "رسانه‌ حسینی" در موکب شهرستان قصرشیرین توسط دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در کرمانشاه و حضور اصحاب رسانه در این ایام خبر داد.


مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، با اشاره به اهمیت انعکاس خبری و پوشش اخبار و برنامه های این رویداد عظیم فرهنگی و مذهبی، گفت: استقرار جایگاه رسانه حسینی و پوشش مناسب از این همایش بی نظیر می تواند این حماسه حضور عزاداران امام حسین(ع) را به دنیا، به ویژه جاماندگان اربعین نشان دهد تا احساس کنند در این مسیر همراه با جابربن انصاری هستند و به این خیلی عظیم وصل می شوند.


وی با اشاره به گردآوری بانک اطلاعات از فعالیت‌های کانون های مساجد در اربعین حسینی و ثبت موکب های کانون های مساجد در سامانه موکب، بیان کرد: اعضای کانون های مساجد در جمع آوری اقلام مورد نیاز برای پذیرایی مطلوب زائران، جلب مشارکت خیرین و جمع‌آوری نذورات مردمی در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی نیز مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام کلات پور، میزبانی اربعین حسینی را افتخاری برای خدمت به زائران امام حسین(علیه السلام) و کم کردن مقداری از خستگی و سختی راه آنان دانست و اظهار کرد: رسالت ذاتی کانون های مساجد فرهنگی است؛ امیدوارم در جریان این رویداد و حماسه عظیم دینی و فرهنگی که زمینه ساز ظهور است بتوانیم با میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم.


وی در پایان با بیان اینکه مرز خسروی از دیرباز مسیر تردد زائران امام حسین(علیه السلام) بوده و استان کرمانشاه به دروازه عتبات عالیات مشهور است، به زائران توصیه کرد: مرز خسروی را که یکی از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز های چهارگانه کشور به کربلای معلی است، برای این سفر معنوی برگزینند.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند اردبیل موکب اربعین منازل شخصی آماده سازی مساجد اسکان زائران مرز خسروی اعزام زائران اربعین کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین