Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی روز سه شنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و پررونق ترین صنایع جهان در چند دهه اخیر مطرح شده است و بسیاری از کشورها محور توسعه خود را بر این اساس قرار داده و موفق بوده اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است، تاکید کرد: در این استان  هفت اثر ثبت شده جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲۰ موزه با ۱۰ هزار قلم شی تاریخی وجود دارد و در این استان ۱۱ فصل کاوش انجام شده که آثار تمدنی این سرزمین را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به فعالیت ۴۷۴ واحد اقامتی، پذیرایی و بوم گردی با ۱۴ هزار و ۳۴۸ تخت در استان کرمان اشاره و بیان کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر گردشگر داخلی وارد استان کرمان شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۹ درصد کاهش داشته است.

فعالی ادامه داد: در ۶ماه ابتدای سال جاری شمار گردشگران خارجی ورودی به استان کرمان ۲۲ هزارو ۹۹۷ نفر بوده است که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر میانگین زمان اقامت گردشگر در استان کرمان ۱.۸ روز است که نشان می دهد در این استان  نتوانسته ایم مسیرهای گردشگری لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران را برای آنها تعریف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر استان کرمان در مسیر تورهای کلاسیک کشور قرار ندارد، در فرودگاه ایرلاین های خارجی نداریم، ویزای فرودگاهی صادر نمی کنیم و در معرفی ظرفیت های استان در فضای مجازی جزو ۵ استان آخر کشور است.

فعالی گفت: با تهیه طرح جامع گردشگری مباحثی تدوین می شود تا شرایط بهتر شود و در قالب این طرح برنامه ریزی می شود که با برنامه کاربردی و جامعه محور، گردشگری پایدار را  در استان محقق کنیم.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرمان ایرنا میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی

خراسان شمالی استانی که قومیت‌های مختلف را در خود جای داده و گنجینه فرهنگ‌ها نام گرفته است با ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان است.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبت ملی پخت سمنوی البرز
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • بودجه کاروان ایران برای سفر به پاریس چند میلیاردتومان است؟
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند
  • ارسال ۱۸۶ پرونده احداث تاسیسات گردشگری برای صدور پروانه در مازندران
  • ‌ تقویم رویدادهای ملی در استان فارس تدوین شود