Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه شبکه "فرانس 24 "، قبرس این پهپادها را در سال 2018 به قیمت 12 میلیون دلار سفارش داده بود، چرا که کنترل منطقه اقتصادی خود را که شرکت های بین المللی در حوزه انرژی در آن حفاری می کنند را ضروری می داند.

بر اساس این گزارش، این پهپادهایی که ارتش قبرس دریافت کرده، اولین نوع این پهپادها است و طبق ادعای سازندگان (ایرونوتیکس گروپ) آن بهترین عملکرد را در میان پهپادهای مشابه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکتشاف و حفاری میدان های گاز در شرق مدیترانه در سال های اخیر اهمیت زیادی بخصوص برای قبرس پیدا کرده که قصد دارد به بازیگر اصلی انرژی در این حوزه تبدیل شود.

قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپا جمعه گذشته ترکیه را متهم کرده که با اعزام کشتی ها حفاری جدید به آب های منطقه ای این جزیره، اوضاع را متشنج کرده است. ترکیه ادعا کرده که این کشتیها در آبهای حریم این کشور استقرار یافته اند .

دولت قبرس اعلام کرد که این کشور به شدت تلاش جدید ترکیه برای عملیات حفاری غیرقانونی در جنوب غرب منطقه این جزیره را محکوم می کند.

در بیانیه دولت قبرس آمده است که عملیات حفاری جدید آنکارا، نقض متوالی حاکمیت قبرس در دریای مدیترانه است .

قبرس اعلام کرد که ترکیه کشتی حفاری خود را به  بخش شماره 7 اقتصادی آبهای این کشور با اطلاع از اینکه عملیات حفاری در این منطقه به مجموعه های "توتال فرانسه" و "اینی" ایتالیا در سپتامبر (شهریور-مهر) گذشته واگذار شده، اعزام کرده است.

جزیره قبرس از دو بخش یونانی نشین و ترک نشین تقسیم شده که ترکیه بخش ترک نشین را اشغال کرده، ولی نهادهای بین المللی این اقدام آنکارا را به رسمیت نشناخته است . بخش یونان نشین قبرس عضو اتحادیه اروپا است. ترکیه در سال 1974 در واکنش به ناآرامی ها در این جزیره میان یونان تبارها و ترک تبارها، مناطق شمالی این جزیره را اشغال کرد.

در سال 2014 برخی اخبار جدی در مورد اکتشافات گازی از سوی رژیم صهیونیستی در بخش یونانی نشین یا قبرس جنوبی مطرح شد.

گفته می‌شد که رژیم صهیونیستی قصد دارد با احاطه بر فن و دانش اکتشاف گازی و همچنین تسلط سیاسی و اقتصادی بر قبرس جنوبی٬ استراتژی خاصی برای منابع انرژی شرق مدیترانه طراحی کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه اتحادیه اروپا قبرس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق اقدام به حمله گسترده موشکی و پهپادی به سرزمین‌های اشغالی کرد. این حمله گرچه به صورت کنترل شده انجام شد، اما در نهایت قدرت بازدارندگی تهران را به رخ اسرائیل، آمریکا و متحدانش کشاند. 

به گزارش الجزیره، گرچه رژیم اسرائیل و شرکایش از رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران خبر می‌دهند، اما برآورد‌ها نشان می‌دهد که این امر هزینه‌های سنگینی برای تل آویو داشته است. 

طی گزارش بلومبرگ، هزینه مقابله سامانه پدافند هوایی اسرائیل با حمله پهپادی و موشکی ایران بیش از یک میلیارد دلار بوده است. 

ریم آمینوچ، ژنرال پیشین و مشاور مالی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: به دلیل گستردگی حمله صورت گرفته از سوی ایران که شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک می‌شود و با توجه به موشک‌های شلیک شده از سوی پدافند هوایی اسرائیل برای رهگیری این حملات، حمله ایران بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشته است. 

این در حالی است که آمریکا، فرانسه و اردن نیز نقشی فعال در رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های شلیک شده ایران داشته‌اند. 

مقامات آمریکایی اصابت دستکم ۵ موشک ایرانی به مواضع صهیونیست‌ها را تایید کرده‌اند. 

مقامات صهیونیست و نیز تحلیلگران غربی عبور موشک‌ها و پهپاد‌های ایران از سامانه‌های چند لایه دفاع هوایی رژیم اسرائیل از جمله گنبد آهنین را تایید کردند که این امر به معنای پایان توهم آسیب ناپذیری رژیم صهیونیستی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • منابع عبری شلیک موشک به عسقلان را تایید کردند
  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • فیلم/ طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان