Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:41:37 GMT

لزوم ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای پژوهش

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۷۳۶

لزوم ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای پژوهش

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، اجرای پژوهش نیازمحور را تضمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن شریفی در نشستی باهدف بررسی جایگاه بخش خصوصی پژوهش کشور در تحقق راهبرد "رونق تولید" در حوزه علم و فناوری که با حضور تعدادی از رؤسای مؤسسات پژوهشی خصوصی فعال برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور هستند، تقویت و توسعه هدفمند آن‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش و عدم وابستگی آن‌ها به اعتبارات دولتی و همچنین حضور این مراکز در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز جامعه موجب می‌شود آثار این پژوهش به‌آسانی در اختیار کارفرما قرار گیرد و بخشی از بار مالی اجرای این پروژه‌ها از دوش دولت برداشته شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست مزیت‌های نسبی بخش خصوصی در توسعه پژوهش‌های بومی و موانع پیش‌روی آن به‌تفصیل مورد گفت‌وگو و تبادل نظر حاضران قرار گرفت و بر چابکی بخش خصوصی در عملیاتی کردن راهبردهای پژوهشی و نقش‌آفرینی در مشارکت مردم در رونق تولید علم تأکید شد. همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی پژوهش برای گسترش ارتباطات علمی با دنیای پیشرفته و انتقال دانش و نقش مؤثر آن‌ها در تقویت «ارتباط پژوهش با صنعت و جامعه» مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمايه گذاري بخش خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت گفت: مدیران حوزه شهری تمام توان خود را برای تسهیل در امور شهروندان رشت، پویایی این شهر، محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک و توسعه شهری به کار ببرند.

وی با بیان اینکه باید خدماتی شایسته به مردم رشت، شهری که معروفیت جهانی دارد ارائه کرد، افزود: مسئولان این شهر مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را در انجام وظایف خود درنظر بگیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همدلی اعضای شورای اسلامی شهر زمینه اجرای خدمات بزرگی را در شهر فراهم می‌کند، گفت: اجرای طرح‌هایی مانند طرح میثاق از سوی مدیریت شهری باعث ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: برای توسعه همه جانبه شهر رشت باید از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرح‌ها و فکر‌های نوین بیش از گذشته استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در همه‌ی شهر‌های گیلان گفت: مدیریت پسماند و بهسازی لندفیل سراوان به عنوان یکی از اهداف دولت آقای رئیسی در گیلان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی استفاده شود تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

استاندار گیلان نقش تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در این استان دانست و افزود: باید با اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی، تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه کرد تا تولید زباله در گیلان کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اجرا و تکمیل فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت، افزود: ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند.

استاندار گیلان همدلی و هماهنگی همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر مسئولان شهرداری را در توسعه شهر رشت بسیار موثر دانست و گفت: باید در شان مردم رشت، به آنان در زمینه‌های مختلف خدمات رسانی کرد.

در این نشست همچنین شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی شهر و هریک از حاضران ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت‌های حوزه شهری، بر همدلی مدیران شهری برای رشد همه جانبه و پویایی شهر رشت و افزایش رضایتمندی مردم تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری