Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امروز در صحن علنی مجلس بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان بررسی این لایحه، علی ادیانی در بیان تذکر و اخطاری بیان کرد: باید سر و صدا کرد تا بتوان تذکر یا اخطاری داد و این شاید به دلیل تعداد زیاد متقاضیان است و شاید هم علت دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: تغییراتی که در مجلس بر لایحه دولت اعمال می‌کنیم نباید با روح آن لایحه که از سوی دولت به مجلس آمده متفاوت باشد چراکه این امر خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی و خلاف سیاست‌های کلی قانونگذاری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اصل ۱۲۷ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طرح‌ها و لوایح قانونی باید دارای موضوع و عنوان مشخص باشد.

در این هنگام مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به ادیانی گفت: تذکر شما وارد نیست چراکه این ماده از آیین‌نامه به طرح‌ها و لوایح اختصاص دارد نه به مواد زیرمجموعه آن.

ادیانی پاسخ داد: بگذارید کلام منعقد شود.

پزشکیان گفت: کلامتان منعقد شده است.

ادیانی گفت: گوینده می‌گوید منعقد نشده است.

در این هنگام بلندگوی علی ادیانی قطع و بلندگوی علیرضا محجوب برای بیان پیشنهادی در این لایحه روشن شد که محجوب به ارائه صحبت‌های خود پرداخت.

در ادامه جلسه، علی ادیانی با حضور در جلوی جایگاه هیات رئیسه به نحوه عملکرد رئیس مجلس اعتراض کرد و با فریادهایی به او معترض شد و این اعتراض باعث شد محمدعلی وکیلی از جایگاه هیات رئیسه پایین بیاید و او را از جلوی جایگاه هیات رئیسه دور کند.

در این میان نمایندگانی همچون کوهکن، مازنی، بهروز نعمتی، هدایت‌الله خادمی، آزادی‌خواه، پورابراهیمی و غیره در میان صندلی نمایندگان جمع شدند تا ادیانی را به آرامش دعوت کنند.

پس از اینکه ادیانی در صندلی خود قرار گرفت، کوهکن و وکیلی به یکدیگر اعتراض کردند و با فریادهایی نسبت به هم معترض شدند که نمایندگان اطراف ادیانی را خالی کرده و به جدا کردن وکیلی و کوهکن پرداختند.

در این هنگام اظهارات علیرضا محجوب نیز به پایان رسید و یک عضو هیات رئیسه نام علی ادیانی را به عنوان موافق پیشنهاد محجوب خواند که موافقت خود را بیان کند.

ادیانی در ابتدای صحبت‌های خود خطاب به پزشکیان گفت: آقای پزشکیان شما نخواستید ولی خدا خواست که اسم ادیانی به عنوان موافق انتخاب شود.

پزشکیان گفت: ما جسارتی نکردیم.

ادیانی ادامه داد: من به احترام مجلس، به احترام حق شهروندی کل مردم عزیز ایران و به احترام حق نمایندگی و در اعتراض به رفتار خلاف آیین‌نامه شما سخن نمی‌گویم.

پزشکیان خطاب به ادیانی گفت: چرا سخن نمی‌گویید؟

یکی از اعضای هیات رئیسه نیز گفت: بلندگوی شما روشن است، صحبت کنید.

ادیانی گفت: آن موقعی که باید میکروفن روشن باشد، قطع می‌کنید. بار دیگر می‌گویم که بنده به عنوان اعتراض به رفتار رئیس جلسه که حق نماینده را تقطیع کرد، صحبت نمی‌کنم.

پزشکیان گفت: من هیچ‌وقت میکروفن کسی را قطع نکردم. به نظر من اشکال آیین‌نامه‌ای وارد نبوده است.

در این هنگام بود که علی لاریجانی وارد صحن مجلس شد و پزشکیان جایگاه ریاست مجلس را به لاریجانی داد، همزمان علی ادیانی از صحن علنی خارج شد و صحبت‌های علی مطهری نیز در منصرف کردن او از تصمیمش اثرگذار نبود و در نهایت ادیانی از جلسه خارج شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پزشکیان ادیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در شهر «جیانگ یئن» با حضور تمامی اعضا و به ریاست «گائو ژیدان» رئیس فدراسیون جهانی و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیأت رئیسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ صورت جلسه چهلمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی و شانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی که هر دو رویداد سال گذشته در تگزاس برگزار شده بود، به تأیید اعضا رسید. سپس «ژان کیوپینگ» دبیرکل فدراسیون جهانی، گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش رو ارائه داد. وی همچنین یادآور شد؛ با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند؛ بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور ۳۸ کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی «تایچی» در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهاما ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. در این نشست مقرر شد؛ میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۶ جوانان داکار سنگال را خواهد داشت

درخواست امارات برای عضویت در فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی از سوی رؤسای کمیته فنی، کمیته داوران و کمیته اخلاق ارائه و مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این نشست؛ علی‌نژاد با «گائو ژیدان» وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت‌وگو و مذاکراتی را داشتند.

همچنین مهدی علی‌نژاد عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو به عنوان یکی از اعضای سه نفره کمیته نظارت بر برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی معرفی شد.

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در شهر» «جیاینگ یئن» چین آغاز شده است.

کد خبر 6087261

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند