Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:37:02 GMT

جذب مشارکت مردمی مهمترین عامل توسعه روستاها است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۸۳۹۵

جذب مشارکت مردمی مهمترین عامل توسعه روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سالاری پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی روستا و عشایر با اشاره به اینکه بحث توسعه چند جانبه است، اظهار داشت: در خصوص روستاها توسعه فقط رشد فیزیکی نیست بلکه مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگ و ... در توسعه یک راستا نقش دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از قابلیت هایی که با تلاش استاندار شکل گرفت عبور زائران از مرز خسروی است که علاوه بر بعد مذهبی قابلیت های زیادی در راستای اقتصادی نیز در استان به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در استان کرمانشاه ۱۶۶۰ دهیار و ۵ هزار نفر عضو شورا را داریم لذا امیدواریم برای سال‌های بعد به همت استاندار دارای سالن بزرگی شویم تا برای برگزاری همایش از حضور همه این افراد استفاده کنیم.

این مسئول گفت: تداوم این کار و تردد زوار از این مسیر می‌تواند رونق اقتصادی را برای استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور بانوان در جامعه ادامه داد: حضور بانوان در بین دهیاران نشان دهنده فرهنگ بالای مردم استان کرمانشاه است.

سالاری بیان داشت: امروزه می بینیم بسیاری از روستاهای ما سمت و سویی پیدا کرده اند که دیگر روستا نیستند و به شهرهای کوچک تبدیل شده اند و این یکی از لطماتی است که امروز به روستاها وارد شده است.

خانه های روستایی  با فرهنگ و سنت همخوانی داشته باشد

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: اگر چه داشتن بنای محکم لازم است اما نباید خانه های روستایی با فرهنگ و سنت ما در روستاها همخوانی نداشته باشد لذا وظیفه دهیاران فقط کار عمرانی و فیزیکی محدود نمی شود بلکه باید در روستاها طرح های هادی را به سمت و سویی ببرند که تبدیل بافت فیزیکی نشود و تلاش کنند شکل روستاها حفظ شود.

این مسئول بیان داشت: در روستاها باید به قابلیت‌های گردشگری که همه از آن دم می زنند و بخشی از اقتصاد دنیا را تشکیل داده است توجه شود.

سالاری گفت: اگر قرار است از ظرفیت روستاها در راستای صنعت گردشگری استفاده کنیم باید فرهنگ و سبک زندگی روستایی را تغییر ندهیم یا اینکه بناها را همچون شهر شکل ندهیم چرا که در این صورت دیگر قابلیت گردشگری و جذابیت برای گردشگران را ندارد.

شاه کلید موفقیت دهیاران و شوراها برای توسعه و عمران روستاها جذب مشارکت مردمی است

وی به رویداد گردشگری ۲۰۲۰ استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به همین جهت تعداد زیادی از روستاها برای سال آینده در زمینه گردشگری میزبان گردشگران خواهند بود و این می تواند بر بحث اقتصادی استان تاثیرگذار باشد.

این مسئول گفت: شاه کلید موفقیت دهیاران و شوراها برای توسعه و عمران روستاها جذب مشارکت مردمی است که اگر این امر بین روستاها بنا گذاشته نشود امکان توفیق صفر است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: روستا یعنی جریان روستایی و اگر این جریان به زندگی شهری تبدیل شود بدون شک با یک فاجعه مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تنور خانه های روستاها به روستا گرما ببخشد و مسیر زندگی شهری را در پیش نگیرند به این منظور باید دنبال فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی باشیم.

کد خبر 4740631

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه روستاها کرمانشاه گردشگری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، طرحی که عمران و زیباسازی محیط روستاها را به دنبال داشته است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه با توجه به نقش ارائه خدمات و تامین زیرساختهای توسعه ای، بنیاد مسکن شهرستان عملیات سنگ فرش، دیوارچینی و آسفالت را در سال گذشته در 23 روستای شهرستان اجرایی نموده است و این مهم نقش خوبی در توسعه روستا ها و ماندگاری روستاییان در روستاها داشته است.

بختیار خدری در ادامه افزود با توجه به اجرای طرح هادی توسط این بنیاد و از محل اعتبارات ملی و استانی در سال 1403 شاهد اجرای این طرح در 27 روستا خواهیم بود.

روستای پیاوین یکی از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان بانه می باشد که اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی و با هدف حفظ بافت با ارزش آن توانسته نقش خوبی در جذب گردشگر داشته باشد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه