Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وبگاه یمنی متابعات خبر داد، یک کشتی نظامی متعلق به امارات عربی متحده روز دوشنبه بندر نفت خیز «عدن» در جنوب یمن را ترک کرد و عازم جزیره «سقطری» یمن شد.

این منابع تاکید کردند: کشتی اماراتی که به سمت سقطری حرکت کرده، علاوه بر مهمات و سرباز دارای تجهیزات نظامی سنگین و متوسط است و در چارچوب بخشی از طرح امارات برای اشغال کامل جزیره سقطری است و دیگر برای اینکه امارات از برخی از سقطرایی‌هایی که به آنها تابعیت اماراتی داده برای ایجاد آشوب و اغتشاش و خشونت علیه مقامات محلی وابسته به دولت منصور هادی استفاده کند که تحت رهبری «رمزی محروس»، استاندار این استان یمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع یمنی روز یکشنبه هم خبر دادند نیروهای سودانی پایگاه هوایی العند را ترک کرده و به بندر الزیت درعدن رسیدند تا از آنجا به سمت مقصد نامعلومی روند.

استان سقطری طی ماه‌های گذشته شاهد ناآرامی‌های متعددی بوده است و یک بار نیروهای تحت امر خلفان المزروعی، نماینده امارات در سقطری با حمله به مقرهای امنیتی در این جزیره قصد کودتا علیه دولت منصور هادی در آنجا را داشتند، اما این تلاش آنها نافرجام ماند.

دولت مستعفی یمن که در حمایت عربستان سعودی است بارها تاکید کرده که «اماراتی‌ها از سقطرا چه می‌خواهند در حالی که در آنجا نه حوثی‌ها و نه القاعده، داعش یا دیگر عناصر خرابکار حضور ندارند.

در شرایطی که عربستان با شکست در جنگ علیه یمن و تحمل ضربات یمنی در عمق خاک خود مجبور به مذاکره با دولت صنعا می‌بیند امارات از بیم اینکه عربستان بدون هماهنگی با آن به توافقی با انصارالله دست یابد با تشدید جبهه‌های الحدیده، تعز و حالا سقطری قصد دارد دیگران را مجبور کند آن را در مذاکرات شریک کنند.

 

سقطری جزیره‌ای در  دهانه خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور با جاذبه‌های طبیعی فراوان است که اکنون تحت اشغال کامل امارات قرار دارد. اواخر سال 2015 امارات کار سلطه بر مجمع‌الجزایر سقطرا را آغاز کرد. بعد از دو توفان «چابالا» و «میگ» که زیرساخت‌ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.

از دیرباز  اماراتی‌ها چشم طمع به سقطری دوخته‌اند. قبل از تشکیل جمهوری یمن، سفرهایی از سقطری به امارات و عمان و بالعکس برای غواصی و کشف مروارید انجام می‌شده است. برخی از این مردم محلی در سقطری مانده‌اند و برخی از مردم سقطرا و جنوب یمن به امارات رفته و مقیم شده‌اند. هم‌اکنون تعداد مردم سقطری که در امارات مقیم شده‌اند، حدود ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در امارت عجمان ساکنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، مبارزان فلسطینی در درگیری با نیروهای اشغالگر در اردوگاه «نور شمس» در «طولکرم» در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اذعان کرد که یک افسر و 3 سرباز اسرائیلی در درگیری های مسلحانه در اردوگاه نور شمس در طولکرم زخمی شدند.

از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر تا کنون ارتش اسرائیل مرتب به مناطق مختلف کرانه باختری حمله می کند و نیروهای مقاومت فلسطین نیز با نیروهای اشغالگر درگیر می شوند.

در همین حال، در جدیدترین تحول روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است.

این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود.

آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

آمریکا در راستای حمایت خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

 


 

دیگر خبرها

  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • عبور دستاوردها و تجهیزات نیروی زمینی ارتش
  • جزیره قبر ناخدا در جنوب ایران + فیلم