Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@15:01:26 GMT

ایران در حال آماده‌سازی برای جذب فناوری ۵ G

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۸۷۱۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر این‌که ۵ G. فناوری غالب جهان در دهه آینده خواهد بود، از برنامه‌ریزی‌های کشورمان برای جذب فناوری ۵ G. خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، در دومین روز اقامت خود در ارمنستان، صبح امروز در پنل ویژه وزرا در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه ایران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات در دو سال اخیر به اتصال ۱۰۰ درصدی شهر‌ها و ۷۸ درصدی روستا‌های کشور به شبکه ۴ G.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال‌توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است.

آذری جهرمی با تأکید بر این‌که فناوری ۵ G. فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود گفت: ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بستر‌های لازم برای جذب این فناوری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و نیز افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربرد‌های متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از ظرفیت بالای جوانان مستعد ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات، حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی و پویایی کشور را یکی از اهداف مهم خود توصیف کرد و با اشاره به طرح نوآفرین گفت: هم‌اکنون در حدود ۵۷۰ استارت‌آپ، ۱۳۹ شرکت بزرگ رشد یافته، ۴۵ شتاب‌دهنده و ۱۵ سرمایه‌گذار مشارکت خود را در این طرح آغاز کرده‌اند.

همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی

وزیر ارتباطات اهداف مهم طرح نوع آفرین را تسهیل فضای فرایند‌های ایجاد و رشد استارت‌آپ‌ها، ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، متصل کردن کارآفرینان با دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه از طریق ارائه مشوق به پروژه‌های برجسته توصیف کرد.

او با اشاره به همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی با وی در سفر به ایروان که در زمینه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی، تبلیغات، انیمیشن، پیام‌رسان، سلامت و تجارت هوشمند فعالیت دارند از شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) دعوت کرد ضمن بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه (Digi Tec Expo) ایروان با ظرفیت‌های جذاب این استارت‌آپ‌ها از نزدیک آشنا شوند.

آذری جهرمی در بخش پایانی سخنان خود به موقعیت جغرافیای استراتژیک ایران میان قفقاز و خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: ایران یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر‌های انتقال دیتا میان اروپا، خاورمیانه، جنوب و شرق آسیاست. ایران و ارمنستان همکاری خوبی را برای گسترش اتصال مسیر‌های راهبردی انتقال دیتا را در منطقه را آغاز کرده‌اند.

وزیر ارتباطات این‌گونه همکاری‌ها را هموار کننده همگرایی درون منطقه‌ای و اتصال فرا منطقه‌ای و ابزار مؤثری برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری قدرت‌ها در حوزه ICT دانست.

محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرد. شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹ Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی ازجمله اهداف سفر وزیر ارتباطات به ارمنستان است.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، نمایشگاه تخصصی Digi Tec ارمنستان از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در محل مجموعه کارن دمیرچیان ایروان و در حوزه‌هایی همچون سیستم‌ها و ابزار IT، راه‌حل‌های شبکه جهانی و نرم‌افزاری، امنیت سایبری، راه‌حل‌های ارتباط از راه دور و شبکه، تکنولوژی موبایل و اپلیکیشن‌ها، طراحی و انیمیشن، فناوری چندرسانه‌ای و بازی، راه‌حل‌های تکنولوژیک برای کسب‌وکار و آموزش فناوری در حال برگزاری است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر تابناک فناوری وزارت ارتباطات چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور

بزرگ‌ترین تأسیسات جهان برای تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین برای حذف سوخت‌های آلاینده همچون گاز و نفت در سنگاپور در مرحله ساخت قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا در حال آزمایش فناوری جدیدی است که دی‌اکسیدکربن را به‌طور هم‌زمان از اقیانوس و هوا حذف و در عین حال هیدروژن را به‌عنوان جایگزین سوخت تولید می‌کند. این شرکت شروع به ساخت یک کارخانه جدید در سنگاپور کرده است تا به‌منظور جبران آلودگی، روند حذف کربن خود را افزایش دهد. نیروگاه پس از اتمام، ظرفیت جذب سالانه چهار هزار و ۲۳ تن دی‌اکسیدکربن را خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ تن هیدروژن تولید خواهد کرد.

فناوری این استارت‌آپ اول با کمک به بیرون کشیدن دی‌اکسیدکربن از هوا و اقیانوس و دوم با تولید هیدروژن، به دو روش به سیاره زمین کمک می‌کند که هر دو بسیار مهم است، زیرا دی‌اکسیدکربن بیش از حد موجب گرم شدن بیش از حد زمین می‌شود و هیدروژن نوعی سوخت است که به‌اندازه سوخت‌های کثیف مانند نفت یا گاز آلودگی ایجاد نمی‌کند.

هیدروژن به‌ویژه زمانی که با استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا انرژی خورشیدی تولید شود، اغلب به‌عنوان انرژی پاک معرفی می‌شود و زمانی‌که از این منابع پاک برای تولید سوخت هیدروژن از طریق فرایندی به نام الکترولیز (تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن) استفاده شود، تنها محصول جانبی آب است.

نیروگاهی برای آزمایش تولید هیدروژن

تلاش‌های صورت‌گرفته بسیار نویدبخش است، اما آزمایش این فناوری در شرایط متفاوت پیش از اجرا در مقیاس وسیع اهمیت بالایی دارد، بنابراین استارت‌آپ یادشده از نیروگاه جدید خود در سنگاپور برای آزمایش این امر بهره خواهد برد که آیا این سیستم‌ها پذیرش استفاده از آب دریا را دارند یا خیر، زیرا این آب تاکنون آسیب بیشتری نسبت به آب خالصی که تاکنون مورد استفاده قرار داشته، به سیستم وارد کرده است. از آنجا که همه این سیستم‌ها به‌ویژه در مراحل اولیه، هزینه‌های سرمایه‌ای بسیار بالایی دارند، باید ثابت شود که می‌توانند در برابر ورودی‌های بسیار کثیف نیز مقاوم باشند.

با این وجود استارت‌آپ حاضر با تنوع بخشیدن به منابع انرژی پاک، کاهش آلودگی کربن و تقویت نوآوری‌های فناوری، مسیری ملموس به سوی آینده‌ای پایدار را نشان می‌دهد و به سمت نوآوری‌هایی در حرکت است که زندگی بشر را بهبود می‌بخشند و سیاره زمین را نجات می‌دهند.

کد خبر 744332

دیگر خبرها

  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • میزان افزایش قیمت پیامک در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • پروژه هوشمندسازی خدمات دانشگاهی ایران در بخش جوائز سازمان ملل منتخب شد
  • واکنش وزیر ارتباطات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی