Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:27:38 GMT

حیدر العبادی: انتخابات زودهنگام برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۹۲۲

علاوه بر العبادی، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نیز یکی از نمایندگان عضو فراکسیون جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم نیز خواستار انتخابات زودهنگام شده بودند چرا که به باور آنها، دولت عبدالمهدی به پایان کار خود رسیده و توان حل مشکلات را ندارد.

جریان حکمت ملی یک روز پس از اظهارات نماینده فراکسیون خود، اعلام کرد که موضع سید عمار حکیم هنوز تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبادی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود نوشته است: دولت شایستگی اداره کشور را از دست داده است و من از رهبران کشور می خواهم یک تاریخ اولیه برای انتخابات زودهنگام مشخص کنند.

وی که سال آخر نخست وزیری اش با اعتراضات و درگیری های خونین در استان های مرکزی و جنوبی عراق مواجه شد و دهها کشته و صدها زخمی بجا گذاشت، در این توییت تاکید کرده است که تضمین یک انتخابات آزاد و سالم با مشارکت وسیع مردم، مصداق جدیت نیروهای سیاسی در پاسخگویی به فراخوان های اصلاحاتی است که ملت خواستار آن شده است.

حمله تند برخی احزاب شیعه به عملکرد یکساله دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در حالی است که مدیر روابط خارجی در دولت اقلیم کردستان عراق با تاکید بر حمایت اربیل از دولت "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر گفت که نمی توان نخست وزیر را مسوول مشکلات و اشتباهاتی دانست که طی ۱۵ سال گذشته و دوره دولت های مختلف قبلی انجام شده است.

"سفین دزیی" روز دوشنبه در سخنانی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، ضمن تاکید بر حمایت اربیل از عبدالمهدی، همزمان ابراز امیدواری کرد دولت فدرال در تحقق خواسته های مشروع تظاهرکنندگان موفق شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم

 گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آنها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

به نقل از خبرگزاری سما، این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد که تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود. وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟