Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد حلمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت آموزش و امور مذاهب با جرج کلائیجیس دیدار و در مورد نحوه توسعه همکاری های بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط و همکاری های خوب رایزنی فرهنگی  جمهوری اسلامی ایران با وزارت آموزش و امور مذاهب یونان و روابط دوستانه بین رایزنی فرهنگی و دبیرکل این وزارتخانه گفت: دو کشور می توانند با ادامه گفتگو های بینا دینی و همکاری های علمی زمینه را برای دانش افزایی و همکاری بیشتر دو ملت ایران و یونان فراهم آورند و در این عصر که یکجانبه گرایی و زیاده خواهی سلطه طلبان از یک طرف و افراط گرایی و خشونت از طرف دیگر در حال گسترش است، از طریق دیدار ها و گفت و گوهای بینادینی می توان زمینه ترویج ارزشهای الهی و انسانی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و کمک به صلح و آرامش جهانی را فراهم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درادامه اظهارداشت: دو کشور ایران و یونان با پیشینه های فرهنگی،تمدنی و مذهبی می توانند سهم قابل توجهی در این فرآیند داشته باشند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه احیای مجدد گفتگوهای بینادینی که اولی در۱۳۹۵ در تهران با حضور اندیشمندان و کشیشان کلیسای ارتدکس یونان برگزار و دومی نیز با حضور اندیشمندان و روحانیون ایرانی در سال ۹۷ در شهر وولوس برگزار شد ، این گفت وگو  ها ،  بسیار موفقیت آمیز  بود و اکنون زمان آن فرارسیده است که دور بعدی گفتگوی بینا دینی  با حضور اندیشمندان دانشگاهی و کشیشان  کلیسای ارتدکس یونان در تهران برگزار شود.

حلمی درادامه تاکید کرد: برای برگزاری این گفت و گوها لازم است تا هر چه زودتر ، تعیین موضوع همایش توسط هیات های علمی ایران و یونان ، محورهای فرعی برای تهیه مقالات علمی و زمان و تاریخ برگزاری گفتگوها و همچنین اعضای هیات مشخص گردند. در خصوص امضای تفاهمنامه مورد توافق نیز امیدوارم با پیگیری جنابعالی زودتر به نتیجه برسد .

جرج کالائیجیس دبیرکل و مشاور وزیر نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاریهای خود با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : با توجه به تعصب گرایی و افراط گرایی مذهبی در برخی کشورها ، ما علاقه ویژه ای برای توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی که دیدگاه اسلام اعتدالی را ترویج می کند داریم.

دبیرکل و مشاور وزیر آموزش و امور مذاهب یونان در ادامه با اشاره به این که ایران مهمترین کشور و مرکز تشیع در جهان است که به گفتمان و احترام به پیروان ادیان دیگر و بخصوص ایجاد صلح و آرامش و ایجاد زندگی مسالمت آمیز بین تمام انسان ها اعتقاد داشته و پایبند است، تاکید کرد: .  ما نیز بسیار علاقه مند به ادامه گفتگوهای بینا دینی با شما هستیم زیرا اینگونه گفت و گوها می تواند در ایجاد صلح و ثبات بین ملت ها نقش مهمی ایفاد کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه هنوز یونانیان اسلام را برابر با همان ترک ها و بخصوص ترک های دوران عثمانی می دانند و از تفاوت دیگاه های مکتب های مختلف اسلامی آگاهی زیادی ندارند که من معتقدم برگزاری این گفتگوها می تواند تا حدودی در دیدگاههای شهروندان ما و حتی مسئولان ما موثر واقع شود.

کالائیجیس در ادامه تصریح کرد: با توجه به انتخابات اخیر در کشورمان و استقرار دولت جدید ، ما نیازمند زمان بیشتری برای رایزنی های لازم با مسئولان دولتی و کلیسایی هستیم و از همین امروز تلاش ها و رایزنی های خود را برای برگزاری سومین دور گفتگوی بینا دینی دو کشور آغاز می کنم و پس از انجام این رایزنی ها، شما را در جریان خواهم گذاشت.

حلمی درپایان این دیداربا اشاره به این که همیشه  جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و آرامش درجهان است افزود: ماموریت و رسالت ما توسعه روابط دوجانبه است و ما با احترام کامل به منافع کشور میزبان فعالیت های  فرهنگی و علمی خود را انجام می دهیم و هدف ما توسعه روابط همه جانبه و آشنایی بیشتر و همکاری دو ملت ایران و یونان با پیشنیه فرهنگی یکدیگر با احترام متقابل است .

کد خبر 4740663 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: یونان گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اربعین 98 مجمع عالی علوم انسانی اسلامی کنفرانس بین المللی اربعین حسینی فعالیت های قرآنی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علوم انسانی اسلامی قرآن گام دوم انقلاب شبکه چهار سیما امام موسی صدر قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن

عطاء اله اکبری  در دیدار با سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و روسای ادارات املاک و واگذاری نیرو‌های مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دو جانبه این اداره کل با نیرو‌های مسلح با توجه به شرایط خاص منطقه در جهت تامین مسکن نیرو‌های مسلح در سنوات گذشته بر توجه و همکاری این نیرو‌ها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در حال حاضر بر تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با توجه به تلاش ۲ سال گذشته در خصوص الحاق زمین به شهر زاهدان به میزان ۲۶۷ هکتار و تخصیص ۵۰ درصد این اراضی به عنوان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از اراضی ارتش واقع در جنوب شهر زاهدان و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح بر دریافت اذن فرمانده معظم کل قوا که منجر به دستور معظم اله در پایان سال گذشته شد افزود: انتظار می‌رود در حال حاضر که اذن معظم اله صادر و از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شده است مراحل انتقال سند مالکیت یعنی ۵۰ درصد اراضی الحاقی نیز به این اداره کل تا دو هفته آینده انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مراحل الحاق، تهیه طرح جامع، تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی این اراضی تهیه و در کمیسیون ماده پنج نیز مصوب شده است بلافاصله جهت امر مسکن مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این استان اختصاص خواهد یافت.

اکبری در این دیدار هرگونه همکاری فی ما بین را منوط به توجه نیرو‌های مسلح به خصوص از اراضی ارتش جهت تامین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور نیز در این نشست از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در جهت تامین زمین مسکن نیرو‌های مسلح به ویژه نیرو‌های مرزبانی، انتظامی و سپاه پاسداران و نیز صدور سند مالکیت از اراضی در اختیار مالکیت این ارگان‌ها تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • ساختمان قرن هفدهمی بورس دانمارک در آتش سوخت/ تلاش برای نجات نوتردام کپنهاگ (فیلم)
  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • مشعل المپیک پاریس در یونان روشن شد
  • مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس در یونان روشن شد
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان