Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی خودرو که در محور ترانزیت تهران - اصفهان در کنار شهر گز قرار دارد که با احداث هتل، امکانات و زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در شهرک خودرو می‌توانیم به جذب مسافر و توریست کمک کنیم.

مجتبی نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فاصله ۱۲ کیلومتری شهر تاریخی گزوبرخوار با اصفهان اظهار کرد: شهر گز در مجاورت محور ترانزیت، کریدور شمال به جنوب اصفهان قرار گرفته است که جاذبه‌های تاریخی بسیار و از فرهنگی غنی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهر گز در رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: شهر گز دارای یک تمدن سه هزار ساله با وجود بیش از ۱۸ اثرتاریخی مهم از عهد صفوی تا قاجار همچون حمام صفوی و مسجد جامع شهر با قدمتی بیش از یک هزارو ۴۰۰ سال است که داشتن چنین جاذبه‌های تاریخی مهم در جذب توریست موثر است.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در محور ترانزیت شهر گز، کاروانسرای زیبای شاه عباسی وجود دارد، اظهار کرد: این کاروانسرا امکان تبدیل شده به هتل کاروانسرا را دارد و می‌تواند پذیرای مسافرین باشد چرا که در ورودی شهر گز کمپینگ‌های مختلفی تعبیه شده است.

ایجاد شهرک خودرو به افزایش اشتغال و جذب گردشگر کمک می‌کند

وی با تاکید بر اینکه در مجاورت کاروانسرا کمپینگ بزرگ گردشگری شهر گز در وسعت ۲۵ هکتار طراحی شده است، تصریح کرد: این کمپینگ و کاروانسرای بزرگ شهر می‌تواند در ستاد سفر استان مطرح شود و در ایام نوروز به دلیل نزدیکی به مرکز استان و اصفهان در جذب مسافر و توریست موثر باشد و درصدی از بار جذب مسافر را بر عهده داشته باشد.

نیرومند با درخواست از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهر گز گفت: این شهر از موقعیت خوبی برای جذب توریست برخوردار است و تعداد این اقامتگاه‌ها در حال حاضر سه اقامتگاه است و همه مجموعه مدیران شهری آماده همکارزی با سرمایه‌گذاران هستند.

وی در خصوص راه‌اندازی شهرک خودرو در محور ترانزیتی تهران – اصفهان، اظهار کرد: راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی خودرو که در محور ترانزیت تهران - اصفهان در کنار شهر گز قرار دارد که با احداث هتل، امکانات و زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در شهرک خودرو می‌توانیم به جذب مسافر و توریست کمک کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گز در خصوص شهرک خودرو شهر گز خاطرنشان کرد: این شهرک تخصصی در وسعت ۶۰ هکتار پیش‌بینی شده و خوشبختانه مجوزات و مصوبات لازم را از شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری با همکاری وزارت کشور و وزارت صمت اخذ شده است.

افزایش ۲۰ درصدی جذب توریست در شاهین‌شهر و میمه

وی با اشاره به اینکه فاز یک شهرک خودرو به وسعت ۲۰ هکتار آماده اجرای طرح است، افزود: طرح عملیات اجرایی آماده شده و با همکاری مسئولین استان فاز یک شهرک خودرو در دهه فجر مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی می‌شود.

نیرومند در خصوص چگونگی استقرار خدمات مختلف در شهرک خودرو اظهار کرد: ارائه خدماتی که در شهرک خودرو جانمایی و پیش‌بینی شده شامل واحدهای خرید و فروش خودروهای سبک، تمام مشاغل مربوط به خودرو اعم از نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو، سایپا، برندهای معروف خودرویی حتی برندهای خارجی، نمایندگی‌های مجاز خودرو، پلیس+۱۰، راهور، همچنین شماره‌گذاری خودروها حتی استقرار شعب بانک‌های استان هم در این فضا طراحی شده است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران در مشارکت و همکاری با مدیریت شهری شهر گز، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با تمام قدرت از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند و در سرمایه گذاری پروژه بزرگ شهرک نمایشگاهی خودروی گز و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و مشارکت در دیگر موضوعاتی که به اشتغال و جذب توریست در این شهر منجر شود تمام همکاری لازم را انجام می‌دهد.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان یادآور شد: هرساله پذیرای مسافرین بیشتری از نقاط کشور به همه شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و گز و برخوار هستیم تا حدی که نوروز ۹۸ با افزایش ۲۰ درصدی مسافر روبه‌رو بودیم.

کد خبر 392499

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاهین شهر برخوار خودرو گردشگری شورای اسلامی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است

غلامعلی حیدری در کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با هماهنگی بین‌بخشی و با تشکیل شورای متشکل از دستگاه‌های مختلف صدور مجوز‌های کسب و کار در حوزه گردشگری استان تسهیل و تسریع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال که از همان روز‌های نخست امسال در دستور کار قرار گرفت، تشکیل چهار کارگروه اقتصادی از جمله کارگروه گردشگری و بوم‌گردی در استان است.

وی ادامه داد: همان‌طور که از شعار سال مشخص است، جهش تولید جز با مشارکت مردم امکانپذیر نیست از همین رو تلاش داریم در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های موجود و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، کسب و کار‌های این حوزه را رونق دهیم و از سخت‌گیری‌هایی که پیرامون صدور مجوز‌ها وجود دارد، کاسته شود.

بیشتر بخوانید

تصویب پنج طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

حیدری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از دیگر راهکار‌های رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص باید یک وحدت رویه در استان وجود داشته باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود و از سوی دیگر از تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز غافل نشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال زیرساخت‌های گردشگری استان باید از وضعیت بهتری برخوردار شود، افزود: در ایجاد زیرساخت هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره گرفت و هم از توان و ظرفیت شرکت‌های بزرگ (هلدینگ‌ها) نظیر شستا، پتروشیمی و صندوق بازنشستگی استفاده کرد.

حیدری اظهار کرد: برای ساماندهی نقاط گردشگری استان لازم است تا مدیریت این مراکز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا بخش خصوصی واگذار شود تا هم زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در این مناطق ایجاد شود و شاهد آلودگی و زباله در این نقاط نباشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رفع موانع گردشگری کشاورزی و رونق گردشگری عشایری در استان، ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در خصوص گردشگری باغات دارد که در این رابطه باید موانع برطرف و با لحاظ کمترین تغییر کاربری برای کشاورزان محل درآمد ایجاد کرد.

وی، موزه‌های محیط زیست را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این مراکز کمتر تبلیغ شده است و می‌طلبد تا با راه‌اندازی تور‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی برای کارمندان ادارات این ظرفیت‌های جذاب را به همگان معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است