Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:26:25 GMT

پرداخت کامل مطالبات گندم کاران کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۸۴۶۵

پرداخت کامل مطالبات گندم کاران کشور

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت صنایع با بیان اینکه به صورت دوره‌ای از شرکت‌های غله در سراسر کشور بازدید می‌کند گفت: مسئولیت تامین کالا‌های اساسی و همچنین آرد و نان کشور بر عهده این شرکت است و به عنوان مسئولان پرداخت کامل مطالبات گندم کاران کشور ستادی به تمام استان‌ها سفر و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه مطالبات همه کشاورزان در کشور پرداخت شده است افزود:با وجود مشکلات و تحریم‌ها شرکت، همه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور را که درسیلو‌های دولتی و مراکز خرید جمع آوری شده بود خریداری کرد.

او با اشاره به اینکه تاکنون هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان کشور پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به خبر تولید حدود ۱۳ میلیون تن گندم در کشور ادامه داد: در رابطه با این آمار نمی‌توانیم نظری بدهیم، اما طبق سامانه جامع پهنه بندی داده‌های جهاد کشاورزی این رقم پیش بینی شده است.

حیدری گفت: در این سامانه پیش‌بینی شده بود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به مراکز دولتی و سیلو‌ها تحویل داده شود که تاکنون ۸ میلیون تن گندم در این مراکز خریداری شده است.

او با اشاره به اختلاف دو میلیون و پانصد هزار تنی آمار فوق ادامه داد: ذخیره بخشی از محصول تولید شده برای مصرف کشاورزان و نیز بذر مورد نیاز کشت سال زراعی از دلایل این اختلاف آمار ذکر می‌شود.

حیدری با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ مرکز خرید گندم در کشور وجود دارد بیان داشت: مراکز خرید نسبت به سال قبل افزایش داده شد، حتی تا پایان مهرماه به کشاورزان برای تحویل محصول مهلت داده شده است.

او به احتمال قاچاق گندم اشاره کرد و گفت: گندم کالایی نیست که بتوان آن را به راحتی قاچاق کرد، تولیدات پاسخگوی نیاز‌های کشور هستند و حدود ۵ سالی است که واردات گندم نداریم و در این زمینه خودکفا هستیم.

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در این استان صد هزار هکتار است که بر اساس اعلام آمار جهاد کشاورزی باید ۲۸۰ هزار تن محصول تولید می‌شد، ولی آنچه به مراکز خرید تحویل شده ۶۵ هزار تن بود.

حیدری اضافه کرد: ۵۴ هزار کشاورز این استان در سامانه جامع پهنه بندی داده‌های جهاد کشاورزی ثبت‌نام شده اند و حدود ۶۶ هزار نفر به مراکز دولتی و سیلو‌ها، گندم تولیدی خود را تحویل و همه مطالبات خود را دریافت کردند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۳ کارخانه آرد در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند گفت: این کارخانه‌ها به لحاظ تکنولوژی به روز و ظرفیت تولید آرد آن‌ها حدود ۲۸۰ هزار تن است. 

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه آرد تولید شده در این استان استاندارد‌های لازم را دارد اضافه کرد: مصرف آرد استان ۹۰ هزار تن است که ۲۰ درصد آن ضایعات محسوب می‌شود.

حیدری همچنین با اشاره به کیفیت آرد استان گفت: بنابر اعلام پژوهشکده غلات که دستگاه نظارتی سازمان غله است تاکنون گزارشی از بی کیفیتی آرد کارخانه‌های این استان ارائه نشده و استاندارد‌های لازم را دارد و اگر به لحاظ نگهداری مشکلی وجود دارد باید سازمان بهداشت و دستگاه‌های نظارتی استان پیگیر و پاسخگو باشند.

او بیان داشت: اعتباراتی برای تجهیز مراکز خرید و تجهیز ساختمان‌های اداره غله این استان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/غ

کاهش ۳۰ درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ گفت: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد، بیش از ۱۱۰ همت از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی انجام شد.

سبحانیان با بیان اینکه وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی دارد، افزود: در همین راستا، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یادشده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‏های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی